אירועי בלומפילד, שהיו הקשים ביותר שחוו אוהדי בית"ר ירושלים אי פעם, גרמו להם להתעורר ולהילחם ישירות בלה פמיליה. האוהדים הטובים והרבים שסולדים מהארגון חייבים להמשיך ולהגיע לתמוך בקבוצה ולהראות נוכחות.
שילוב של הצלחה מקצועית על הדשא ורגיעה ביציעים, יוכל המועדון לצאת לדרך חדשה. במשחק האחרון בטדי כבר הייתה אווירה אחרת, רוחות של שינוי נשבו בירושלים. כ־8,000 בית"רים אמיתיים הגיעו לדחוף את הקבוצה ולהביע תמיכה במאבק החשוב.
1 צפייה בגלריה
אוהדי בית"ר ירושלים
אוהדי בית"ר ירושלים
אוהדי בית"ר ירושלים
(צילום: אלכס קולומויסקי)
למרות שהיו כמה עשרות שניסו לקלקל את האווירה, הם לא הצליחו. רוב הקהל הבין שהפעם נחצה גבול ושהמועדון בסכנה. הוא החליט להפסיק לשתוק ולהגיד די לאלימות ולגזענות. לה פמיליה גרם במשך שנים נזק תדמיתי אדיר למועדון, שלא ניתן לאמוד בסכומי כסף.
כל בעל בית שהגיע וניסה ללכת איתם בטוב בסופו של דבר מצא את עצמו במלחמת חורמה נגדם - ואיך שהוא תמיד ידם הייתה על העליונה. כדי לנצח את לה פמיליה צריך להיאבק בשתי חזיתות במקביל, אין ברירה. הראשונה, הקהל הטוב והרב של בית"ר חייב להגיע ולתמוך, לייצר אלטרנטיבה ביציעים ולקבוע עובדות בשטח, בדיוק כמו שהתחיל במשחק נגד הפועל חיפה. החזית השנייה והחשובה עד מאוד היא מול הרשויות.
המינהלת, בשילוב עם בעלי הקבוצות, חייבים לדרוש מהמשרד לביטחון פנים, משרד המשפטים ומשרד הספורט לגבש תוכנית שתתן לרשויות את הכלים להתמודד עם עבריינים שמתפרעים במגרשי הכדורגל, שהפכו לשטח הפקר.
אם המשטרה לא תהיה אקטיבית בשטח, ואם בתי המשפט ימשיכו להקל על הפורעים שמגיעים לפתחם - לא יהיה פה שינוי. והאסון הגדול? הוא ממש קרוב.
אם רוב הקהל יקום ויהיה הגב של הקבוצה ובמקביל הרשויות יפעלו כנגד הארגון האלים הזה - יהיה עתיד לבית"ר ירושלים.
עד כה בית"ר סבלה מחוסר מזל ומלא מעט פציעות. בסגל מלא בית"ר בהחלט תוכל לעשות עונה יפה ולספק כדורגל טוב על כר הדשא. הצלחה מקצועית בשילוב של רוחות של שינוי מהיציעים ובהחלט אפשר להיות אופטימיים לגבי העתיד.
רוצים גם אתם להיות פרשנים? אז תתחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד:
*כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא.
*אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.
*נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.
* אם בכוונתכם לכתוב על משחק או אירוע מסוים שעומד להתקיים, אנא שלחו את הטקסט מספר ימים לפני כן.