ארטיום דולגופיאט שוב עשה את זה. המתעמל הישראלי זכה היום במדליית (ראשון) באליפות אירופה בתרגיל קרקע, בתחרות הראשונה שלו מאז טוקיו בשנה שעברה, שם כזכור הוכתר לאלוף האולימפי.
דולגופיאט הגיע לאליפות אירופה שנערכת במינכן כשהוא סובל מפציעה ברגלו שמנעה ממנו להתכונן כראוי לתחרות. הוא לא הרשים במיוחד במוקדמות, אבל לגמר הוא הביא את כל הניסיון והאיכות שלו, ביצע תרגיל כמעט חף מטעויות וקיבל ציון נהדר של 14.966. דולגופיאט זכה במדליית הזהב בקלות ובצורה מרשימה מאוד כשאחריו כריסטופר מסארוס ההונגרי עם ציון 14.600 בלבד. "אני מאוד שמח לחזור לתחרות ראשונה גדולה שלי מאז האולימפיאדה. אני שמח שעשיתי תרגיל טוב ואני רוצה להודות נותני החסות שלי, למכבי ת"א, לאיגוד ההתעמלות, לוועד האולימפי ולמאמנים. תודה לאדם באדיר הפיזיותרפיסט ששיקם אותי אחרי הפציעה ברגל והסדק בשבועיים וחצי ותודה לכולם".
4 צפייה בגלריה
ארטיום דולגופיאט מתעמל ישראלי
ארטיום דולגופיאט מתעמל ישראלי
ארטיום דולגופיאט אחרי הזכייה
(צילום: גטי אימג'ס)
דולגופיאט, מגדולי הספורטאים של ישראל בכל הזמנים, הוסיף עוד זהב לרזומה האדיר שלו. הוא כמובן האלוף האולימפי בתרגיל הקרקע מטוקיו 2020, הוא זכה פעמיים במדליית כסף באליפות העולם (2017 ו-2019) ובמדליית הזהב באליפות אירופה הקודמת ב-2020.
בנוסף לכך, דולגופיאט זכה במדליות כסף באליפויות אירופה ב-2018 ו-2019 ובמדליית ארד בקפיצות ב-2020. דולגופיאט, שזכה למחיאות כפיים סוערות מהקהל ולעידוד קולני, אמר למראיין הגרמני באולם: "אני מאוד מאוד עייף עכשיו, אבל שמח", אמר דולגופיאט. "עשיתי מה שאפשר. יש לי קצת בעיות עם הרגל. התכוננתי רק במשך שבועיים, אבל עשיתי את זה ואני מאושר. תודה לכולם על העידוד".
4 צפייה בגלריה
ארטיום דולגופיאט מתעמל ישראלי עם אביו אולג דולגופיאט
ארטיום דולגופיאט מתעמל ישראלי עם אביו אולג דולגופיאט
ארטיום עם אביו אולג דולגופיאט
(.)
"אני חושב שהמדליה הייתה בספק כי לא התכוננו הרבה זמן", הוסיף דולגופיאט, "זה לא היה קל, אבל בסופו של דבר באתי מוכן. ההבדל בין המוקדמות להיום? עשיתי כמעט קרב-רב. עשיתי בשביל הקבוצה חמישה מכשירים, והקרקע היה שלישי, אבל יצאתי בפס אחד החוצה וזה הוריד לי המון נקודות. בגלל זה סיימתי שישי". על העובדה שהמדליה הושגה 50 שנה אחרי טבח הי"א אמר אלוף אירופה: "הרגשתי גאווה. גם שלשום היה פה טקס ושמו לנו סרטון על האירוע. הלכנו למבנה איפה שהכל קרה והיו לי הרבה צמרמורות, וזה ריגש אותי מאוד. ניסיתי להוכיח אתמול, לסגור מעגל. בזמן ההמנון עצמו הייתי שמח שבאמת הצלחנו לעשות את התרגיל יותר. בסופו של דבר, כן מה שקרה פה יושב בראש".

