ב־4 ביולי 2018, כשדיאנה ויסמן שברה את שיאה המיתולוגי של אסתר רוט־שחמורוב ב-100 מטר (11.45 שניות) ועצרה את השעון על 11.38, זה היה אירוע בקנה מידה היסטורי עבור האתלטיקה הישראלית. שיא שהחזיק מעמד כסלע יצוק במשך 46 שנים, נופץ. איש לא היה יכול להאמין שבחלוף ארבע שנים פחות יום היא תקדם את השיא הזה עד כדי כך שהתוצאה של רוט תהפוך לזיכרון רחוק. 11.06 שניות לאישה המהירה בישראל. עולם חדש.
רק לפני שבוע ויסמן שברה שוב את השיא כשקבעה 11.22 באליפות ישראל, אבל מה שעשתה אתמול בתחרות בשווייץ כבר מנפץ את כל התחזיות. שיפור של 16 מאיות נוספות הוא הגדול ביותר שנקבע בישראל, ונדיר גם בעולם. למעשה, דיאנה עשתה קפיצת מדרגה של ממש ולפי כל ההערכות, אם תתקרב לתוצאה הזו בעוד שבועיים, היא בהחלט יכולה לפנטז על חצי גמר באליפות העולם באורגון שבארה"ב.
3 צפייה בגלריה
דיאנה ויסמן בפעולה
דיאנה ויסמן בפעולה
מפץ ענק. ויסמן
(צילום: gettyimages)

נכון, התנאים אתמול היו אידיאליים. העיר שו־דה־פון בשווייץ, שבה נערכה התחרות, ממוקמת בתנאי גובה – 996 מטר מעל פני הים. הרוח הייתה חיובית בצורה נדירה, 1.8 מטר לשנייה, כמעט אופטימלית לאישור שיא. אלא שאם נותנים לך, אתה צריך לדעת לקחת. דיאנה בת ה־23, חניכתה של אמה המאמנת אירינה ויסמן, החליפה מיתוג. לא יהיה זה משונה להשוות את ההישג לזה של נבחרת הנוער בכדורגל, שקפצה בשלוש רמות באליפות אירופה.
על הדרך היא השאירה מאחור את הכוכבת ההולנדית דפני סחיפרס, שנמצאת בירידה וקבעה 11.13 שניות. האצנית הישראלית גם לא הייתה רחוקה מהתוצאות שקבעו השנה הבריטית המדהימה דינה אשר־סמית' (10.98) וגבי תומאס האמריקאית (11.00).
3 צפייה בגלריה
דיאנה ויסמן בפעולה
דיאנה ויסמן בפעולה
הפכה לישראלית הראשונה שקיבלה זכות להשתתף בסבב האירופי. ויסמן
(צילום: רויטרס)
התוצאה אתמול היא מפץ ענק בכל מה שחשבנו על דיאנה. לאן היא תגיע? בשלב זה היא צריכה לשמור על יציבות ולהפוך תוצאה של 11.15 שניות - הקריטריון הרשמי לכל אולימפיאדה ואליפות העולם – לזמן קבוע. ועוד אבל קטן, שאי אפשר להתעלם ממנו: לפני שנים אחדות, תוצאה כזו הייתה מסדרת לה דירוג של כ־20 בעולם, בעוד שכעת היא תופסת את המקום ה־42 יחד עם עוד ארבע שותפות.

"תחזיקו לי אצבעות"

מי שעקב אחרי הישגיה של דיאנה בשנה שעברה הבין שהיא הפכה לישראלית הראשונה שקיבלה זכות להשתתף בסבב האירופי, שם צברה ניסיון והשאירה מאחור כל פחד. האימונים שלה התמזגו עם הנבחרת השווייצרית, שהעלתה שתי ספרינטריות לגמר באולימפיאדת טוקיו. מאחורי שיבוצה עמד רנו לונגוור, המאמן הצרפתי שהתמנה למרכז התחרויות בעולם של איגוד האתלטיקה.
3 צפייה בגלריה
דפני סחיפרס מתרכזת
דפני סחיפרס מתרכזת
ויסמן השאירה אותה מאוחר. סחיפרס
(צילום: רויטרס)
אף אחד, כמובן, לא צפה את שבירת השיאים הסיטונאית ואת ההמראה שומטת הלסתות אתמול. מצד שני, הצעירה הישראלית הגיעה לתחרות בכושר הטוב בחייה. כאמור, רק בשבוע שעבר קבעה את השיא הקודם במוקדמות אליפות ישראל. בתחרות שלפניה השוותה את השיא שהחזיק עד לחודש הזה. נדרשה מלאכת שיוף קלה, תנאים מעולים ויריבות טובות כדי להמריא. ואחרי שנחתה סימנה את המטרה הבאה: "אני שמחה ומתרגשת מהתוצאה. סוף-סוף הצלחתי שהכל יתחבר לריצה טובה, והשיא הוא הבונוס. עוד כמה ימים אני טסה לארה"ב לאליפות העולם ומבקשת שתחזיקו לי אצבעות".