הג'ודוקא וחבר הפרלמנט הגיאורגי לשעבר זוראב זביאדאורי, שהוכתר ב-2004 כאלוף האולימפי הראשון של גיאורגיה כמדינה עצמאית, נעצר בידי הרשויות במדינה בחשד לרצח, בעימות אתמול (שני) בכפר ציננדאלי שבו נהרגו בסך הכל שלושה בני אדם – בהם אחיו.
לפי הרשויות, בשלב זה של החקירה נראה שמריבה בין מספר אנשים התפתחה לעימות פיזי. לפי המסתמן בחקירה, במהלך העימות אדם בן כ-50 פתח באש חיה, וצעיר בן 27 הגיב בירי משלו. כתוצאה מהירי של האחרון, ארבעה בני אדם נפצעו, ושניים מתוכם מתו במקום – בהם על פי הפרסומים אחיו של זביאדאורי. זביאדאורי חשוד כי ירה מכלי נשק לאחר מכן, וכתוצאה מכך הצעיר שירה לפניו נפצע באורח אנוש ובסופו של דבר מת.
2 צפייה בגלריה
זוראב זביודאורי
זוראב זביודאורי
זוראב זביאדאורי, ארכיון. לפי הדיווחים הגיב על הירי באחיו
(צילום: getty images)
2 צפייה בגלריה
זוראב זביודאורי
זוראב זביודאורי
כך חולפת לה תהילת עולם? זביודאורי באתונה 2004
(צילום: gettyimages)
זביאדאורי מואשם ברצח בכוונה תחילה. אם יימצא אשם, ייגזר עליו עונש של עד 15 שנות מאסר בפועל. אדם נוסף נעצר במסגרת הפרשה בחשד להחזקת נשק ברשלנות, באופן שגרם לאובדן חיי אדם.
זו לא הפעם הראשונה שבה זביאדאורי מסתבך בעימות מסוכן. לפני קצת יותר משנה, ביולי 2020, הוא נדקר ונפצע בקטטה שפרצה באחמטה שבמחוז קאחתי.
זביאדאורי זכה במדליית זהב באולימפיאדת אתונה בקטגוריית המשקל עד 90 ק"ג. באותה אולימפיאדה זכה אריק זאבי במדליית ארד במשקל עד 100 ק"ג. זביאדאורי זכה במהלך קריירת הג'ודו גם בשתי מדליות כסף באליפויות העולם ובמדליית ארד באליפות אירופה. הוא היה חבר בפרלמנט הגיאורגי בין 2014 ל-2016 מטעם מפלגת השלטון "החלום הגיאורגי".