הזכייה ההיסטורית של לינוי אשרם במדליית הזהב בתחרות הקרב רב בהתעמלות אמנותית לא רק העמידה את מדינת ישראל על הרגליים והביאה כבוד אדיר, היא גם עשתה רעש גדול בעולם. עד כדי כך שהעיתון הנחשב "ניו יורק טיימס" הזכיר אותה בכתבה כאחד הרגעים הבולטים בטוקיו 2020.
טוקיו 2020 ב-ynet – למתחם המיוחד
"עזבו בצד את כל הוויכוחים אם מדובר בספורט או לא, ההתעמלות אמנותית (הענף עם הסרט) סיפקה לנו דרמה עם סיום בלתי צפוי ואחריו מפסידה מעורערת", נכתב בעיתון על הרוסייה דינה אברינה, שהסתפקה במדליית הכסף. "היא אלופת העולם שלוש פעמים וכדי להפוך את העניינים למעניינים יותר, גם אחותה התאומה ארינה השתתפה בתחרות. אבל לינוי אשרם מישראל סיימה עם הציון הגבוה ביותר גם לאחר שהפילה את הסרט".
2 צפייה בגלריה
לינוי אשרם
לינוי אשרם
בכל העולם שמעו עליה. לינוי אשרם
(צילום: רויטרס)
בעיתון התייחסו גם לזכייה של ארטיום דולגופיאט במדליית זהב בהתעמלות קרקע, כאשר כתבו על אשרם: "היא העניקה לישראל את מדליית הזהב השנייה בתולדותיה בהתעמלות והראשונה בהתעמלות אמנותית. אברינה המשיכה לבחוש בתום התחרות: "קשה לי מאוד לדבר כרגע ואני לא יכולה להסכים עם הדרך בה התוצאות נקבעו. זו אולי הפעם הראשונה בה אני לא מסכימה עם השופטים".
ב"טיימס" ציינו גם את תגובת הוועד האולימפי הרוסי, שלטענתו מדליית הזהב נלקחה שלא בצדק מאברינה על ידי השופטים, ואת תגובתה של אשרם: "התמקדתי רק בעצמי, לא הסתכלתי על הרוטינות של דינה וארינה. עבדתי מאוד קשה כדי להשיג את זה, אז זה היה שווה. זה כמו חלום, כאילו אני לא כאן".
2 צפייה בגלריה
דינה אברינה
דינה אברינה
התאומות אברינה
(צילום: AFP)