ליגת היהלום בלוזאן לא הייתה פשוטה לספורטאים, אך עדיין סיפקה כמה תוצאות מעניינות, כולל מקום שלישי מרשים לחנה קנייזבה-מיננקו בקפיצה המשולשת.
הישראלית, שסיימה במקום השישי בגמר בטוקיו, ניתרה ל-14.47 מטר כבר בקפיצה הראשונה שלה, שסידר לה את המקום השלישי המכובד.
3 צפייה בגלריה
חנה קנייזבה-מיננקו
חנה קנייזבה-מיננקו
לא רע בכלל. חנה קנייזבה-מיננקו
(צילום: AP)
בתחרות ניצחה, ללא בעיות, שיאנית העולם המכהנת והאלופה האולימפית הטרייה יולמיאר רוחאס מוונצואלה. רוחאס סיפקה מקבץ יוצא דופן עם שלוש קפיצות מעל 15.40, כששתיים מהן אפילו היו מעל שיא העולם הקודם של אינסה קראבץ. התוצאה איתה היא ניצחה הייתה 15.56 מטר.
בקפיצה במוט קיבלנו חתיכת הפתעה, כשארמנס דופלנטיס, שבשנתיים האחרונות למעשה אין לו בכלל מתחרים במקצוע הזה, הפסיד (!) וסיים רק במקום הרביעי. כל הקופצים סיימו עם תוצאות חלשות, כשהמנצח כריסטופר נילסון מארה"ב הסתפק ב-5.82 מטר.
לדופלנטיס, שמחזיק בשיא העולם (6.15 מטר), היה רק גובה אחד אותו הוא עבר, 5.62 מ' – גובה שעבורו אמור להיות חימום. אגב, רנו לבילאני, שיאן העולם הקודם, חלף על פני 5.32 מ' בלבד וסיים אחרון בתחרות.
3 צפייה בגלריה
ארמנד דופלנטיס
ארמנד דופלנטיס
זה לא קורה כל יום. ארמנד דופלנטיס
(צילום: רויטרס)
ב-100 מטר לנשים שוב קיבלנו את אותה שלישייה ג'מייקנית, אך הפעם שלי-אן פרייזר-פרייס, שסיפקה תוצאה אדירה (10.60 שניות), חצתה ראשונה את קו הסיום. מעבר לניצחון, זה היה גם שיא אישי עבורה, וגם היא כמו איליין תומפסון שסיימה שנייה (10.64 שניות) כבר מדגדגת את שיא העולם האגדי של פלורנס גריפית'-ג'וינר (10.49 שניות). שריקה ג'קסון שוב הייתה במקום השלישי.
קנת' בדנארק ניצל את ההיעדרות של נואה ליילס וניצח ב-200 מטר עם 19.65 שניות, לפני אמריקאי נוסף, פרד קרליי.
3 צפייה בגלריה
שלי אן פרייזר פרייס
שלי אן פרייזר פרייס
סוף סוף ניצחה את תומפסון. שלי-אן פרייזר-פרייס
(צילום: רויטרס)
בהדיפת כדור ברזל נחשו מי שוב ניצח? נכון, ראיין קראוזר, שנמצא מזמן בליגה משל עצמו. כבר בהטלה הראשונה הוא קבע 22.81 מטר, תוצאה שאף אחד לא עבר עד לסיום.
הנורבגי יקוב אינגבריגטסן ניצח בריצת 3,000 מטר עם 7:33.06 דקות לפני האתיופי בריהו ארגאווי. האלופה האולימפית מריה לסיטסקינה סיימה ראשונה בקפיצה לגובה (1.98 מטר), כשהאוקראינית ירוסלבה מהוצ'יך הייתה שנייה עם תוצאה זהה, אך יותר פסילות.