הליגה הבלגית מוכרת לאוהדי הכדורגל בישראל, בעיקר בשל העובדה שהמון שחקנים ישראלים שיחקו שם במהלך הקריירה שלהם, חלקם המועט גם הטביעו חותם לא רע בכלל. השחקן הראשון כמובן שישר חושבים עליו בהקשר של הליגה הזו הוא ליאור רפאלוב, שעושה שם חיל.
לאחר שנים יפות מאוד בקלאב ברוז' ובאנטוורפן, הקשר הישראלי הגיע בקיץ האחרון לאנדרלכט, אחד המועדונים המעוטרים והגדולים ביותר בבלגיה. גם אליניב ברדה עשה קריירה נפלאה בגנק, ואם נלך יותר אחורה ניזכר גם באלי אוחנה, שזכור בשל זכייתו ההיסטורית עם מכלן בגביע אירופה למחזיקות ב־1988.
1 צפייה בגלריה
ליאור רפאלוב
ליאור רפאלוב
לרפאלוב ואנדרלכט יש יריבה חדשה
(צילום: AFP)
הקבוצות שהזכרנו הן המוכרות ביותר בבלגיה לאוהד הישראלי. אפשר להוסיף לרשימה הזו את גנט, בה שיחקו גם לא מעט ליגיונרים, ואת סטנדרד ליאז', אותה אימן גיא לוזון.
את הקבוצה יוניון סנט. גיל אני די משוכנע שרובכם המכריע לא מכיר. סנט. מדובר במועדון עם עבר מפואר, כולל 11 אליפויות, אך כולן הושגו אי שם בשנות ה־90 המוקדמות של המאה הקודמת.
בעשורים שבאו לאחר מכן המועדון נע באופן מתמיד בין תחתית הטבלה בליגה הראשונה לליגה השנייה, ועד ממש לפני שנה עוד רחוק מאוד מאור הזרקורים של הכדורגל הבלגי. בסיום העונה הקודמת סנט. גיל הצליחה להעפיל לליגה הראשונה, וכיום, 14 מחזורים לתוך העונה, היא במקום הראשון בטבלה עם 10 נצחונות, תוצאת תיקו אחת ובסך הכל 3 הפסדים. היא מקדימה ב־4 נקודות את אנטוורפן וקלאב ברוז', והבעלים של המועדון כבר הכריז כי המטרה היא לחזור לקדמת הבמה של הכדורגל הבלגי.
בקבוצה יש גם להיט, החלוץ גרמני בן ה־25 דניז אונדב, שכבר הצליח לשבור שיאי מספרים בבלגיה, כשלאחר 14 מחזורים מאזנו עומד על לא פחות מ־10 שערים ו־8 בישולים. העונה עוד ארוכה ולכל הקבוצות הבכירות בבלגיה יש מספיק זמן לתקן, אבל יש שם חדש בבלגיה, יוניון סנט. גיל וכדאי שתזכרו אותו.
רוצים גם אתם להיות פרשנים? אז תתחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד:
*כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא.
*אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.
*נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.
* אם בכוונתכם לכתוב על משחק או אירוע מסוים שעומד להתקיים, אנא שלחו את הטקסט מספר ימים לפני כן.