הישג מרשים לסיוף הישראלי: יובל פרייליך זכה היום (רביעי) במדליית הזהב בגראנד פרי דוחא. אלוף אירופה לשעבר, שמנסה לזכות בכרטיס למשחקים האולימפיים בפריז 2024 דרך הקווטה האירופית, התקדם משמעותית למטרה - ייצוג ישראלי בענף באולימפיאדה לראשונה מאז בייג'ינג 2008.
התחרות, שנפתחה כבר אתמול, החלה בשלב בתים, אותו צלח הישראלי כשרשם ארבעה ניצחונות בשישה קרבות. אחרי שדורג במקום ה-51 הכללי, עבר לשלב 64 האחרונים. את היום השני בתחרות פתח פרייליך בן ה-29 בניצחון על סייף שווייצרי, לאחר מכן גבר על יריב קוריאני וברבע הגמר הרשים, כשהדיח את האלוף האולימפי, יאניק בורל הצרפתי.
2 צפייה בגלריה
יובל פרייליך סייף
יובל פרייליך סייף
פרייליך (במרכז) על ראש הפודיום בדוחא
2 צפייה בגלריה
יובל פרייליך
יובל פרייליך
הישג מרשים. פרייליך
(צילום: EPA)
בחצי הגמר גבר פרייליך על יאיסר ראמירס האמריקאי ובקרב על התואר הרשים הסייף הישראלי עם 8:15 על ויסמרה פדריקו האיטלקי, וסידר את השמעת "התקווה" בקטאר.
בנוגע לכרטיס לפריז, שני הסייפים מיבשת אירופה המתחרים עמו על שני הכרטיסים שנותרו לא עברו את שלב 32 האחרונים, מה שמקרב משמעותית את הישראלי להופעה באולימפיאדה. חוץ ממנו, התחרה ישראלי נוסף בתחרות, יונתן כהן, שלא עלה מהבית המוקדם אתמול לשלב 64 האחרונים, כאשר ניצח רק שניים מתוך שישה קרבות.
פרייליך בן ה-29 הוא אחד הסייפים הבכירים בישראל בשנים האחרונות. הוא חבר ב"רביעיית המוסקטרים" - הנבחרת הישראלית הקבוצתית שזכתה במדליית כסף באליפות אירופה אשתקד. ב-2019, כאמור, זכה פרייליך במדליית זהב באליפות אירופה לבוגרים, אולם לא הצליח להגיע בסופו של דבר למשחקים האולימפיים.