רבות מדובר על איכות המצבים הנייחים של מכבי חיפה, תחכום התרגילים השונים, ואכן אצל האלופה נעשית עבודה נפלאה בתחום. אבל יש קבוצה אחרת שאצלה המצבים הנייחים מכריעים ומשפיעים אפילו יותר העונה. זו המובילה הפועל באר-שבע, שמקדימה את מכבי חיפה בטבלה בעיקר בזכות המצבים האלה.
29 שערים כבשה באר-שבע בליגה העונה, ולא פחות מ-18 מתוכם הגיעו שלא במהלך המשחק השוטף - חמישה בפנדלים, חמישה בעקבות כדורי קרן, חמישה בזכות הרמות בבעיטות חופשיות ועוד שלושה בבעיטות חופשיות ישירות ששלחו את הכדור לרשת. בקבוצה נותנים חלק גדול מהקרדיט לעוזר המאמן אריק בנאדו, שאחראי על המצבים הנייחים העונה.
2 צפייה בגלריה
ויטור חוגג
ויטור חוגג
ויטור חוגג. ב"ש כובשת הרבה בנייחים
(צילום: הרצל יוסף)
אבל בניגוד למכבי חיפה, וזו כנראה הסיבה שבשיח התקשורתי על הפועל באר-שבע יש פחות התלהבות מהנושא, לרוב לא מדובר בכמות מסירות גדולה ובתנועה חדשה של השחקנים בכל מצב, אלא דווקא בפשטות היחסית - זו שמסדרת אפשרות לאחד ממרימי הכדור הטובים בליגה לבשל לאחד הנוגחים הטובים בליגה.

במקום ובזמן הנכון

ניקיטה רוקאביצה כובש בקצב מסחרר, אבל הנשק הקטלני ביותר של באר-שבע כרגע הוא השילוב בין רמזי ספורי למיגל ויטור. הנשק כה יעיל עד שהבלם הפורטוגלי כבש בזכותו בשלושה משחקים ברציפות. נגד נוף הגליל סובב ספורי כדור קרן לפינה הקרובה ישר לראש של ויטור. מול בית”ר ירושלים ספורי הרים כדור חופשי שוויטור נגח לרשת. נגד חדרה ספורי שלח קרן קצרה להלדר לופס, שבישל לוויטור. שלושת השערים הגיעו במצב של שוויון, והם אלה שהעלו את באר-שבע ליתרון.
ספורי הוא אחד השחקנים הטובים בליגה העונה וסגן מלך הבישולים (שישה, ארבעה מתוכם במצב נייח). נדמה שכל כדור שהוא שולח לגובה מסתובב למקום הנכון ונוחת בדיוק על הראש או הרגל של חבר בקבוצה, כמו במשחק האחרון מול סכנין. בתחילת העונה אותו חבר היה בעיקר מריאנו בריירו, שהבקיע כך פעמיים במשחקים באירופה, אבל עכשיו ויטור הוא הסכנה העיקרית.
2 צפייה בגלריה
רמזי ספורי
רמזי ספורי
ספורי עם חברים. עונת שיא בקריירה
(צילום: הרצל יוסף)
גם באותו שער מול סכנין, של רוקאביצה, היה לוויטור חלק. אחרי שלושת השערים שכבש ההגנה התרכזה בו, כך שלרוקאביצה היה קל יותר. בעונה שעברה ויטור לא כבש אפילו שער אחד בליגה, אבל בעונה שלפניה היו לו שלושה. השיא האישי, אגב, עומד על ארבעה לעונה, לפני שמונה שנים בפאוק סלוניקי.

ונעבור למבחן הגדול

רוני לוי התקשה במשחקים הראשונים של העונה להטמיע תבניות התקפיות שפרצו את ההגנות הצפופות של היריבות, והמצבים הנייחים בהחלט תרמו בתחום. פעמים רבות מדובר בשער הראשון במשחק ואז היריבה חייבת ליזום יותר בעצמה, ובכך מאפשרת לשחקני באר-שבע יותר חופש להגיע למצבים נוספים.
בשבת (20.00) בבלומפילד מתחילה באר-שבע את אחת התקופות החשובות של העונה שלה, עשרה ימים שבמהלכם היא פוגשת את מכבי ת"א ומכבי חיפה בליגה, כשבאמצע מגיעה מכבי נתניה לשמינית גמר הגביע. זה זמן טוב עבור באר-שבע להוכיח את כוחה. אל תתפלאו אם ההוכחה תגיע בדמות כדור מדויק להפליא של רמזי ספורי אל מיגל ויטור