בשבוע האחרון הנציגות הישראליות הצליחו להביא תוצאות מרשימות במפעלים האירופיים. אבל את הסיפור שלנו על המשמעויות וההשלכות של השבוע הקרוב על הכדורגל הישראלי צריך להתחיל דווקא בקרב שהולך להיות השנה בליגת העל. נראה שבעונה הקרובה יהיו 3 טוענות מרכזיות לכתר, שלוש קבוצות שיש הרבה עניין סביבן, גם בזכות היכולת עד כה באירופה וגם בזכות ההחתמות שביצעו הקיץ. ולא ראינו הרבה עונות של מאבק כזה, בזמן שאותן שלוש גם עשויות להגיע לשלב בתים אירופי.
מכבי חיפה, שמחזיקה בתואר, נראית מצוין באירופה עם ניצחונות מרשימים וכדורגל שוטף שיצרו הייפ גבוה. מכבי ת"א ביצעה החתמות רציניות, ובראשן ערן זהבי (כבר אחרי שלושה משחקים אפשר לומר שהחזיר את ההשקעה) והמאמן ולדימיר איביץ' שאחראי על האליפויות הקודמות של המועדון. הפועל באר שבע, הסגנית בעונה הקודמת, מחזיקת הגביע ותואר אלוף האלופים, הוכיחה שהיא יודעת להתמודד מצוין עם מכבי חיפה והחזירה לארץ את תומר חמד, מגדולי הלגיונרים של השנים האחרונות.

1 צפייה בגלריה
שחקני מכבי ת"א מודים לקהל
שחקני מכבי ת"א מודים לקהל
שחקני מכבי ת"א מודים לקהל
(צילום: נדב אבס)

עכשיו הזמן לדבר על אירופה. כל השלוש הביאו תוצאות יפות במפעלים היבשתיים בשנים האחרונות, לא רק הקיץ: באר שבע הגיעה לשלב הבתים בליגה האירופית לפני שנתיים, מכבי ת"א הגיעה פעמיים לשלבי שמינית הגמר בשנתיים האחרונות, פעם בליגה האירופית ופעם בקונפרנס ליג, ומכבי חיפה הגיעה בשנה שעברה לשלב הבתים של הקונפרנס ליג.
מכבי חיפה מגיעה ביתרון של שער אחד לאחד האצטדיונים הקשים ביבשת למשחק מול הכוכב האדום. מכבי ת"א, שהצליחה לנצח בבית את ניס החזקה, תצא לצרפת לגומלין. באר שבע חוזרת לטרנר אחרי תיקו בחוץ מול קראיובה הרומנית, שגם בה אסור לזלזל. שלוש קבוצות שיתמודדו על התואר בארץ ובמקביל ישחקו בשלב בתים זו בשורה משמעותית לכדורגל הישראלי. ראשית מדובר בעלייה משמעותית בדירוג של ישראל באופ"א, שבעקבותיו נוכל לקבל הגרלות נוחות יותר ועוד נציגות. שנית, אותן קבוצות יקבלו הרבה כסף, ודמי הסולידריות מאופ"א יגיעו גם לשאר הליגה, מה שעשוי להביא לצמיחה בתחומים כמו מחלקות הנוער והתשתיות. וההיבט והאחרון והחשוב מכולם - השחקנים הישראלים יקבלו במה משמעותית. חזיזה הביא משחק לקלטת מול הכוכב האדום, ודניאל פרץ חתום על הניצחון של מכבי ת"א. אלו שתי הופעות שאי אפשר להתעלם מהן, בטח שמדובר במשחקים באירופה. מדובר בכדור שלג מתגלגל של השלכות חיוביות על הכדורגל הישראלי.
בשנים האחרונות רווחת ההנחה שקבוצה ישראלית שמשחקת באירופה, הסיכויים שלה להגיע להישגים בליגה יורדים משמעותית בגלל העומס. אם העונה שלוש הטוענות לכתר ישחקו באירופה, הנושא הזה אפילו לא יעלה על סדר היום. לקבוצות החזקות בליגות הבכירות באירופה יש באופן כמעט קבוע 2 משחקים בשבוע, בליגה המקומית ובמפעל אירופי, והגיע הזמן שגם בארץ זה יהיה ככה. האווירה שהייתה בסמי עופר מול הכוכב האדום והאנרגיה בבלומפילד מול ניס מעידות על כך שהקהל הישראלי צמא לזה. תוסיפו את הקמפיין של נבחרת הנוער ביורו האחרון ותקבלו תנופה משמעותית של הכדורגל בארץ. בהצלחה לכל הנציגות.
גם אתם רוצים להיות פרשנים? תתחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד:
*כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא.
*אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.
*נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.
* אם בכוונתכם לכתוב על משחק או אירוע מסוים שעומד להתקיים, אנא שלחו את הטקסט מספר ימים לפני כן.