כנגד כל הסיכויים: ליניר חזיזה בן 16 מעפולה עבר בילדותו אירוע מוחי והוא מוגדר נכה 100 אחוז. אבל כל זה לא מנע ממנו לזכות בשתי מדליות זהב באליפות בתי הספר התיכוניים במקצה הפראלימפי.
חזיזה, תלמיד אורט בן־גוריון בעיר מגוריו, קטף את המקום הראשון בריצת 80 מטר ובהדיפת כדור ברזל, באליפות שהתקיימה באצטדיון האתלטיקה בהדר יוסף. אביו, יוסי חזיזה, סיפר כי ליניר נולד ילד רגיל לחלוטין, ובגיל שלוש ושלושה חודשים עבר אירוע מוחי. כתוצאה מכך עבר שני צינתורי ראש, אשפוזים ממושכים ושיקום בבית לוינשטיין. "ליניר מחובר לעולם הספורט ונסע איתי כפעוט להשתלמויות שעברתי בווינגייט כמאמן כדורגל. בשום שלב הוא לא נכנע לנכות. הוא פייטר אמיתי, חייכן ושמח, ואוהב את החיים. ליניר לומד בבית ספר רגיל ומשרה אופטימיות על כל מי שפוגש אותו".
2 צפייה בגלריה
יניר חזיזה
יניר חזיזה
ליניר חזיזה
(צילום: באדיבת המשפחה)
2 צפייה בגלריה
יניר חזיזה
יניר חזיזה
(צילום: באדיבת המשפחה)
יוסי מתאר את ההתרגשות של המשפחה מהנצחונות של ליניר. "זה מדהים שילד שמלווה בסייעות זוכה בשתי מדליות זהב. הוא עבר ניתוחים, צינתורים, אשפוזים ושיקומים, ולראות אותו רץ 80 מטרים זה אומר שהחיים חזקים מהכל. כשאני רואה את המדליות האלה שהוא זכה בהן, אני יכול לקבוע שליניר ניצח את הנכות".
ליניר מתאמן ארבע פעמים בשבוע בכדור נוצה באור־עקיבא עם מאמן נבחרת ישראל, לאון פוגץ', שאומר: "ליניר התחיל אצלי לפני כחצי שנה, נער מלא במוטיבציה להצליח. הוא לא נותן לעצמו שום הנחות, אני מאוד מאמין בו".
איריס קרל, מנהלת קרית החינוך אורט בן־גוריון: "ליניר מנצח את כל המגבלות, מפגין עוצמה ונחישות, והביא לנו כבוד ענק בשתי מדליות הזהב שהשיג. יש לו סייעת צמודה בבית הספר שמסייעת לו בתחום הלימודי". אבי אלקבץ, ראש עיריית עפולה: "ליניר הוא ההוכחה לכך שאין דבר העומד בפני הרצון, אנחנו גאים בו, במשפחתו, ובמערכת החינוך שלנו על הדרך הנפלאה שהם עשו".
פורסם לראשונה: 07:59, 23.05.22