שנה אחרי שסיימה כסגנית אלופת העולם, נבחרת הפוקר ספורטיבי (Match Poker) של ישראל חוזרת לאליפות העולם.
הנבחרת הישראלית סיימה היום (ראשון) במקום השלישי באליפות אסיה והבטיחה את מקומה בין חמש הנבחרות מהיבשת שהעפילו לאליפות העולם שתיערך בספטמבר בשווייץ עם פרסים מובטחים בסך 100,000 אירו.
2 צפייה בגלריה
נבחרת ישראל בפוקר
נבחרת ישראל בפוקר
נבחרת ישראל בפוקר
(צילום: התאחדות שחקני הפוקר בישראל)
פוקר הוא הענף היחיד שבו ישראל עדיין משחקת באסיה. באליפות שנערכה בהונג קונג, ישראל הוגרלה בשלב המוקדם עם דרום קוריאה, וייאטנם, יפן, הונג קונג והודו - וסיימה אותו במקום השלישי, מה שהספיק לה כדי לעלות לשלב הגמר שנערך היום. בגמר סיימה הנבחרת הישראלית שלישית אחרי טייוואן וסין ולפני סינגפור, וייאטנם ודרום קוריאה.
פוקר ספורטיבי (Match Poker) הוא וריאציה של המשחק הנו לימיט טקסס הולדם פוקר שבה אלמנט המזל מצטמצם למינימום. שחקני הנבחרת מפוזרים על פני מספר שולחנות, כשבכל שולחן מחולקים בדיוק אותם הקלפים. בכל יד, הנבחרת צוברת נקודות לפי האופן שבו שיחקו שחקניה את היד הזהה בכלל השולחנות.
2 צפייה בגלריה
נבחרת ישראל בפוקר
נבחרת ישראל בפוקר
נבחרת ישראל בפוקר
(צילום: התאחדות שחקני הפוקר בישראל)
משחקי הפוקר הספורטיבי מתקיימים תחת התאחדות בינלאומית, גוף המוכר במעמד של משקיפה ב-GAISF, ארגון הגג של התאחדויות הספורט בעולם.
סגל הנבחרת הישראלית נבחר אחרי ליגת אונליין שערכה התאחדות שחקני הפוקר בישראל במשך שנה שלמה ואליפות ישראל בפוקר אונליין שהתקיימה בסיומה. בנבחרת הנוכחית משחקים אהרון ארבלי, איימן ג'ראר, דני ברק, דניאל גליק, כרמי קליין, רן הררי, שלומי מימוני ושלומי סוויסה. מאמן הנבחרת הוא מקצוען הפוקר סטס טישקביץ ומנהל הנבחרת הוא שמעון יפה.
בשנה שעברה סיימה נבחרת ישראל במקום השני באליפות העולם – והשנה תנסה החבורה בכחול לבן להתעלות על ההישג היפה ההוא ולחזור ארצה בספטמבר עם הגביע.