נתניהו: "תותח על", ליברמן הגיב: "תקדם איתנו בכנסת הבאה חוק נישואים אזרחיים"

ראש הממשלה יאיר לפיד כתב ברשתות החברתיות: "ארטיום אתה אלוף! גאווה גדולה". ראש הממשלה לשעבר ויו"ר האופוזיציה, בנימין נתניהו, כתב: "תותח על! מזל טוב ארטיום על הזהב. הבאת כבוד גדול לכולנו". שר האוצר ויריבו הפוליטי של נתניהו, אביגדור ליברמן הגיב בעקיצה: "ביבי, אני בטוח שעכשיו, אחרי שבירכת את ארטיום, גם תקדם יחד איתנו בכנסת הבאה חוק נישואים אזרחיים כדי שהוא יוכל להתחתן במדינת ישראל".
4 צפייה בגלריה
ארטיום דולגופיאט מתעמל ישראלי
ארטיום דולגופיאט מתעמל ישראלי
לקח עוד זהב
(צילום: גטי אימג'ס)
גם נשיא המדינה, יצחק (בוז'י) הרצוג, בירך את דולגופיאט. "ארטיום, אתה מביא לנו נחת כל כמה חודשים, אל תפסיק!", אמר הרצוג. "זה פשוט מדהים. מאחל לך מזל טוב ושולח חיבוק ענק. צפיתי בך וזה יוצא מן הכלל, אתה בכושר מצוין וזה מרגש לראות את זה. תמשיך ככה, עלה והצלח, בהצלחה רבה!".
דולגופיאט הודה לנשיא והשיב: ״כיף לשמוע, אני שמח מאד לייצג את המדינה שלנו בכבוד. נמשיך לעבוד, עוד חודשיים יש אליפות עולם ואני מקווה גם שם להביא כבוד למדינה".
לאחר מכן, שוחח הנשיא עם דמיטרי דוצנקו בן ה-16 שזכה במדלית זהב באליפות אירופה לנוער בתרגיל המתח בהתעמלות: "דימה אתה מדהים! איזו תוצאה נהדרת. אתה מודל לכושר התמדה בלתי רגיל ומקור לגאווה. יש לך פוטנציאל עצום להצלחה בהמשך".
4 צפייה בגלריה
ארטיום דולגופיאט מתעמל ישראלי
ארטיום דולגופיאט מתעמל ישראלי
דולגופיאט והמדליה
(צילום: רויטרס)
יעל ארד, יו"ר הוועד האולימפי, אמרה: "אלה הרגעים שעבורם כל ספורטאי וספורטאית מוכנים לעבוד כל כך קשה, כל יום כל השבוע כל השנה. יום התחרויות האחרון של אליפויות אירופה במינכן סיפק לנו גאווה ישראלית ענקית עם זהב של ארטיום על הקרקע, זהב של דימה על המתח בנוער ומקום 4 של מתן רודיטי במים פתוחים. הצלחות ומדליות שמצטרפות לחגיגת הספורט ההישגית הישראלית במינכן. משכול לתקומה - כל ההצלחות במינכן הן אנדרטה של ניצחון לכבוד מורשתם של 11 גיבורי מינכן 1972 שנרצחו באכזריות וכולנו גדלנו על זכרם. יש עוד שנתיים ארוכות עד פריז והקיץ הזה נותן מוטיבציה לספורט הישראלי כולו לעבוד קשה לקראת קיץ 2024".
גילי לוסטיג, מנכ"ל הוועד האולימפי, הוסיף: "עקבתי מקרוב והצלחות משלחות ישראל במינכן מעידות על עומק מקצועי בענפים השונים. ספורטאים ישראלים היום באים לנצח בכל זירה. החיבור בין ספורטאים מאומנים מלאי מוטיבציה ואמונה לבין צוותים מקצועיים במעטפת מאוד רחבה ממשיך לתת את התוצאות. יש לנו בהמשך השנה אליפויות עולם בכמה וכמה ענפים ועוד הרבה מאוד אתגרים למשחקים האולימפיים בפריז. כמנכ"ל הוועד האולימפי בישראל לצפות במאמנים שלנו, המנהלים המקצועיים, מנכליות ומנכלים האיגודים והיו"רים לצד האגודות קוצרים הצלחות על אדמת מינכן 50 שנה אחרי טבח יקירינו זו הרגשה מצמררת ומרגשת כאחד".