אני כותב את זה בכאב אחד גדול. בתור אוהד כדורגל יש לי סיבות רבות לא להגיע למשחק עצמו, אבל מעל כולן יש סיבה אחת מרכזית - ביטחון.
אוהדי הכדורגל הישראלי - אתם פראיירים. לא רואים אתכם באמת, אתם אוויר, אתם כלום, לא סופרים אתכם, אתם הדבר הנחות ביותר בכדורגל הישראלי. אין מי שישמור עליי, אין מי שישמור עליכם. אפשר לבוא למשחק כשאתה שלם לגמרי ולחזור מפורק. שמענו את הטענות בנוגע למשטרה השבוע. הסדרנים, לפחות חלקם, לא צעירים ובקושי זזים. אם יש בלגן אמיתי בקהל הם האחרונים שיעזרו לכם, כי הם פשוט יעמדו במקום ויסתכלו עליכם - פיזית הם לא חזקים מספיק וגם הגיל הוא פקטור גדול מאוד, במיוחד נגד אנשים צעירים שעושים בעיות.

1 צפייה בגלריה
אצטדיון סמי עופר
אצטדיון סמי עופר
אצטדיון סמי עופר
(צילום: אורן אהרוני)

הדוגמה לכך הגיעה במשחק בין הפועל ת"א לבית"ר ירושלים בבלומפילד בסיבוב הראשון של ליגת העל. לא מעט אוהדי בית"ר מחאו כפיים לקאמסו מארה, חבורה שסירבה לשתף פעולה עם חרם העידוד של הקשר, ולמרבה הצער זה הידרדר מהר לאלימות ביציע. העידוד היה קונטרה לקומץ שהחליט לשרוק לו בוז, אבל מבחינת אנשי "לה פמיליה", אסור למחוא למארה כפיים או לעודד אותו, ולמעשה, כל עוד הוא על המגרש, הם לא מעודדים את הקבוצה.
כואב הלב לראות שאנו חיים במדינה שאין בה תרבות, אין בה תרבות ספורט אבל מעל הכל אין מי שישמור עלינו - ולא רק בספורט. יש הרבה אוהדים בעייתיים שאין להם מקום, לא רק בכדורגל הישראלי אלא גם בספורט הישראלי, ואותם צריך להעניש באופן ברור מאוד - מי שבגיל 18 ומעלה שיישב בכלא ומי שלא, להעניש אותו ברמה הכלכלית.
ומעבר לרמת הענישה, אם יש פתרון אז הוא אחד, יחיד, מיוחד ומשותף. כל קבוצות הפייסבוק, הוואטסאפ ועמודי האינסטגרם של ארגוני אוהדי הכדורגל צריכים להתאחד, בגלל שיש להם יש השפעה עצומה. אם כולכם תעשו הפגנות בכנסת או תנקטו בפעולה הכי קונקרטית ונכונה שיש - להחרים את הכדורגל לגמרי - נראה תוצאות. גם מי שאין בעיות בקהל שלו חייב לדאוג לאוהדי כדורגל מקבוצות אחרות. אני קורא לכל הקהלים בכדורגל הישראלי, ובעיקר קהלי הקבוצות הגדולות בעלי ההשפעה הכי גדולה: פשוט שימו פס על הכדורגל. ככה לא יראו את הכסף שלכם ואולי אז יקשיבו לכם.
גם אתם רוצים להיות פרשנים? אז תתחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד:
*כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא.
*אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.
*נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.
* אם בכוונתכם לכתוב על משחק או אירוע מסוים שעומד להתקיים, אנא שלחו את הטקסט מספר ימים לפני כן.