לכולם כבר ברור שאלון חזן ויוסי בניון לא ימשיכו בנבחרת אם היא לא תעלה ליורו במשחקי הפלייאוף במארס, ובורסת השמות כבר נפתחה. הרשו לי להציע מועמד שאולי יפתיע אתכם, אבל אם נציץ בהישגים וברזמונה שלו אפשר יהיה למצוא היגיון בהצעתי. אני מדבר על אלי כהן "השריף".
לפחות לדעתי, הבחירה בחזן ובבניון הייתה טעות קשה, לאור העובדה שאין להם ניסיון של ממש במעמדים האלה.
1 צפייה בגלריה
אלי כהן
אלי כהן
אלי כהן בתקופה הקורונה
(צילום: אורן אהרוני)
בניון שימש לתקופה קצרה המנהל המקצועי בבית"ר, וחזן מלבד עבודתו בנבחרות הצעירות פוטר מאשדוד ב־2008. השריף בנה את כל הקבוצות הגדולות שהיו פה אי פעם, בעיקר בית"ר ירושלים של שנות ה־90, כשהנחית כאן ארבעה שחקנים שהפכו לאגדות וזכו בשתי אליפויות: אישטוון פישונט, סטפן שאלוי, אישטוון האמר וסרגיי טרטיאק. כהן גם יצק את היסודות לאימפריה של דרור קשטן בהפועל ת"א ולקח גביע, ובמכבי חיפה הוא בנה את הקבוצה שאת פירותיה קצרו אברם גרנט, יצחק שום ורוני לוי.
השריף תמיד ידע לבחור זרים, והיה שותף להבאתם של איגביני יעקובו, סרגיי קלשצ'נקו וריימונדס ז'אוטאוטס למכבי חיפה. הוא קידם צערים כמו פיני בלילי וסאלים טועמה, ובתקופתו שלום תקוה פרח מחדש לקראת סוף הקריירה. גם בהפועל פ"ת כהן עשה חיל עם קבוצה אטרקטיבית שהקים, כולל מוטי קקון, אנש דמירוביץ', מיכאל זנדברג, ניב טל ואלי אברבנאל. אלי אוחנה כיכב בתקופתו, איציק זוהר נתן את העונה הטובה בקריירה שלו תחת השריף, ממנה יצא לקריירה קצרה באירופה. כהן תמיד שיחק התקפי, תמיד הייתה לו עין טובה לשחקנים והניסיון העשיר שלו, בכל זאת 30 שנות אימון, יכול לתרום רבות לנבחרת.
חומר למחשבה עבור ראשי ההתאחדות.
גם אתם רוצים להיות פרשנים? התחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד:
*כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא.
*אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.
*נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.
* אם בכוונתכם לכתוב על משחק או אירוע מסוים שעומד להתקיים, אנא שלחו את הטקסט מספר ימים לפני כן.