ריאל מדריד מול ליברפול זה לא סתם גמר צ'מפיונס. בכלל, זו הרגשה מוזרה להשתמש פה במילה "צ'מפיונס", מאחר שכל דבר במפגש הזה צועק לשמיים "גביע אירופה". יש לזה ניחוח של תלבושות מיושנות, הילוכים חוזרים בשחור־לבן, שחקנים ברעמות ופאות לחיים מפוארות מזנקים זה על זה אחרי שערים – אבל גם הווה מרהיב של הנפות והתבססות בכל הכוח בטופ של הכדורגל. זה הלב הפועם של המפעל הגדול באירופה, אולי המשחק הנוסטלגי והמהותי ביותר שיש לכדורגל להציע במעמד כזה.
וכשהן יעלו לדשא בשבת (22:00), השחקנים יישאו על גבם את העבר המפואר בזמן שיחפשו תהילה עכשווית. הגביע ה־14 של ריאל או השביעי של ליברפול?
9 צפייה בגלריה
ליברפול וריאל מדריד
ליברפול וריאל מדריד
הכל מוכן לגמר הגדול
(צילום: gettyimages)

מאמנים: טרנינג נגד חליפה

רשף: ישן מול חדש. רגוע מול יצרי. טרנינג מול חליפה.
קטן: מספיק לדבר בסיסמאות.
רשף: אז תכל'ס. לא שיורגן קלופ איזה ילד או משהו וקרלו אנצ'לוטי איזה קשיש (בסך הכל מפרידות ביניהם שמונה שנים), אבל הגרמני מייצג גישה חדשה ומהפכנית, הוא אחד ממוחות הכדורגל המבריקים ביותר כיום. ליברפול נבנתה בצלמו ובדמותו: לוחצת חזק, יוצאת מהר להתקפה וכובשת המון. אנצ'לוטי מצליח עם כדורגל פשוט ויעיל, שנותן את הבמה לכוכבים הגדולים, וכבר זכה באליפות.
קטן: מפתה ללכת על קלופ, אבל זו קצת פאטה מורגנה. הוא פשוט הרבה יותר אנרגטי ומתוקשר, מה שיוצר תחושה שהוא בולט ומצליח יותר. האיש גאון, אני לא אומר שלא, אבל אנצ'לוטי הוא פחות או יותר היחיד מבני גילו שהצליח להתאים את הגישה שלו לשינויים בענף, ויש לו השפעה מרגיעה על חדר הלבשה עצבני מיסודו. זה חשוב לא פחות מטקטיקה.
לסיכום: שוויון מוחלט.

9 צפייה בגלריה
יורגן קלופ
יורגן קלופ
יורגן קלופ. מרגיש נוח בטרנינג
(צילום: רויטרס)
9 צפייה בגלריה
קרלו אנצ'לוטי
קרלו אנצ'לוטי
קרלו אנצ'לוטי. בשבילו רק חליפה
(צילום: AP)

שוערים: לפחות קאריוס לא כאן

קטן: זוכר את לוריס קאריוס? אני נותן לך עותק חתום של העיתון (חתימה שלי) אם אתה מצליח להגיד לי איפה הוא שיחק השנה.
רשף: משהו אומר לי שהשאלה היא יותר "איפה הוא היה רשום השנה".
קטן: מדויק. בשנה שעברה הוא שיחק חמש פעמים בהשאלה באוניון ברלין, השנה, למי שלא מאמין, הוא היה בסגל ליברפול כשוער החמישי. רק עוד חודש מסתיים החוזה שלו. איפה הוא ואיפה אליסון, שזה שוער שובר שוויון.
רשף: אם שכחתם, בגמר הקודם בין ריאל לליברפול, לפני ארבע שנים, קאריוס פינק את הספרדים בשני שערים באשמתו וסידר להם גביע. ברור שאליסון הוא חתיכת שדרוג לעומת הגרמני הכושל, אבל עדיין נראה שתיבו קורטואה הוא השוער הטוב בעולם כרגע. הוא הגיבור השקט של המהפכים של ריאל באירופה.
לסיכום: יתרון קטן לריאל.
9 צפייה בגלריה
אליסון וקורטואה
אליסון וקורטואה
אליסון וקורטואה
(צילום: AFP)

