האצן האקוודורי בן ה-32 אלכס קיניונס נורה אתמול (שישי) למוות בידי אלמונים מחוץ למרכז קניות בעיר מגוריו גוויאקיל, כך על פי דיווחים.
עוד נכתב כי גם חברו שהיה לצידו נהרג וחקירה בנושא נפתחה לגילוי המניע לרצח.
3 צפייה בגלריה
אלכס קיניונס
אלכס קיניונס
נרצח על ידי אלמונים. אלכס קיניונס
(צילום: getty images)
קיניונס היה אצן מצוין והתחרה בריצות ל-100 ו-200 מטר עם שני רגעי שיא בקריירה. הראשון היה בלונדון 2012, כשהגיע עד לגמר ה-200 מטרים, שם רץ בין היתר לצד אוסיין בולט וסיים במקום השביעי.
באליפות העולם בקטאר לפני שנתיים הוא עלה הפודיום בתחרות היוקרתית, כשסיים במקום השלישי ב-200 מטר אחרי נואה ליילס מארצות הברית ואנדרה דה גראס הקנדי.
3 צפייה בגלריה
אלכס קיניונס לצד נואה ליילס
אלכס קיניונס לצד נואה ליילס
אלכס קיניונס (מימין) לצד נואה ליילס
(צילום: getty images)
3 צפייה בגלריה
אלכס קיניונס לצד אוסיין בולט
אלכס קיניונס לצד אוסיין בולט
קיניונס (שני משמאל) ליד אוסיין בולט בלונדון 2012
(צילום: getty images)
רוברטו איבאנס, חברו של קיניונס ונשיא מרכז הספורט בעיר גוויאקיל, ספד לו: "לבי מרוסק לחלוטין, אני לא מצליח למצוא את המילה לתאר את תחושת הריקנות. אני פשוט לא מסוגל להאמין, עד מתי נמשיך לחיות בעולם כל כך מרושע ולא בטוח. נוח על משכבך בשלום אלכס היקר. אני אתגעגע אליך כל ימי חיי".
שר הספורט האקוודורי הוסיף בין היתר: "הוא היה האצן הטוב ביותר בהיסטוריה של המדינה". והוא צודק – קיניונס מחזיק בשיאים הלאומיים ב-100 (10.09 שניות), 200 (19.78 שניות) ו-400 מטר (46.28 שניות). קיניונס היה אמור לייצג את אקוודור בריצה ל-200 מ' באולימפיאדת טוקיו, אך הושעה פחות מחודש לפני תחילת המשחקים
מותו הגיע ביום הרביעי מאז הוכרז מצב חירום במדינה על ידי הנשיא גיירמו לאסו, במטרה לנסות לעצור את העלייה הדרמטית בפשיעה.