נדב לוי אלוף אירופה בבוצ'יה: הישראלי ממועדון ספיבק ר"ג (14 בעולם) ניצח 4:5 את רוברט מז'יק מסלובקיה (11 בעולם) וזכה במדליית זהב, במסגרת המשחקים הפראלימפיים האירופיים שמתקיימים בהולנד. למרות הגשם שירד בשעות הבוקר, התקיים משחק הגמר כמתוכנן – תחת כיפת השמיים, בעיר רוטרדם, זאת במטרה לחשוף את הענף לקהל הרחב.
עבור אמנת הנבחרת אורנה וייסבך, מדובר בשמחה כפולה, אחרי שגם בת אל ברייטמן הכהן זכתה מוקדם יותר במדלית ארד. ברייטמן המדורגת 24 בעולם ושביעית בטורניר, גברה במאבק על מדליית הארד על דורה באסיץ' מקרואטיה המדורגת ראשונה בטורניר בתוצאה 3:4.
3 צפייה בגלריה
נדב לוי
נדב לוי
לוי בתום המשחק
(צילום: לילך וייס רוזנברג)
3 צפייה בגלריה
נדב לוי
נדב לוי
(צילום: לילך וייס רוזנברג)
מ"מ יו"ר הוועד הפראלימפי משה מוץ מטלון אמר היום: "את נדב אני מכיר עוד כילד ונער צעיר, ספורטאי למופת, מתמיד ונחוש. אין ראוי ממנו, כל הכבוד. ברכות לבת אל ברייטמן הכהן על הזכייה במדליית ארד. מדינת ישראל גאה בכם".
3 צפייה בגלריה
בת אל ברייטמן הכהן
בת אל ברייטמן הכהן
מצטרפת לסגל האוליפי. ברייטמן הכהן
(צילום: לילך וייס רוזנברג)
בעקבות המדלייה ברייטמן צורפה לסגל הכסף הפראלימפי. בוצ'יה הוא משחק אסטרטגיה ודיוק שתוכנן מלכתחילה עבור אנשים עם שיתוק מוחין, אלא שבמהלך השנים הצטרפו לענף גם ספורטאים עם לקויות נוספות, כאלה המשפיעות על המיומנויות המוטוריות. הוא משוחק על משטח חלק, שבו השחקנים חייבים לזרוק או לגלגל כדורים צבעוניים קרוב ככל הניתן לכדור מטרה לבן, המכונה ג'ק. השחקן שיש לו בתום המשחק הכי הרבה כדורים ליד הג'ק הוא המנצח.