ישראל אמנם לא הצליחה לעלות ליורו ושוב השאירה אותנו מתוסכלים, אבל גם ככה תהיה חגיגה גדולה עם טורניר כדורגל בו ישחקו הכוכבים הגדולים ביותר באירופה. רגע לפני שנכנסים לאווירה, זה הזמן לבחור את הפייבוריטיות ולהמר על מפתיעות אפשריות.
בבית א' נפגשות גרמניה המארחת, סקוטלנד הונגריה ושווייץ שסיימה במקום השני בבית בו שיחקה ישראל, כאשר גרמניה פייבוריטית לסיים במקום הראשון. היא גם מקבלת בחזרה את טוני קרוס, קשר ריאל מדריד, כך שקשה להאמין שיש יריבה שיכולה לאיים עליה. שווייץ מגיעה אחרי קמפיין מוקדמות רע, והיא תתקשה מול סקוטלנד של אנדרו רוברטסון. הונגריה, שסיימה ראשונה בבית שלה, יכולה להפתיע – כך שצפוי קרב מעניין על המקום השני.
2 צפייה בגלריה
שחקני נבחרת גרמניה חוגגים
שחקני נבחרת גרמניה חוגגים
שחקני נבחרת גרמניה חוגגים
(צילום: Alexander Hassenstein/Getty Images)
בבית המוות, בית ב', נפגשות ספרד, איטליה, קרואטיה ואלבניה, לה רק מעטים משאירים סיכוי.
ספרד תגיע עם סגל שיש בו הרבה מאוד שחקנים צעירים ומוכשרים אבל בלי ניסיון במדים הלאומיים. קרואטיה אחרי מונדיאל נהדר עם לוקה מודריץ' בקישור, אבל בלי סגל עמוק כמו ספרד ואיטליה, הזוכה האחרונה שלא העפילה למונדיאל, ושלא תתייצב עם רוב הכוכבים של אז. בקיצור, שלוש נבחרות ייאבקו על שני כרטיסים.
בבית ג' משחקות סלובניה, דנמרק, סרביה ואנגליה – אחת הפייבוריטיות הגדולות לזכייה ביורו, שנמצאת בכושר נהדר עם סגל על טהרת הפרמייר ליג. האנגלים יחפשו תיקון אחרי הפסד הכואב בגמר הקודם. דנמרק הגיעה באותו טורניר עד חצי גמר והודחה על ידי אנגליה, אבל קרסה במונדיאל. סרביה וסלובניה בהחלט יכולות להפתיע ולהדיח את הדנים מהיורו.
גם בית ד' מסתמן כמרתק עם הולנד, צרפת פולין ואוסטריה. הצרפתים נחושים ללכת עד הסוף הפעם אחרי ההפסד לארגנטינה בגמר המונדיאל, ועם הרבה מאוד שחקנים בכושר מצוין. אם לא יהיו הפתעות, ההולנדים יסיימו במקום השני השני עם שמות כמו ואן דייק, דה ליכט, אקה, ממפיס דפאי, דה יונג ועוד הרבה מאוד כישרונות שיכולים אפילו להפתיע את צרפת. קחו בחשבון את פולין של רוברט לבנדובסקי, למרות העלייה רק בפנלדים מול ווילס בליגת האומות, וגם אוסטריה היא לא נמושה.
2 צפייה בגלריה
צרפת
צרפת
צרפת
(צילום: EPA/SEBASTIEN NOGIER)
בבית ה' ייפגשו רומניה, שסיימה מקום ראשון בבית של ישראל, סלובקיה, אוקראינה ובלגיה שהיא הפייבוריטית הברורה עם דה בריינה, קורטואה, ג'רמי דוקו ועוד רבים וטובים. אחרי הפאשלה במונדיאל, זה הזמן של בלגיה להתחבר מחדש. אוקראינה מגיעה אחרי שניצחה בפלייאוף את בוסניה ואיסלנד, ובשתי הפעמים האלה ספגה ראשונה אבל הראתה. רומניה וסלובקיה לא פראייריות ויכולות להקשות על אוקראינה, כך שאין כל כך פייבוריטית למקום השני.
בבית ו' האחרון נפגשות גיאורגיה, צ'כיה, טורקיה ופורטוגל שפייבוריטית למקום הראשון עם כריסטיאנו רונאלדו הגדול והרבה כישרונות מהטופ העולמי. טורקיה וצ'כיה נבחרות חזקות שיילחמו על המקום השני, הגיורגים בהופעת הבכורה בטורניר ינסו להפתיע.
גם אתם רוצים להיות פרשנים? התחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד:
*כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא.
*אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.
*נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.
* אם בכוונתכם לכתוב על משחק או אירוע מסוים שעומד להתקיים, אנא שלחו את הטקסט מספר ימים לפני כן.