אחת הטניסאיות הבכירות בעולם, הרוסייה דריה קסטקינה, יצאה אתמול (שני) מהארון באופן פומבי, בראיון וידאו שהעניקה לבלוגר ויטה קרבצ'נקו. המדורגת 12 בעולם, שהעפילה השנה גם לחצי גמר רולאן גארוס, אף פרסמה לאחר מכן תמונות בחשבון האינסטגרם שלה עם בת זוגה, המחליקה האמנותית נטליה זביאקו.
בראיון החושפני סיפרה קסטקינה כי "בלתי אפשרי להיות הומו או לסבית ברוסיה" וכי "הרעיון שמישהו ירצה לצאת מהארון במדינה הזו הוא מגוחך. אני חושבת שאין דבר בעולם קל יותר מאשר להיות סטרייט. אם אפשר היה לבחור, אף אחד לא היה בוחר להיות הומו ואף אחת לא הייתה בוחרת להיות לסבית. זה הופך את החיים להרבה יותר קשים, במיוחד ברוסיה, אז למה שמישהו יבחר בזה?".
2 צפייה בגלריה
דריה קסטקינה
דריה קסטקינה
יצאה מהארון באופן פומבי. קסטקינה
(צילום: gettyimages)
קסטקינה וזביאקו בתמונה המשותפת שפרסמו באינסטגרם
כזכור, לפני תשע שנים אושר ברוסיה "החוק לאיסור על תעמולה ליחסים לא מסורתיים", הכולל קנסות כבדים ויכול להגיע עד למאסר. על פי החוק, אסורה חשיפת קטינים להומוסקסואליות, כאשר בתוך כך נכללים: איסור להניף דגלי גאווה וכן להתנשק בפומבי על השפתיים או להפגין חיבה רומנטית בפומבי עם בן אותו מין.
"כנראה שלעולם לא אוכל להחזיק את ידה של חברתי ברוסיה", הסבירה הטניסאית בראיון. "לחיות בארון זה בלתי אפשרי עבורי. זה קשה מדי, חסר טעם. לחיות בשלום עם עצמך זה הדבר היחידי שחשוב, ושכולם יזד***".
2 צפייה בגלריה
דריה קסטקינה
דריה קסטקינה
"לחיות בארון זה בלתי אפשרי עבורי". קסטקינה
(צילום: gettyimages)
קסטקינה הסבירה שהיא קיבלה את הדחיפה לצאת מהארון מהכדורגלנית הרוסייה נדיה קארפובה, שעשתה זאת בחודש שעבר. "היא לא רק עזרה לעצמה, אלא גם לאחרים", אמרה קסטקינה. "חשוב שאנשים בכירים בספורט או מכל תחום אחר ידברו על זה. זה יעזור לצעירים שזקוקים לתמיכה".
אגב, באותו ראיון וידאו, קראה קסטקינה מהשלטונות ברוסיה להפסיק גם את הלחימה באוקראינה. כשנשאלה הטניסאית מה היא הכי רוצה בחיים, אמרה: "שהמלחמה תסתיים. זה סיוט מוחלט". בסיום הראיון בכתה קסטקינה וטענה כי היא חוששת שלעולם לא תוכל לחזור יותר לרוסיה.
קסטקינה חושפת: "אני לסבית"
קסטקינה בוכה במהלך הראיון וחוששת כי לעולם לא תוכל לחזור לרוסיה
קסטקינה היא לא הטניסאית הראשונה שיוצאת מהארון בשנים האחרונות. ב-2018 אליסון ואן אויטבנק הבלגית, המדורגת כיום 40 בעולם, סיפרה כי היא במערכת יחסים עם טניסאית אחרת, חריט מינן. "אני לא רואה בזה איזשהו טאבו, מערכת היחסים הזו מסבה לי אושר רב", הסבירה אז. "אנחנו מרגישות מאושרות מאוד ביחד וזה מה שנראה לעולם. אין אף אחד בעולם שצריך להצדיק ולהסביר למה הוא הומו או למה היא לסבית, זו לא מחלה. אנחנו פתוחות מאוד לגבי מערכת היחסים בינינו וההורים שלי גאים בזה מאוד. זה חשוב כי התמיכה גרמה לנו להרגיש טוב".
בסבב הנשים, יש לציין, היו כבר כמה טניסאיות בכירות בעבר שיצאו בפומבי מהארון, המוכרות ביותר הן כמובן מרטינה נברטילובה ואמילי מורזמו. מה שכן, עדיין טניסאי גבר לא יצא מהארון. לפני שלוש שנים, היה זה רוג'ר פדרר שנשאל מדוע זה עדיין לא קרה וענה: "זה נכון שלא היה עוד טניסאי שיצא מהארון עד כה. אני לא יודע למה, אתם יודעים? או שלא היו כאלה או שמי שהיה בחר לא לצאת מהארון. אני חושב שזה היה מתקבל בקלות, אין שום בעיה. אני בעד זה לגמרי, זה דבר טוב. לא משנה מאיפה אתה מגיע, מי אתה, אני בעד שתמיד תהיה פתוח לגבי ההעדפות שלך. אני חושב שתרגיש טוב יותר אחרי כל התהליך הזה ואם להיות כן אני חושב שהגיע הזמן שכולם יתמכו אחד בשני לגבי זה".