דור פרץ לא היה השחקן הגרוע ביותר במשחק הנבחרת נגד איסלנד, בו היא הובסה 4:1, אבל הסיפור שלו הוא הדוגמה הטובה ביותר לכך שנבחרת ישראל כושלת פעם אחרי פעם, בעוד נבחרות "קטנות" יותר מצליחות להגיע למפעלים גדולים.
לפרץ יש הכל: מבנה גוף, כוח, אתלטיות ברמה אירופית, יכולת טכניות, חוכמת משחק - כל החבילה שצריכה הייתה לאפשר לו להיות שחקן לגיטימי בקבוצה סבירה פלוס בליגה אירופית אמיתית. והוא באמת עשה את זה בגדול והלך לליגה האיטלקית, ואחר שנה קיפל את הזנב, כמו רבים וטובים אחרים, וחזר לכסף הגדול של ליגת העל הישראלית, איפה שהוא יכול בלי להתאמץ להיות כוכב-על.

1 צפייה בגלריה
 דור פרץ
 דור פרץ
דור פרץ
(צילום: עוז מועלם)

הוא לא היחיד כמובן, אבל הוא הבולט מכולם, בגלל סט היכולות האירופי שלו. אפשר להוסיף אליו את קינדה, את סייף, על יונתן כהן בכלל חבל לדבר, ועל עוד הרבה שחקנים שעושים סיבובון באירופה וחוזרים לכסף הגדול (המוגזם) של אלונה ברקת, מיץ' גולדהאר ויעקב שחר, וכל עוד בהרכב נבחרת ישראל ישחקו 9 שחקנים שמשחקים בליגה הישראלית, וכל עוד המאמן ישאיר מחוץ לסגל חלוץ אירופי מוכח כמו שון וייסמן, ויעדיף את קניקובסקי (הכי חלש במשחק) על פני אוסקר גלוך - שחקן מרכזי בקבוצת ליגת אלופות, לא נגיע לשום מקום.
מה שהנבחרת צריכה זה שני דברים עיקריים: מאמן אירופי שמבין את ההבדל בין כדורגל אירופי למה שמשחקים כאן בי"א, במושבה ובסמי עופר, והגבלת שכר שחקנים שתגרום להם - כמו שקורה באיסלנד, קוסובו, בוסניה ועוד מדינות בסדר הגודל שלנו, להתעקש להישאר באירופה ולא לחזור לביצה כאן אחרי שנה-שנתיים.
גדל כאן דור מצוין, אבל אם חלאילי, תורג'מן, ג'אבר, פיינגולד, רביבו, גאנדלמן, למקין וכל השאר לא יברחו מכאן לקבוצות שתדחופנה אותם קדימה, לא תהיה לנו נבחרת רצינית אף פעם.
גם אתם רוצים להיות פרשנים? התחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד:
*כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא.
*אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.
*נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.
* אם בכוונתכם לכתוב על משחק או אירוע מסוים שעומד להתקיים, אנא שלחו את הטקסט מספר ימים לפני כן.