אליפות העולם בדגמים האולימפיים בשייט תיפתח מחר (שישי) בהאג. מלבד תארי אלוף ואלופת העולם ישנה לאליפות השנה חשיבות נוספת, כיוון שבמהלכה יחולקו ה"קווטות" הראשונות בענפי השייט השונים למשחקים האולימפיים בפריז.
איגוד השייט שולח לתחרות את הנבחרות בתשעה מתוך עשרה דגמים אולימפיים - גלשני IQ פויל וקייט פויל (גברים ונשים), סירות 470 מעורב, סירות ILCA6 (נשים) ו-ILCA7 (גברים), סירות 49er (גברים) ו-49er FX (נשים).
2 צפייה בגלריה
שרון קנטור
שרון קנטור
שרון קנטור
(צילום: world sailing)
"מדובר באליפות עולם מאוד מיוחדת, כיוון שהיא מכילה את כלל דגמי השייט ומתקיימת כל ארבע שנים בלבד. כל התהילה של השייט מתרכזת לשבוע מאומץ אחד", מספר שי בובר, יו"ר איגוד השייט בישראל. "מדובר בתעודת כבוד לשייט הישראלי, שהצלחנו להעמיד נבחרת ישראלית מכובדת כל כך, בעלת סיכויים טובים להביא כמה קווטות לישראל".
ישנן תקוות גדולות באיגוד להשגת כמה כרטיסים לפריז כבר בתחרות הנוכחית, על מנת לא להסתמך על התחרויות היבשתיות וכרטיסי ההזדמנות האחרונה בהמשך, כאשר הסיכויים הגדולים לכך הם בגלשני הרוח מדגם IQ פויל לגברים ולנשים, גלשני הקייט פויל נשים ובסירות ה-470.
2 צפייה בגלריה
תום ראובני
תום ראובני
תום ראובני
(צילום: Sailing Energy)
"אני מגיעה לאליפות השנה עם הרבה ביטחון". מצהירה שרון קנטור, שזכתה בחודש שעבר במדליית הזהב בתחרות הקדם אולימפית. "כל הנבחרת כבר הוכיחה את עצמה בתחרויות משמעותיות השנה, וזכינו במספיק מדליות כדי לאותת לכל המתחרות האחרות שאנחנו כאן כדי להיאבק על הפודיום, וכמובן להשיג את הקווטה. בשיטת שיוטי המדליות בדגם שום דבר לא בטוח לפני השיוט האחרון, אבל אני בטוחה שנהיה שם כמה גולשות עם דגל ישראל על המפרש".
גם בנבחרת הגברים שוררת אופטימיות באשר לסיכויי השגת ה"קווטה". הגולש תום ראובני מנתח את הסיכויים: "גם יואב עומר וגם אני העפלנו כבר לשיוטי מדליות בתחרויות משמעותיות. מכיוון שבתור המארחים הצרפתים מקבלים קווטה אוטומטית הם למעשה מפנים את הדרך לנבחרות האחרות ומגדילים את הסיכוי שלנו. אבל בלי שום קשר, זו אליפות עולם והמטרה הראשונה היא לעמוד על הפודיום".
מחר יזנקו לשיוטים הראשונים דגמי ה 470 וה-49ER, ביום ראשון יצטרפו לתחרות סירות ה-ILCA ובשני גלשני ה-IQ פויל והקייט פויל.