יממה לפני טקס הפתיחה לאולימפיאדת טוקיו, נערכה היום (חמישי) הגרלת תחרות הג'ודו. בהגרלה נקבע כי המדליסט הישראלי אורי ששון יפגוש כנראה את טדי רינר, האלוף האולימפי, כבר בסיבוב השני. רז הרשקו קיבלה הגרלה פיקנטית בדמות יריבה מערב הסעודית, שספק אם תעלה לקרב ולא תחרים את הישראלית.
טוקיו 2020 ב-ynet - מתחם מיוחד
אלוף העולם לשעבר, שגיא מוקי, המתחרה במשקל עד 81 ק"ג, עלה אוטומטית ישר לסיבוב השני שם ממתין לו הברזילאי יודי סנטוס. מוקי יוכל לפגוש את האיראני הגולה (שמייצג כיום את מונגוליה) סעיד מולאי בחצי הגמר, אם שניהם אכן יעפילו לשלב הזה. את ההגרלה הפיקנטית ביותר קיבלה רז הרשקו (מעל 78 ק"ג), שתפתח מול טהאני לקוואטני מערב הסעודית. יהיה מעניין לראות אם היריבה בכלל תעלה למזרן מולה.
3 צפייה בגלריה
ששון מול רינר בריו
ששון מול רינר בריו
ששון מול רינר בריו
(צילום: אורן אהרוני)
3 צפייה בגלריה
שגיא מוקי
שגיא מוקי
שגיא מוקי
(צילום: אורן אהרוני)

אורי ששון (100 ק"ג) קיבל הגרלה קשה מאוד בסיבוב השני, המנצח בין טדי רינר הצרפתי לג'ודוקא מאוסטריה. רינר, האלוף האולימפי הנוכחי ואולי הג'ודוקא הטוב בהיסטוריה, לא מדורג בתחרות. רק אתמול דווח בצרפת כי רינר קרע את רצועת הברך שלו לפני חמישה חודשים במהלך אימון, הוא ביטל את כל תחרויות ההכנה שלו, אבל החלים לקראת האולימפיאדה. השניים נפגשו בחצי הגמר בריו 2016 והקרב הסתיים בניצחון של הענק הצרפתי, שכאמור המשיך עד למדליית הזהב. ששון כזכור, זכה במדליית הארד והפך למדליסט השני של ישראל בברזיל אחרי ירדן ג'רבי.
3 צפייה בגלריה
אורי ששון
אורי ששון
אורי ששון. רינר מחכה
(צילום: אורן אהרוני)
ברוך שמאילוב (66 ק"ג), קיבל הגרלה נוחה עד לרבע הגמר. במידה שיגיע לשם ימתין לו הגיאורגי ואז'ה מרגוולשווילי. טוהר בוטבול (73 ק"ג) יחכה למנצח בין יריב סודני לאלג'יראי. לי קוכמן (90 ק"ג) יפתח מול יריב צ'כי.
מי שתעשה את הספתח עבור הישראלים, היא שירה ראשוני (48 ק"ג), שתעלה על המזרן ביום שבת מול הקולומביאנית לוס אלברז. במשקל עד 52 ק"ג, תפגוש גילי כהן בסיבוב הפתיחה יריבה מטורקמניסטן. תמנע נלסון לוי (57 ק"ג) עלתה לסיבוב השני באופן אוטומטי, כשבמידה ותגיע לרבע הגמר תהיה לה משוכה לא פשוטה בכלל היפנית צוקאסה יושידה. גילי שריר (63 ק"ג), תפתח מול אוסטרלית ובמידה ותגיע לרבע הגמר צפויה לה אלופת העולם קלריס אגבגננו.