לאורך השנים נהיה קשה יותר ויותר להגיע לאצטדיון דוחא. כשאוהדי בית"ר ירושלים היו מגיעים לסכנין, כולם דיברו בהרחבה על מבצע האבטחה, אבל העונה אנחנו רואים שהבעיה אינה מוגבלת למפגש אחד, וגם אוהדים של קבוצות אחרות סובלים שם מבעיות. ראינו בשבועות האחרונים את האבנים שהושלכו לעבר אוהדי נתניה שנשארו בתוך היציע (המשטרה, בצעד מקומם, האשימה את אוהדי נתניה בכך שהשליכו קודם), והיה מפחיד לקרוא את העדות של משפחת אוהדי הפועל חיפה שרכבה - בו היה תינוק בן שנה - נרגם באבנים בסיום המשחק בין הקבוצות.
אם לא ניתן להבטיח את שלום האוהדים שמגיעים לאצטדיון דוחא, אז צריך לסגור אותו מיידית. אסור להתחבא כל פעם מאחורי טיעונים נרפים של "גזענות" בהאשמות, אלא להתייחס לבעיה. וזו האחריות של הנהלת סכנין, שכרגע התגובות שלה אינן מספיקות בעיניי.

1 צפייה בגלריה
עמיר תורג'מן
עמיר תורג'מן
אצטדיון דוחא
(צילום: אלעד גרשגורן)

ההנהלה היחידה שפועלת בצורה אקטיבית נגד אלימות וגזענות במגרשים היא הנהלת בית"ר ירושלים, שנוקטת בצעדים כמו גיבוש רשימת מורחקים שמונעת מהם להיכנס למשחקי הבית (במשחקי החוץ, שיתוף הפעולה החלקי מצד הקבוצות הוא שמאפשר לחלק מהמורחקים להיכנס למגרשים), ותביעה אישית נגד אוהדים שגורמים נזק למועדון. ואף אחד לא עוזר לה, כי היא זו שסופגת עונשים כבדים מבית הדין של ההתאחדות על התפרעות הקהל, בזמן שבתי המשפט מטילים עונשים מגוחכים על הפורעים.
מי שנלחם ברצינות באלימות לא מקבל את הרוח הגבית מהרשויות, ומנגד, מי שלא פועלות כלל כנגד האלימות נהנות מעונשים די קלים בבתי הדין של ההתאחדות לכדורגל. התשובה לאלימות היא ענישה קשה ופרטנית של העבריינים, לא להעניש את הקבוצות. אם הרשויות במדינת ישראל לא ישלבו ידיים במהרה כנגד האלימות שרק מתגברת לאחרונה במגרשי הכדורגל, אנחנו נבכה לאחר מכן שנזכרנו מאוחר מדי. תתעוררו.
רוצים גם אתם להיות פרשנים? אז תתחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד:
*כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא.
*אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.
*נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.
* אם בכוונתכם לכתוב על משחק או אירוע מסוים שעומד להתקיים, אנא שלחו את הטקסט מספר ימים לפני כן.