אליפות לא לוקחים בחורף, גם מלחמות כבר לא קורות בו, אבל ירידת ליגה יכולה להתרחש בסתיו. אריק איינשטיין ז"ל אמר שהוא חושב על זה שהפועל שוב הפסידה ואיזה מסכנים האוהדים שאוכלים להם ת'לב. אריק היקר, נוח בשלום על משכבך. שום דבר לא השתנה. הפועל ת"א השנה "משתדלת" להוכיח שהחולצה האדומה זו לא מציאה, לתרגומו של עלי מוהר ז"ל.
תראו איזה עולם הפוך. המאמן של הפועל ירושלים, קבוצה שאמורה להיות מהחלשות בליגה, מגיע למשחק חוץ בבלומפילד, מנצח את בעלת הבית ו...טוען שהקבוצה שלו שיחקה גרוע מאוד (הכי גרוע מתחילת השנה) וחילקה מתנות. נכון, זיו אריה הוא דמות צבעונית, אך נראה לי שהפעם דיבר מקצועית ולעניין - וצדק!
1 צפייה בגלריה
הפועל תל אביב
הפועל תל אביב
הפועל תל אביב
(צילום: יאיר שגיא)
מנגד, מאמן המארחת, שמגיע למשחקו הראשון, עם עוזר מאמן חדש ורוחות של שינוי, נוחל הפסד שלישי ברציפות, מראה כי הוא עצמו לא משחק על כר הדשא, מסביר כי לא זה מה שרצה לראות (גם הקהל המיואש לא...), אבל מבטיח שהפועל תהיה קבוצה אטרקטיבית ותדבר חזק בהמשך השנה. על סמך מה? אז...זה גם מה שאמר רפואה ו..כבר חלפו 6 מחזורים.
רק מזכיר שהמשחק הבא הוא דרבי וניצחון על מכבי אפשר לראות היום רק בסרטונים ביו-טיוב, שנעשים חדים פחות לאחרונה. כשדראפיץ' הגיע, אמרתי לאנשים שהתלהבו, די באירוניה: איזה יופי, יש מאמן, עכשיו צריך רק שוער, הגנה, קישור והתקפה ונדבר חזק בצמרת. לא בטוח שרפואה היה הבעיה ולא בטוח שדראפיץ' הוא המזור.
מקצועית, אחת הבעיות של הקבוצה השנה היא לא רק היכולת הירודה, אלא גם חוסר הביטחון. 3 פעמים לפחות הובלנו אך איבדנו מהר את היתרון ובסיום הפסדנו.
הדבר היחיד שניתן לציין לטובה, למי שמשקיף מהצד, זה שבמשחקי הקבוצה נכבשת השנה כמות מרשימה של שערים, רק שהרוב בצד ה"לא נכון".
בשנים האחרונות הפכנו להיות קבוצה בינונית, אפורה, עוד קבוצה. לא תחרותית, לא אטרקטיבית, שמעת לעת מצליחה להשתחל לפלייאוף העליון ורואה בכך הישג.
אז רק נזכיר שזו קבוצה שלקחה שני דאבלים ב-2000 ו-2010. קבוצה שכל שחקן שאף להגיע אליה. היום הפועל זו קבוצה של שחקנים שלא מצאו קבוצה אחרת, זרים מגיעים למשחק אחד, שוער שלא מוצא את מקומו (איפה דניאל פרץ...) מה שאולי יעלה סימני שאלה על רמת המחויבות של כל אלו.
אבל מה שהכי מקומם אותי - אופק ביטון. שחקן שכבש מול מכבי חיפה והפועל ת"א, משב רוח מרענן בליגה שלנו, והוא לא היה מספיק טוב לסגל שלנו?
כיום הפועל היא בין החלשות בליגה (אם לא החלשה בהן). מצד אחד - מכאן אפשר רק לעלות, האמת. מצד שני? איפה הסולם? עם איזה כלים?
ואנחנו האוהדים. יש הרבה יותר סיכוי כפי שהדברים נראים היום שנשיר את "אמרו לו" ולא את "אדומה שלי" בסוף השנה.
גם אתם רוצים להיות פרשנים? תתחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד:
*כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא.
*אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.
*נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.
* אם בכוונתכם לכתוב על משחק או אירוע מסוים שעומד להתקיים, אנא שלחו את הטקסט מספר ימים לפני כן.