שוער העבר של נבחרת פולין ארתור בורוץ אמר: "להיות שוער זה כמו להיות הבחור שמכין את מטעני הנפץ בצבא, טעות אחת וכולם מתפוצצים". עומרי גלזר בוודאי יסכים עם בורוץ אחרי מה שקרה לו אמש במנצ'סטר. היו לו משחק מושלם, אבל טעות אחת של שוער היא כמו סיכה לבלון. הכל נהרס בתוך שנייה.
"ככה זה להיות שוער, אין אף אחד שיכול להציל אותך", אמר השוער הצרפתי הוגו לוריס. אפשר להמשיך עוד ועוד בציטוטים של שוערים. מדובר באנשים שבמודע בחרו בתפקיד הכי כפוי טובה בכדורגל, אולי הכי גרוע שיש בכל ענפי הספורט. טעות אחת קטנה מוחקת את כל מה שעשית קודם, כמו הבחור שמכין את הפצצות. ומה שעוד יותר גרוע הוא שתמיד יחפשו להאשים אותך בשער, גם אם לא היית יכול לעצור את זה, גם אם אתה משחק עם הגנה עלובה. אין מה לעשות. כמו שאמר לוריס, אין מי שיציל אותך. אין מי שיזרוק עליך מילה טובה כשאתה בדרך למטה.
3 צפייה בגלריה
עומרי גלזר עוצר את האלנד
עומרי גלזר עוצר את האלנד
עומרי גלזר עוצר את הולאנד. הופעה מצוינת, למרות הכל
(צילום: Oli SCARFF / AFP)
3 צפייה בגלריה
עומרי גלזר
עומרי גלזר
טעות בלתי נשכחת במשחק בלתי נשכח
(REUTERS/Molly Darlington)
השוער הישראלי האחרון שנתן כזאת הצגה באנגליה הוא שביט אלימלך, באותו 1:1 של הפועל ת"א מול צ'לסי בגביע אופ"א. אבל עם כל הכבוד לצ'לסי ההיא, מנצ'סטר סיטי זאת רמה אחרת. סיטי בעטה 22 פעמים לשער במחצית הראשונה, הכי הרבה מאז שהתחילו לספור בעיטות לשער בליגת האלופות. עומרי גלזר עצר תשע פעמים במחצית הראשונה, במחצית השנייה הוסיף עוד ארבע עצירות. הוא הצליח להשאיר את ארלינג הולאנד עם אפס שערים, עד שכדור גובה פשוט הכניע אותו.
אבל האם הטעות הזאת באמת הרסה לגלזר את כל המשחק? התשובה היא לא, ממש לא. הרי מנצ'סטר סיטי הייתה כובשת את השער השני במוקדם או במאוחר. על קבוצה חלשה אומרים ש"היא לא עברה את החצי", הכוכב האדום בקושי הצליחה לעבור את קו ה-16, עשרת שחקני השדה היו בתוך הרחבה של גלזר.
אם שוער הוא הבחור שמכין את הפצצות, אז מנצ'סטר סיטי היא מכונת ירייה אוטומטית עם מחסנית שלא נגמרת. יש שחקני הגנה שמעדיפים לאכול מסמרים מאשר לעלות נגדה, כי גם ביום בינוני שלה היא מדהימה. פפ גווארדיולה בנה קבוצה בלי חולשות. מברצלונה שלו ייזכרו את הטיקי-טאקה, את סיטי הנוכחית יזכרו בזכות העובדה שהיא מושלמת בכל דבר.
3 צפייה בגלריה
עומרי גלזר
עומרי גלזר
זאת לא בושה להפסיד למנצ'סטר סיטי
(צילום: AP Photo/Dave Thompson)
מנצ'סטר סיטי היא גם הכי יפה, גם הכי חכמה, גם הכי קטלנית, גם מלכת הכיתה וגם זאת שמוציאה את הציונים הכי גבוהים. מנצ'סטר סיטי היא הכל. יש אולי שתיים-שלוש קבוצות שיש להן סיכוי לנצח אותה בבית, וגם זה לא בטוח. אחרי אתמול היא עם 25 ניצחונות ב-27 משחקי הבית האחרונים בליגת האלופות. זה מאזן לא שפוי.
אז לאור כל הנתונים הללו, עומרי גלזר יכול להיות גאה בעצמו על הופעה נהדרת, ועוד במשחקו הראשון בקריירה בליגת האלופות. גם אם גלזר היה תופס את הכדור, מנצ'סטר סיטי הייתה מנצחת. מתישהו שחקני אלופת אירופה היו מוצאים את הרשת בסופו של דבר, כי אף כוח בעולם לא יכול לעצור אותם. מצד שני, אם עומרי גלזר לא היה נותן הצגה אתמול, זה היה נגמר בתבוסה כואבת. עומרי גלזר עשה אמש עוד צעד בדרך לקריירה מפוארת.