הפועל תל אביב תעלה למשחק הקריטי מול הפועל ירושלים כשהיא פחות או יותר יודעת מה היריבות שלה למקום על הפלייאוף העליון עשו. היא בכל מקרה חייבת לנצח, אבל גם אם לא - תהיה לה הזדמנות במחזור האחרון של העונה הסדירה מול מכבי נתניה. עדיף לה להגיע אליו כשהיא אחרי ניצחון והכל יהיה רק ברגליים שלה. בשביל שזה יקרה היא צריכה לנצח, דבר שהיא לא עשתה חמישה מחזורים.
אחרי ארבעה הפסדים רצופים, הקבוצה של קובי רפואה הוציאה תיקו סביר מול הפועל באר שבע (1:1). הקבוצה הדרומית אולי עדיפה על הנייר, אבל שיחקה לא מעט דקות בעשרה שחקנים בשל הרחקתו של דור מיכה. ועדיין, הפועל תל אביב לא הצליחה להשיג שלוש נקודות. בסיבוב הראשון הכל נראה אחרת, האדומים לא חלמו על אליפות אבל ביום טוב היו יכולים לראות את הפסגה, המקום בפלייאוף העליון נראה בטוח לחלוטין, ונראה שהקבוצה תפסה כיוון טוב. ואז היא הפסיקה לנצח, ניר קלינגר פוטר, קובי רפואה יצא לרצף ניצחונות ומיד אחריו רצף הפסדים. הפועל ת"א לא מסוגלת להיות יציבה, היא חייבת דרמות עד הרגע האחרון, והשבוע הייתה לה דרמה גם מחוץ למגרש: הבלם סיאנדה קולו יצא מהארץ בלי להודיע לאף אחד וסיים את דרכו בקבוצה. כמו שהפועל ת"א נראית, היא לא פייבוריטית מובהקת מול שום יריבה. הפועל ירושלים נלחמת על חייה בליגה, ובסטנדרטים הנמוכים שלה היא נמצאת במומנטום - שני משחקים ללא הפסד (ניצחון ותיקו). המשחק גם אצלה בבית, בו השיגה את כל ניצחונותיה העונה. הפועל תל אביב אולי מתגאה בבלומפילד הנפלא, אבל היא קבוצת החוץ הרביעית בטיבה בליגה. דווקא בחוץ היא טובה יותר, אז אולי בכל זאת יש איזה סיבה לאופטימיות.
3 צפייה בגלריה
אדי גוטליב
אדי גוטליב
שחקני הפועל ת"א. הזדמנות אחרונה?
(צילום: עוז מועלם)
מכבי חיפה עשתה דבר מדהים: הצליחה למכור את כל הכרטיסים למשחק מול נוף הגליל, וסמי עופר צפוי להיות מלא לחלוטין. ניצול מושלם של השעה הנוחה (15:00) ועוד הוכחה שאלה השעות הכי טובות לשחק בהן. נוף הגליל מהתחתית תזכה לאווירה של משחק עונה, מול הקבוצה הכי טובה בליגה. אולי זה דווקא ימריץ את השחקנים של שי ברדה שניצחו העונה רק פעם אחת בחוץ ונועלים את הטבלה. מכבי חיפה מגיעה אחרי ניצחון לא הכי מרשים בדרבי (0:1 קטן), ובאופן כללי היא לא מבריקה לאחרונה. זה לא משנה כי הנקודות ממשיכות לזרום והניצחונות מגיעים גם ככה. היא תחסר את עומר אצילי הפצוע, אבל כך או כך היא פייבוריטית במשחק הזה. הפער כרגע מהפועל באר שבע הוא שש נקודות, וממכבי תל אביב שמונה, יש פה הזדמנות קלה במיוחד להגדיל אותו זמנית. המשימה של מכבי חיפה היא להגיע לפלייאוף בראש שקט, היכולת לא משנה לאף אחד. כשמכבי ת"א והפועל באר שבע יגיעו, אין ספק שהיא תעלה הילוך.
3 צפייה בגלריה
שרי חוגג
שרי חוגג
שרי חוגג. יהיה קרנבל בסמי עופר?
(צילום: עוז מועלם)
שתי הקבוצות רוצות פלייאוף עליון, ותיקו לא יהיה תוצאה גרועה עבורן במידה שהפועל תל אביב לא תנצח את הפועל ירושלים. אולי עבור חדרה, שבמחזור האחרון מצפה לה מכבי תל אביב. חדרה תחסר את השוער הראשון שלה רובי לבקוביץ' עקב צהובים וזאת חתיכת מכה בשבילה. בני סכנין יכולה להיות יותר רגועה, גם אם חלילה תפסיד. במחזור האחרון יש לה את מכבי פתח תקווה, לא קבוצה שנאבקת על האליפות.
מכבי נתניה בטירוף, ניצחון והיא יכולה לסגור עניין - הכרטיס לפלייאוף העליון שלה. בנתניה גם מצפים שיגיע קהל רב לדחוף את הקבוצה, הם משחקים בשעה מאוד נוחה, המשחק אצלם בבית ואין סיבה שזה לא יקרה. מבין ארבע הקבוצות שנאבקות על הפלייאוף העליון, נתניה נראית כעולה הבטוחה. היא גם משחקת כדורגל נהדר ולא תבוא לפלייאוף העליון כדי להתבטל, אלא ממש יכולה לאיים על הגדולות ולהשפיע על זהות האלופה. היא הבחירה הטבעית עבור האוהדים הנייטרלים, וההעפלה שלה לפלייאוף העליון תעשה לו רק טוב. המומנטום אצלה, כל מה שהיא צריכה הוא ניצחון מול ק"ש, שהראש שלה לא בכדורגל אלא במאבקי האגו של איזי שרצקי.
3 צפייה בגלריה
שחקני נתניה חוגגים
שחקני נתניה חוגגים
שחקני מכבי נתניה. כמעט כולם רוצים אותם בפלייאוף העליון
(צילום: עוז מועלם)