לאחר תשעה מחזורי ליגה מכבי ת"א ממוקמת במקום התשיעי עם מאזן שערים שלילי, מה שגרם לכך שלפני חודש החליטו שם להיפרד מהמאמן ההולנדי פטריק ואן לוון. קצת מאוחר, אך עדיין בגבול הסביר שבו מכבי עדיין לא גמרה את העונה שלה. רק שחודש עבר, ובמכבי עדיין לא מצאו מאמן, כשהשוק הישראלי לא בא בחשבון בכלל מבחינת הצהובים (מעונת 12/13 עמדו על הקווים בקריית שלום רק מאמנים זרים).
מה שמכבי ת"א צריכה בעצם הוא הרבה יותר ממאמן. בימי ג'ורדי קרויף, שהיה המנהל המקצועי הכל-יכול, הוא מינה מאמנים, בחר שחקנים, יצר שת"פ יוצא דופן עם בית"ר תל אביב (מה שגרם לפיתוח שחקני הבית של הצהובים) וכמובן הביא הצלחות רבות. מה שבעיקר איפיין את תקופת ג'ורדי היה השינוי ברמת הניהול - זה מה שהפך את מכבי למועדון שמנוהל ברמת אירופית לכל דבר ועניין. קריית שלום הפך למתחם מבוצר. עיתונאים, סוכנים ועסקנים לא יכלו להתקרב למקום, ראיונות עם שחקנים היו רק באישורו ובפיקוחו של קרויף, והדרך שהחל לפני כמעט עשור הפכה לחלק בלתי נפרד ממכבי עד היום.

1 צפייה בגלריה
מיץ' גולדהאר
מיץ' גולדהאר
מיץ' גולדהאר
(צילום: אורן אהרוני)

בינתיים, ברק יצחקי שקיבל את המפתחות ממיץ' גולדהאר מאכזב כמאמן זמני. הוא הישראלי הראשון מאז ימי אבי נימני שמקבל מהקנדי סמכויות כה נרחבות, והסגל שבנה יצחקי לצד הקרדיט לוואן לוון הביאו את מכבי תל אביב למצבה כיום. רמת הסגל בכלל ורמת הזרים בפרט לא מספיקה. מכבי תהיה חייבת לבצע שינויים והתאמות כבר בחלון ההעברות הנוכחי, בעיקר צירוף של בלם בכיר על חשבונו של לואיס הרננדס המאכזב.
בזמן שגולדהאר יושב בקנדה ופחות מתעסק ברמה היומיומית של מה שקורה עם קבוצתו, מכבי זקוקה יותר מתמיד לסמכות מקצועית עליונה, מנהל מקצועי שינהל את סדר היום בקריית שלום, שידאג לחלון ההעברות הקרוב שיהיה קריטי עבור מכבי אם היא עוד רוצה להציל את העונה הנוכחית, והכי חשוב למנות מאמן שיביא את מכבי למקום הראוי לה. הניסיונות בחודש החולף להחזיר את האקס ולדימיר איביץ' כשלו, והסיכוי שמכבי תצליח למנות מאמן שייצר את אותה רמת דומיננטיות כמו של הסרבי אינה גבוהה בכלל.
גולדהאר צריך לקבל החלטה חשובה מאוד בנוגע לעתיד של מכבי ת"א, וזה צריך להיעשות כמה שיותר מהר. או מינוי מאמן, עניין שעד כה לא צלח, או מינוי מנהל מקצועי עם סמכויות ניהול נרחבות, שיקבל מבעל הבית את האשראי לייצב את המערכת ולבנות במקביל אסטרטגיה ארוכת טווח. אותו מנהל ימנה מאמן שבאמת מתאים לצרכי המועדון ולדרך אותה הוא רוצה להתוות.
התקופה הקרובה תקבע לאן העונה של מכבי ת"א. עוננ מאכזבת שבה היא לא חלק ממאבק האליפות, או חזרה למקורות של ג'ורדי. כולם ממתינים למוצא פיו של מיץ' גולדהאר.
גם אתם רוצים להיות פרשנים? אז תתחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד:
*כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא.
*אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.
*נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.
* אם בכוונתכם לכתוב על משחק או אירוע מסוים שעומד להתקיים, אנא שלחו את הטקסט מספר ימים לפני כן.