השר חילי טרופר הצהיר באחרונה שבכוונתו לשנות את גישת התגמולים הכספיים בספורט הישראלי. המודל שקיים מזה שנים הוא על פי מידת הפופולריות של הענפים ולא על סמך ההישגים בשטח. שיטה זו פשטה את הרגל.
דווקא כאחד שרואה יותר כדורגל וכדורסל, ובקושי יודע מה ההבדל בין איפון לווזארי בג'ודו, אני מוכרח להגיד שהשר צודק. יש לעבור למימון על סמך תוצאות. המשחקים האולימפיים רק החלו ועצם השתתפותה של ישראל רק מחדד את העניין.
1 צפייה בגלריה
לינוי אשרם
לינוי אשרם
לינוי אשרם
(צילום: אורן אהרוני)
למה שלא ייתנו יותר מענקים ותמיכה לספורטאי צמרת שזכו בתחרות בינלאומיות כמו ארטיום דולגופיאט, לינוי אשרם ודומיהם, ביחס לענפים שנכשלים שוב ושוב למרות התמיכה הגדולה בהם? יש בכך אי צדק ועיוות דין.
לצד זאת, בואו לא נשלה את עצמנו. כמובן שהענפים היותר פופולריים יקבלו יותר, השאלה היא מה היחס. בדיוק כמו הנושא של שכר הבכירים בחברות מובילות במשק ביחס לעובדים הזוטרים יותר, מדובר כאן על צמצום פערים. מונחים כמו שוויון אינם שייכים לכאן אלא למניפסט הקומוניסטי של קרל מרקס.
אז האם המדיניות תיושם? יש לקוות שכן, כי בסופו של דבר תקצוב בכל תחום שהוא אמור להתבצע על בסיס קריטריונים. אגב, גם בתוך הענפים, יש לוודא שהכספים מושקעים בספורטאים האולימפיים ולא בחלוקת משרות למקורבים, או בהעשרתם של עסקני הענף.
רוצים גם אתם להיות פרשנים? אז תתחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד:
*כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא.
*אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.
*נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.
* אם בכוונתכם לכתוב על משחק או אירוע מסוים שעומד להתקיים, אנא שלחו את הטקסט מספר ימים לפני כן.