אין ספק בכלל שרוברט לבנדובסקי הוא אחד השחקנים המובילים בעולם גם כשהוא מתקרב לגיל 34. הפולני הבינלאומי עמד כידוע בפני חתימה בבלקבורן בשנת 2010. שינויי מזג האוויר והתפרצות הר הגעש באיסלנד, גרמו לכך שישנה ברגע האחרון כיוון ויחתום בדורטמונד ובהמשך בקבוצתו הנוכחית באיירן מינכן.
בשתיהן כידוע, הצליח מאוד בעוד שבלקבורן ירדה שתי ליגות (אם כי חזרה לפני מספר שנים לליגת המשנה האנגלית). מרתק לדמיין איך נראית הייתה ההיסטוריה, אם היה חותם בקבוצה האנגלית - הן מבחינת המועדון והן מבחינת השחקן עצמו.
1 צפייה בגלריה
לשפשף את העיינים: באיירן הובסה 5:0 מול מנשנגלדבאך בגביע
לשפשף את העיינים: באיירן הובסה 5:0 מול מנשנגלדבאך בגביע
לבנדובסקי
(צילום: EPA)
כעבור עשור פלוס, לבנדובסקי צפוי לעבור בקיץ לברצלונה. קשה לדעת האם הוא מקבל את ההחלטה הנכונה. גם מסי חשב שיצליח להתניע את הקריירה בפ.ס.ז' וכיום הוא נחשב לאחד הפלופים המובילים בתולדותיה, עם תשעה כיבושים בסה"כ, אחת העונות החלשות בקריירה שלו.
לא מחויב המציאות שזה מה שיקרה במקרה המדובר, אבל אפשרי ביותר. חוץ מזה, כדי להחתימו ברצלונה צריכה לדלל כמה חלוצים. קשה להאמין שלבנדובסקי יסתדר עם אובמיאנג, דפאיי ופראן טורס מקצועית. מישהו חייב לקבל עדיפות בדקות ובהרכב. לאור גילו המתקדם יחסית, הוא עלול למצוא את עצמו הרבה על הספסל. מעבר לכך, ברצלונה שהבריקה לא אחת מאז שצ'אבי החליף את רונאלד קומאן על הקווים אבל גם סיימה את העונה בלי שום תואר - עוד יכולה להתברר כאתגר רציני ביותר.
אם בבאיירן לוקחים אליפויות כבר עשור בלי מאמץ - לאברסה יש מתחרות, בעיקר הקבוצות ממדריד. הקצב יותר מהיר, מספר המשחקים בליגת האלופות רב יותר – והעומס יכול לגרור פציעות רבות, כפי שאכן קרה.
אם אכן לבנדובסקי צפוי להשלים את המעבר, על הסוכן שלו לדאוג לכך שישחק ויהיה בורג מרכזי בקבוצה. אין טעם להביא שחקן חיזוק בכדי לייבש אותו, הוא חייב להוביל. ראו כיצד מריו מנז'וקיץ' התבזבז והפך למחליף שלישי ביובנטוס, אחרי תקופות מעולות בבאיירן מינכן ובאתלטיקו מדריד. זה יכול לקרות לכל אחד. בכל מקרה, הלקח המרכזי הוא לדעת שאתה נכנס לסיטואציה מורכבת יותר – ולהתחיל מהרגע הראשון להותיר חותם. לקהל אין סבלנות – לעיתים אפילו לבעלים ולצוות המקצועי. על השחקן להסתכל על המועדון החדשה כטבולה ראסה ולהיוולד מחדש, תוך שהוא מראה את מקסימום המחויבות ולהצדיק את הרכישה באמצעות כיבושים. שיהיה בהצלחה.
גם אתם רוצים להיות פרשנים? אז תתחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד:
*כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא.
*אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.
*נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.
* אם בכוונתכם לכתוב על משחק או אירוע מסוים שעומד להתקיים, אנא שלחו את הטקסט מספר ימים לפני כן.