אם תשאלו בתחילת העונה את אוהדי ריאל האם הם מאמינים שאפשר לקחת תואר כלשהו, כנראה שרובם יגידו שלא. בהיעדר רכש משמעותי ואחרי אין סוף דיבורים ושמועות במשך 4 שנים על הגעתו של קיליאן אמבאפה, ריאל סיימה את הליגה הספרדית כאלופה כשאחריה ברצלונה בפער של 13 נקודות ואף הגיעה לגמר ליגת האלופות.
גם האוהדים השרופים ביותר לא שיערו שריאל תוכל להיות פקטור השנה במפעל האירופי שמרגיש כבר כמו הבית השני שלה, אחרי 13 זכיות ואחרי שלקחה 3 שנים (!) ברציפות את ליגת האלופות - הישג שאף קבוצה לא עשתה מאז שהמפעל שינה את צורתו בתחילת שנות ה־2000.
2 צפייה בגלריה
בנזמה בפעולה
בנזמה בפעולה
בנזמה בפעולה
(צילום: EPA)
אם כבר נגענו בעניין הרכש, בקיץ הקודם ריאל ביצעה שתי החתמות – הראשון דוד אלאבה שהגיע מבאיירן מינכן בהעברה חופשית וכבר זכה בליגת האלופות. השנייה הייתה אדוארדו קמאבינגה, הצרפתי בן ה־19, שהגיע מראן. ביום שבו חתם הכותרות דיברו על "מחטף" של ריאל מדריד, אחרי שגם פריז ניסתה לשים עליו את היד ללא הצלחה ואחרי שהמשא ומתן עם אמבאפה לא צלח.
דוד אלאבה נכנס כבלם לצידו של אדר מיליטאו שיכולותיו כבלם פותח היו מוטלות בספק, שהרי לא פשוט למלא חור שהשאיר אחריו אחד אלוף עולם כמו רפאל ואראן. בטח ובטח שלא פשוט לדוד אלאבה למלא חור של שחקן נוסף שעזב – סרחיו ראמוס, הקפטן הלב של ריאל מדריד.
לאלאבה ומיליטאו לקחו כמה משחקים כדי ללמוד לעבוד טוב ביחד, אך כשזה התחיל לעבוד, ראינו מנהיג אחד בהגנה. קפטן בלי סרט, אחד שיודע לצעוק על השחקנים שלא סגרו טוב וגם אחד שיודע להרים לצעירים ולפרגן כשצריך. אחרי עונה אחת בלבד במדריד, ללא ספק דוד אלאבה לקח את המושכות כמנהיג.
אדוארדו קמאבינגה - הילד שתמיד עולה כאילו שאנצ'לוטי שם אותו ברוגטקה – מותח אותו לאחור במשך 60 דקות ואז משחרר אותו לדשא עם המהירות המסחררת שלו, כוח פריצה אדיר, לחץ על כל המגרש שלא מפחד לצאת קדימה ולשחרר כדור מהר. גם אם זה לא תמיד יוצא טוב, הוא תמיד ינסה לכפות על זה במהלך הבא.
השינוי המטורף שקמאבינגה עושה כשנכנס כמחליף בכל משחקי הנוקאאוט הוכיח את עצמו כחילוף מנצח, האס מהספסל.
ואיך אפשר שלא להתייחס לחלוץ שמועמד לזכייה בכדור הזהב? קארים בנזמה, אולי השחקן הכי מושמץ של ריאל אחרי בייל (ובואו נסכים לא שצריך להרחיב על הוולשי). בעיני אוהדים רבים הצרפתי היה חלוץ שאוהב להחמיץ מהמצבים הכי נוחים. בנזמה היה נוהג לבעוט לשמיים מול שער ריק. רק תשאלו את אוזיל, ארבלואה ועוד שחקנים רבים ששיחקו לצידו והשאירו אותו אין ספור פעמים מול שער ריק והוא "העדיף" להחמיץ.
אך השנה הזאת מלאה בהערכה רבה לחלוץ הצרפתי. בואו נודה באמת, בעיני רבים מאוהדי ריאל הוא לא היה טוב. אבל רואים שבנזמה עשה שינוי בקיץ, ירד במשקל, נהיה קליל יותר, עם ביטחון והרגשה שסוף סוף, הוא הכוכב של הקבוצה ולא אף אחד אחר. הוא גרם למנהל הדף "כרית בנזמה" שהרבה בתגובות שליליות על החלוץ, לסגור את הדף. תודה לך קארים בנזמה שאתה גורם לנו לאכול את הכובע.
