פיטורי רוני לוי הרגישו כמו "פיטורי אין ברירה", זה היה צעד הכרחי, למרות שהוא כואב. לא היה פיתרון אחר למצב הנוכחי של הפועל באר שבע, שבמחזורים האחרונים שיחקה כמו קבוצה שעומדת לרדת ליגה. לוי הצליח בחצי הראשון של העונה להביא תוצאות, אבל לא הצליח לבנות קבוצת כדורגל עם אופי מסוים. הוא מאמן קשוח אבל ב"ש שלו לא הייתה קשוחה במיוחד, יש לה כלים התקפיים מגוונים, אבל זה נשאר רק על הנייר.
אבל מעבר לבעיות המקצועיות של באר שבע, הבעיה המרכזית של רוני לוי הייתה היחסים עם האוהדים, שחגגו ברשתות החברתיות כאילו הם יצאו לעצמאות. גם אוהדי בית״ר חגגו כך כשהוא הלך, וגם אוהדי מכבי חיפה. הוא צריך לחשוב איך בכל פעם מחדש הוא מגיע למצב כזה עם הקהל. משהו בגישה שלו יצטרך להשתנות בקבוצה הבאה שיאמן. נכון שאוהדים יכולים להיות מאוד מעצבנים, אבל הם חלק אינטגרלי מהקבוצה.
3 צפייה בגלריה
רוני לוי
רוני לוי
רוני לוי. לא רק הוא אשם
(צילום: יאיר שגיא)
אי אפשר לשחק הגנתי חצי עונה ובמקביל לטעון שאוטוטו כל השיטה הולכת להשתנות, בזמן שכולם יודעים שהיא לא תשתנה. גם אי אפשר ליצור מציאות אלטרנטיבית בראיונות כאילו הקבוצה שלטה במשחק והגיעה למצבים כשהיא לא. הימים הללו חלפו, הקהל היום רגיש מאוד לאמירות של מאמנים, שלעיתים אין להן ממש קשר למה שראו על המגרש. זה מרגיש מתנשא, וזה מרחיק אותו מהקבוצה.
אי אפשר גם לבוא לאוהדים בטענות וגם לבקש מהם לתמוך. הם באים למגרש, משלמים מחירים מופקעים לכרטיס, חוזרים הביתה באמצע הלילה ואחר כך שומעים מהמאמן שלהם שהם אלה שלא בסדר. זאת לא התנהלות שמתאימה למאמן בימינו.
3 צפייה בגלריה
אכזבה בבאר שבע אחרי ההפסד
אכזבה בבאר שבע אחרי ההפסד
גם לשחקנים יש אחריות, אם מישהו שכח
(צילום: עוז מועלם)
מצד שני, אי אפשר גם להפיל הכל על המאמן, גם לאלונה ברקת ולצוות המקצועי יש חלק בנפילה של הפועל באר שבע במחזורים האחרונים ולקרע עם האוהדים. רוני לוי לא בנה את הקבוצה לבד, והוא לא זה שאמור להיכנס למשחק ולבעוט לשער. כרגיל בכדורגל הישראלי, השחקנים שמרווחים לא מעט חומקים מאשמה, על אף החלק הגדול שלהם במשבר.
לא היה בהפועל באר שבע מנהיג שיבוא וייקח אחריות על המצב, השחקנים התחבאו מאחורי רוני לוי ונתנו לו לספוג את כל הביקורת מהקהל. אבל אנחנו רגילים להתנהגות הזו משחקנים, ואיכשהו מבליגים עליה בכל פעם מחדש. מעט לחץ, קצת לא הולך והשחקנים הישראלים פשוט קורסים אם אין מי שיחזיק להם את היד.
3 צפייה בגלריה
אליניב ברדה
אליניב ברדה
אליניב ברדה. יעמוד על הקווים
(צילום: עוז מועלם)
עכשיו אליניב ברדה יעמוד על הקווים (כנראה עד סוף העונה), ברדה הוא סמל של הפועל באר שבע, אך לא מנוסה באימון. המשימה שלו נראית קשה במיוחד: להרים את הקבוצה ולהזכיר לה שהיא אמורה בכלל לרוץ לאליפות. אולי הוא צריך להראות לשחקנים קליפים מתקופת המשחק שלו על מנת שיקבלו השראה. אם היה לרוני לוי מישהו כמו אליניב ברדה בסגל, הוא עדיין היה עומד על הקווים. לא רק שעידן הסמלים בכדורגל הישראלי תם, אלא שלרובם אין טיפת אופי. מזל שתמיד יש מאמן להאשים.