נתחיל מכך שמכבי תל אביב עושה העונה תוצאות מדהימות. אם בשמונה באוקטובר היו אומרים לכל אוהד שפוי שהקבוצה תהיה במאזן 9:12, במקום השישי שמוביל אל הפלייאוף ישירות ללא פליי-אין, הם לא היו מאמינים.
מכבי משחקת כדורסל מאד "קטשי" ששוטף את המגרש וכל פעם שחקן אחר מבליח מקצה הספסל (דוגמה קיצונית ראינו עם ג'ון די בבולוניה). יש חסרונות קשים, אני לא אטען שלא. הגנה היא מילה גסה השנה, לורנזו לא מצליח לפגוע, בולדווין לא מצליח לייצר רצף, אבל יש בעיה אחת מרכזית בקבוצה שניבטת מעל לכל חיסרון אחר: חוסר כבוד בהפסדים, כבוד עצמי של השחקנים והצוות המקצועי. אך מעל הכל, חוסר כבוד לשם שהם מייצגים. אותו הסמל של מכבי, מותג העל הזה, הוא מרבית ממה שנשאר לנו האוהדים. וכאשר מפסידים כמו מול פנר או פרטיזן, זה משפיל עד לשד עצמותנו.
1 צפייה בגלריה
קטש
קטש
קטש
(צילום: EPA/ANDREJ CUKIC)
מכבי הפסידה 9 משחקי יורוליג, 3 מתוכם היו תבוסות ועוד חרפה אחת מול פרטיזן. נשאיר בחוץ את המשחק מול ריאל כי כדי לנצח את ריאל השנה 50 אחוז שקוראים לך ים מדר. שתי התבוסות מול פנרבחצ'ה ומונאקו היו בלתי ניתנות לצפייה, והן עוד בקטנה ביחס לפרטיזן. נכון, מונאקו, פרטיזן ופנר "בחוץ" (פוניבז' זה בית בערך כמו בלגרד) הם הפסדים לגיטימיים לחלוטין גם בעונה רגילה, אבל יש דרך. יש דרך חברים. והדרך לפעמים, אפילו ביורוליג, חשובה מהתוצאה.
ואותה הדרך נישאת על גבו של אחד יותר משל כולם. עודד קטש שמו. אותו עודד קטש שמוביל בגאון את הקבוצה והתגלה כאיש המושלם לפתור בשקט שלו את המשבר החריף עם השחקנים (עליו כתבתי בטורי הקודם). טעויות בסיסיות שלו מייצרות תצוגות נפל שאוהדי מכבי פשוט לא יודעים להכיל.
אתן דוגמה: משחק מול פרטיזן – דקה ו־12 שניות חולפות. 5 נקודות מהירות של מכבי, ז'ליקו הענק מזעיק פסק זמן. נכון, הטיים אאוט לא עזר כהוא זה, אבל הוא מראה על גישה. על מהירות תגובה, על הבנה בסיסית של מאמן שפסק זמן הוא הכלי הפשוט ביותר לעצירת ריצה. פאסט פורוורד לרבע השלישי. פרטיזן, בראשות ננאלי (שחקן נחמד אבל ממש לא כוכב), מייצרת ריצה שמזכירה מאוד את הריצה המכביסטית בפתיחה. עודד מחכה שהמזכירות תגאל אותו ויהיה פסק זמן טלוויזיה. נכון, למכבי היו שני שחקנים מתפקדים במשחק הזה (בולדווין וסורקין) אבל יש סיבה שזה ההפרש הגדול ביותר שאי פעם חזרה קבוצה מפיגור מול מכבי. מ-24 הפרש ביורוליג, פשוט לא חוזרים. מספיקות התאמות בסיסיות וניהול משחק סביר כדי לנצח משחק לאחר שהובלת בתוצאה כזאת.
דוגמה נוספת: שבוע קודם לכן, 8 דקות לפתיחה , קטש עשה חילוף מרובע והכניס את ג'ון די, בלאט, מנקו וריברו ביחד עם סורקין. החמישייה שרדה במזל עד סיום הרבע, ואז התפרקה. חמישייה כזאת לא יכולה לעלות 8 דקות לתוך משחק ביורוליג. אלו טעויות בסיסיות שמכריעות משחקים שלמכבי אין את הפריבילגיה להפסיד בעונה כ"כ צמודה.
אז נכון, בינתיים מכבי הצליחה להתאושש במהירות הבזק. ועדיין, כתמים כאלה מאד קשה להסיר. אלו כתמים שפשוט לא מתאימים לקבוצה טובה, אפילו טובה מאוד כמו מכבי תל אביב מודל 23/24.
גם אתם רוצים להיות פרשנים? התחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד:
*כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא.
*אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.
*נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.
* אם בכוונתכם לכתוב על משחק או אירוע מסוים שעומד להתקיים, אנא שלחו את הטקסט מספר ימים לפני כן.