הגנה: ארבע על ארבע

רשף: הוא תמיד היה מעולה, אבל רק אחרי שחזר מהפציעה אפשר היה להבין בדיוק עד כמה וירג'יל ואן דייק מקפיץ את ליברפול. טרנט אלכסנדר־ארנולד ואנדרו רוברטסון מבשלים בקצב מסחרר, ואפילו ז'ואל מאטיפ מציג יכולת גבוהה במיוחד. זו רביעייה הרבה יותר טובה מריאל, למרות שאלאבה, מיליטאו, קרבחאל ומנדי נראים נהדר.
קטן: מסכים איתך על הכל חוץ ממאטיפ. הוא אחראי, הוא משתף פעולה טוב עם ואן דייק, אבל הוא עדיין ברירת מחדל, קשר אחורי שעבר הסבה כי הם לא מוצאים עוד בלם. אני לא חושב שיש כאן הבדלים עצומים, ומעבר לזה ריאל חושבת הגנה ומתמחה בזה. אני מחליק לך, אבל זה הפרש של אלפיות שנייה.
לסיכום: יתרון קטן לליברפול.
9 צפייה בגלריה
וירג'יל ואן דייק ורוברטו פירמינו
וירג'יל ואן דייק ורוברטו פירמינו
וירג'יל ואן דייק. משדרג את ליברפול
(צילום: רויטרס)

קישור: עבודת אמצע

רשף: אם קלופ לא ימצא פתרון לקאסמירו־קרוס־מודריץ', המשחק הזה יהיה גמור עוד לפני שיתחיל.
קטן: הוא צריך לדאוג קודם לתיאגו אלקנטרה. העסק לא הצליח מאז שהוא הגיע מבאיירן, אבל התקופה האחרונה היא הכי טובה של הספרדי באנפילד. הוא בונוס מטורף. יש עוד מספיק זמן עד לגמר כדי להכשיר אותו, ויש מצב שיעלה.
רשף: אבל אם לא, פאביניו־קייטה־הנדרסון זה לא אותו דבר, בטח לאור הירידה במעמד של האחרון. הוא לא משפיע כמו פעם. בכל מקרה קק"מ (תזרמו עם ראשי התיבות) אמורים לשלוט ולהכתיב את הקצב.
קטן: אתה יודע שיכולת לעשות גם מק"ק? אבל עדיף שלא, כי אז היו אומרים שאנחנו פוגעניים כלפי ריאל.
לסיכום: יתרון יפה לריאל.
9 צפייה בגלריה
מודריץ'
מודריץ'
לוקה מודריץ'. ליברפול תמצא לו פתרון?
(צילום: gettyimages)

התקפה: רואים כוכבים

קטן: אני אתחיל ישר בוויכוח. אמרת לי שאתה נותן שוויון פה, ואני לא מסכים.
רשף: זה רק בגלל קארים בנזמה. אם הגביע יגיע למדריד, פרס "כדור הזהב" מובטח לו. זו עונת שיא מבחינתו בכל פרמטר אפשרי. הוא מבקיע באלופות בקצב של רונאלדו, מסי ולבנדובסקי, במיוחד בנוקאאוט. ואל תשכח שוויניסיוס סוף־סוף מממש את הפוטנציאל והולך בכיוון של ניימאר – לפחות בקטע שהורדנו את ה"ג'וניור" מהשם שלו.
קטן: סבבה, אבל אם צריך לקבל החלטה אכזרית בין בנזמה, ויניסיוס ואופציה של רודריגו, לבין סלאח, מאנה ודיאס/ז'וטה, אני יודע עם מי אני הולך. כשהם נכנסים לקצב, סגנון המשחק לא חשוב כי הם יודעים להיות אפקטיביים גם במתפרצות, גם בלחץ גבוה וגם בהנעת כדור. ההתקפה של ריאל לא בולטת לאורך משחק שלם, זו של ליברפול תמיד שם.
לסיכום: יתרון קליל שבקלילים לליברפול.
9 צפייה בגלריה
סלאח ובנזמה
סלאח ובנזמה
סלאח ובנזמה. מי עדיף?
(צילום: AFP)

