עוד לא נולד הבן ז*** שיעצור את הזמן, וגם את השפעת הכסף כנראה.
בחודש האחרון נוכחנו לגלות שבאורח פלא (תשחקו אותה מופתעים), מי שנבחרה לארח את מונדיאל 2034 היא לא אחרת מערב הסעודית. כן כן' השכנה מהמפרץ שניסתה עד ה-7.10 להתקרב ולהפוך לחברה שלנו, ומאז התאדתה בחום המדברי. כן, ההיא שבבעלותה קבוצת ניוקאסל האנגלית, שמאז רכישתה שילמה סביב 125 מיליון אירו על רכש. כמו כן, לא נשכח שהיא גם השקיעה 2.4 מיליארד (!!!) דולר בהבאת שחקנים מהשורה הראשונה, רובם בשלהי הקריירה, לעשות את שירת הברבור דווקא שם אצלם בליגה הסעודית הבכירה.

1 צפייה בגלריה
רונאלדו
רונאלדו
רונאלדו
(צילום: AFP)

על הכל דובר, מ"ספוורטוושינג" ועד ל-200 מיליון האירו לעונה שרונאלדו מקבל. מה שאותי (וכנראה לא רק אותי) מטריד זה האינפלציה והסחרור הלא נגמרים שאנחנו נכנסים אליהם עכשיו ל-10 השנים הקרובות. הרי ברור לכולנו, שאם עד עכשיו, בשנה וחצי בלבד, הושקעו סכומי עתק שלא השאירו לאן ללסת שלנו ליפול, לא מסתמן שרכבת השחיתות הזאת תעצור בקרוב. רק לפני שבוע נחשפנו לכך שפיפ"א ה"טהורה" חתמה עם חברה סעודית על הסכם חסות של 100 מיליון אירו לכל שנה עד 2034 (סה"כ מיליארד אירו), שייתכן שבמקום לחזק את פיתוח הענף דווקא ימצא עצמו מחזק את התפרים בכיסים של כל מיני עסקנים, לכאורה כמובן.
מה שמיוחד ומעניין הוא שספק אם סעודיה, כחלק מתוכנית העל של יורש העצר מוחמד בן-סלמאן לשפר את תדמיתה של המדינה וכו', תסתפק באותם 2.4 מיליארד אירו, רשימת השחקנים והמאמנים שהגיעו עד כה ותשלום החסות לפיפ"א, אלא תמשיך בעשור הקרוב עד לשריקת הפתיחה של מונדיאל 2034 לקנות ולקנות ולקנות, ולנופף בכסף על כל צעצוע חדש שייצא חדש בחנויות האקדמיות והקבוצות האירופיות.
הסנונית למגמה המטרידה היא רכישתו של גברי וייגה, שחקן ספרדי בן 21, שנתן עונה מבטיחה בליגה הספרדית וניבאו לו שיעדו הבא יהיה באחת מהגדולות באירופה. כדרך פלא, ככל שהערך והפוטנציאל שניבאו לווייגה עלה, כך עלתה המוטיבציה של סעודיה לשים את ידה עליו. והיא הצליחה.
כבר היום נשמעים קולות חשש מהעשור הקרוב, אך בתפיסה רחבה יותר - מה יעלה בגורל רוב קבוצות אירופה מלבד אלו עם הכסף הגדול כמו פ.ס.ז' ומנצ'סטר סיטי? כיצד אותה ולנסיה/אסטון וילה/לאציו/מיינץ (כשם כללי לקבוצות אמצע טבלה טיפוסיות עם תקרת זכוכית תקציבית בליגות הבכירות) תצליח בכלל להישאר אטרקטיבית עבור שחקנים שיבואו לשחק אצלה בעשירית מחיר ממה שמציעות מדינות המפרץ? גדל פה דור שלם של 10 שנים שיהיה מסונוור מהכסף הגדול, שיוצר כמובן אינפלציה בענף. ועוד תהייה - מה יהיה ביום שאחרי מונדיאל 2034?
ומנגד, דעה לא פופולרית: האם, אולי, מה שסעודיה עושה בעצם לשווי השחקנים המשחקים באירופה שמקפיץ את המחיר שלהם ושל המשכורות שלהם, זו בעצם נקמה בשם המדינות הלטיניות שלא יכלו לשלם לשחקניהן המוכשרים לאורך השנים, וכולם נדדו לאירופה?
גם אתם רוצים להיות פרשנים? התחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד:
*כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא.
*אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.
*נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.
* אם בכוונתכם לכתוב על משחק או אירוע מסוים שעומד להתקיים, אנא שלחו את הטקסט מספר ימים לפני כן.