ערב יום הכיפורים התשפ"ד צריך לקבל מנכ"ל ההתאחדות הנוכחי, שינו זוארץ, החלטה על שינוי מדיניות גורף ומתן חנינה גורפת לכל קבוצה שהורדו לה נקודות בגין התנהגות קהל. ההחלטה שלא לטפל באירועים של התפרעות קהל עם משחקי רדיוס או משחקים ללא קהל, ובמקום זה לקזז נקודות מתוך הסך שהשיגה הקבוצה, מקרב את ליגת העל אל מצב עגום על פיו יוכרעו דברים חשובים, כמו אליפות/פלייאוף עליון/ירידה, על השולחן הירוק בהחלטות שופטים.
אפשר להבין את הצורך של בתי הדין ליצור הרתעה מול הקהל, אך אסור לאפשר נגיעה כל כך מופקרת בנקודות שהשיגה הקבוצה, אלא אם זהו מקרה חריג שבחריגים, וגם אז תמיד עדיפים עונשים כספיים ומשחקי רדיוס. עדיף עשרות מונים לראות את המחזה העגום של משחק ליגה ללא קהל על הגעה למצב על פיו מכבי חיפה תאבד את האליפות בגלל מספר אוהדים מטופשים, אשר החליטו שהם חשובים מהמשחק והשליכו אבוקות, או שבית"ר לא תהיה חלק מהפלייאוף העליון למרות שהשיגה את מספר הנקודות הנדרש כדי להשתתף.

1 צפייה בגלריה
שינו זוארץ יו"ר ההתאחדות לכדורגל
שינו זוארץ יו"ר ההתאחדות לכדורגל
שינו זוארץ
(צילום: עוז מועלם)

עם ההחלטה על שימוש בזיהוי מצלמות במרחב הציבורי, צריכה ההתאחדות להרים את הכפפה ולדאוג אחת ולתמיד שאוהדים אשר עוברים על החוק במגרשי הכדורגל יענשו באופן אישי על מעשיהם. הקבוצות משקיעות משאבים עצומים כדי להתמודד עם תופעות חריגות של התנהגות אוהדים, אך אסור לנו לאפשר למעשים אלו להכריע את האופן בו נקבעים הדברים. קנסות גבוהים, הרחקות לכל החיים מהמגרשים ואפילו תקופות כלא קצרות על התפרצות עבריינית לשדה המשחק ישנו את האופן בו האוהדים מתנהגים, כיוון שכל אחד יצטרך לקבל אחריות אישית על מעשיו, בניגוד למצב הקיים על פיו הקבוצות אחראיות להכל גם אם לא היו להן יד ורגל בארגון האירוע והמחדלים שבו.
הרי ייראה לנו מופרך שהליגה האנגלית תוכרע על השולחן הירוק בגלל התנהגות בזויה במיוחד של מספר אוהדים. אין ליגה מכובדת אשר תרצה שהדברים ייקבעו באופן הזה, ואין סיבה שהליגה הישראלית תלך באופן זה אל חדלות ספורטיבית. אם זוארץ לא ירים את הכפפה ויעצור את מסע גזל הנקודות מהקבוצות, אנחנו נגיע למצב בו טבלת הליגה אינה משקפת את הישגי הקבוצות והטעם לפגם עוד עלול להשתרש ולהופיע גם בעונות הבאות. אין ספק שהמצלמות באצטדיונים בישראל יכולות לסייע בענישה אישית כנגד אוהד החורג מהכללים, ועדיף להחליט על שימוש בהן לפני שהולכת לנו השנה הזו לאבדון.
גם אתם רוצים להיות פרשנים? התחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד:
*כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא.
*אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.
*נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.
* אם בכוונתכם לכתוב על משחק או אירוע מסוים שעומד להתקיים, אנא שלחו את הטקסט מספר ימים לפני כן.