מי שגרם לבנזמה להיות כל כך אימתני והאכיל אותו בשערים הוא לא אחר מאשר ויניסיוס – ונותר רק להיזכר במה שבנזמה אמר רק לפני שנה וחצי למנדי (אל תמסור לו, הוא משחק נגדנו). ויניסיוס ג'וניור עשה את השינוי הכי גדול העונה בריאל מדריד. לברזילאי תמיד היה את המהירות והדריבל, אך השנה, הרבה בזכות אנצ'לוטי, הוא שיפר את יכולת קבלת ההחלטות ואת טכניקת הבעיטה שלו, מה שנתן לנו שחקן שלם יותר, אך עוד לא מושלם כשהשיא של השחקן בן ה-21 עוד לגמרי לפניו.
אם בהגנה ובהתקפה עסקנו, בואו נחבר אותם לקישור. הקישור הכי דומיננטי שראתה ליגת האלופות, קאסמירו, קרוס ומודריץ'. אם בקדנציה הראשונה של זידאן לא היינו מעיזים לחשוב על האופציה להוציא אחד מהם הקישור ולהכניס מחליף- אז היום לא רק שזה מותר, זה צועק לשמיים. מול סיטי, כשזה היה ברור שהקישור לא עומד בקצב של האנגלים, אנצ'לוטי החליף את כל השלושה.
2 צפייה בגלריה
לוקה מודריץ'
לוקה מודריץ'
לוקה מודריץ'
(צילום: רויטרס)
טוני קרוס לעד ייזכר כאחד הקשרים הגדולים באירופה, אבל זה ברור לעין שזה כבר לא אותו טוני קרוס. במשחקים מסוימים, שהקצב נורא גבוה ונדרש לשחק מהר, צריך קשר שיודע לעשות לחץ, שיהיה מהיר, ושיידע לשחרר כדור מהר. על כל אלה לא עונה טוני קרוס אלא וואלורדה, כנ"ל לגבי קאסמירו - יכול להיות שיהיו כאלה שלא יאהבו את כתיבת השורות האלה, אבל גם קמאבינגה הוכיח שהוא יכול לעמוד מול הגדולות כמו פנתר ולהילחם מולם ללא מורא ופחד ועם הרבה חוצפה.
מודריץ' פשוט אדיר. בגיל 36 הוא מתעלה על עצמו ונותן עונה גדולה כמו ב־2018, כשהיה פשוט פנטסטי גם במדי הקבוצה וגם במונדיאל. לכן המאמן צריך לחשוב בעונה הבאה על חילופי משמרות - וואלורדה במקום קרוס, קמאבינגה במקום קאסמירו וקיבלנו קישור אחר לגמרי. בקצרה על רודריגו - שחקן קלאץ' וחילוף מנצח שחייב לקבל יותר דקות בשנה הבאה. ראינו שהוא יודע להתמודד במצבי לחץ, אך בואו נראה אותו למשך עונה שלמה כשחקן פותח. ללא ספק רודריגול תפס אצלי מקום בלב. כדי לנצח את ליברפול, אנצ'לוטי חייב להמשיך לפתוח עם וואלורדה.
כמו שעשה נגד צ'לסי וסיטי כשהאורוגוואי שיחק לצידם של קרוס ומודריץ', פדה בהתקפה כקיצוני ימני משאיר את מערך ה-4-4-3 הקלאסי וכשמתגוננים הוא נכנס לקישור ויוצר מערך של 4-4-2.
ריאל היא הקבוצה הכי מנוסה בגמרים - זכתה ב־13 אליפויות אירופה מתוך 16 ובלי הפסד בגמר מאז 1998. יותר מכל קבוצה אחרת. כשלשם השוואה, ליברפול זכתה רק ב־6 מתוך 9.
המסורת של ריאל מדריד שנדבקת אליה ומוכיחה את עליונותה בגמרים, האופי והלחימה עד הרגע האחרון, מוכיחים כי בעידן הנוכחי שום קבוצה לא יכולה לעצור את ריאל בגמר. זה לא יקרה גם הפעם, כי אנחנו מאמינים.
si se puede
אתם רוצים להיות פרשנים? אז תתחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד:
*כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא.
*אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.
*נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.
* אם בכוונתכם לכתוב על משחק או אירוע מסוים שעומד להתקיים, אנא שלחו את הטקסט מספר ימים לפני כן.