ספסל: תקראו לגיבוי

רשף: לא מתלהב מריאל חוץ מרודריגו, בהנחה שלא יפתח. מרקו אסנסיו לא ממש פוגע, אדן הזאר לא בכיוון, ולא נדבר בכלל על גארת' בייל. למרסיסיידרס יש את ז'וטה או דיאס, וגם רוברטו פירמינו. ויש ניסיון עם ג'יימס מילנר ותרומה מפתיעה באירופה בדמות איברהימה קונאטה.
קטן: אני לא יוצא מכליי. שתי הקבוצות לא העמידו ספסלים עמוקים מספיק. ליברפול קצת דלה מעבר לאופציות בהתקפה, ולריאל יש משהו מיוחד – אדוארדו קמאבינגה, שיכול לשנות משחק כזה עם השליטה שלו במרכז המגרש.
לסיכום: שוויון.
9 צפייה בגלריה
רודריגו
רודריגו
רודריגו. האס של ריאל מהספסל
(צילום: AFP)

הדרך לגמר: מלכת האופי

רשף: אם ריאל מדריד תזכה בליגת האלופות, אפשר לומר בוודאות שהיא עברה את הדרך המרשימה והקשה ביותר אי־פעם של קבוצה עד לגביע. פריז סן־ז'רמן של מסי, אמבאפה וניימאר, אלופת אירופה היוצאת צ'לסי, אלופת אנגליה מנצ'סטר סיטי שנראתה רוב העונה כמו הקבוצה הטובה באירופה – ועכשיו ליברפול. ולא רק שהיא עברה שלבים, אלא גם עשתה את זה בצורה הכי מדהימה, מרשימה והירואית שאפשר לדמיין. זו תהיה קלישאה נוראה, אבל היא לגמרי מלכת האופי.
קטן: אתה צודק.
רשף: שזו הדרך הכי מדהימה?
קטן: שזו קלישאה נוראה. אבל גם הדבר השני נכון. מסי, צ'לסי ופפ לעומת אינטר, בנפיקה ו־ויאריאל? כן, זו דרך קשה לגמר הליגה האירופית.
לסיכום: יתרון עצום לריאל.
9 צפייה בגלריה
אוהדי ליברפול
אוהדי ליברפול
מי יכול עליהם? אוהדי ליברפול
(צילום: AP)

קהל: הר הגעש האדום

רשף: זה רק אני, או שאוהדי כדורגל בספרד תמיד נראים כל כך אנמיים?
קטן: בעיקר בגלל שרוב הזמן רואים ביציעים של ברצלונה וריאל תיירים יפנים עם מצלמות.
רשף: דווקא לאתלטיקו יש קהל מעולה, אבל קשה לומר שיש איזו השפעה יוצאת דופן לאוהדים בספרד. אנגליה זה סיפור שונה לחלוטין – ואוהדי ליברפול הם לגמרי הטופ שבטופ. אם אני צריך להמר, סטאד דה פראנס יהפוך לאנפילד, כמו משחק ביתי של המייטי רדס.
קטן: לא צריך לזלזל באוהדי ריאל, אבל רמת הרעש והדחיפה שונה לגמרי.
לסיכום: אין בכלל תחרות. ליברפול.
לסיכום סיומת: שוויוני, צמוד, מטורף. אין דברים כאלה.