מה קיבלנו עד כה בארבעת המשחקים בין מכבי ת"א לפנאתינייקוס? *סדרת פלייאוף צמודה, מורטת עצבים ואגרסיבית – אופייני ליריבות ההיסטורית בין שני המועדונים ולסדרות העבר הגדולות. *פציעות של שחקני מפתח, התעלות של שחקנים מובילים בצד השני (נאן, סלוקאס), התנהגות מבישה של בעלים של קבוצת כדורסל מקצועית ביורוליג ועוד ועוד.
השאלה כעת: מה צריך לעשות כדי לעלות לפיינל פור? לבצע דברים אחרת ולשבור את הכללים.

1 צפייה בגלריה
האימון המסכם של מכבי ת"א בארנה שטארק לקראת פנאתינייקוס
האימון המסכם של מכבי ת"א בארנה שטארק לקראת פנאתינייקוס
האימון המסכם
(צילום: אלעד גולדשטיין, מכבי Playtika תל אביב)

1: רמת האגרסיביות צריכה לעלות מדרגה נוספת. מתיאס לסור עומד על אחוזי קליעה נמוכים מהעונשין, ומכבי צריכה לשלוח אותו לקו תוך הקרבת עבירות מצד שחקים כמו כהן, סורקין ואפילו תומאסון או מנקו אם ישחקו. מדובר בנקודת חולשה של פאנאתינייקוס שחובה לנצל.
2: צריך לחשוב מחוץ לקופסה בכל הנוגע להגנת שני הגארדים המובילים סלוקאס ונאן. לחשוב על שמירות כפולות מלחיצות בסיטואציות מסוימות – למשל בכל סוף שעון התקפה. לנסות את קליבלנד ואפילו את תומאסון בהגנה צמודה ביותר שתמנע זריקות מרחוק. בכדורסל 2 נקודות זה פחות מ-3. יכול להיות שיספיק למכבי נטרול של אחד מהשניים בכדי לנצח.
3: בראון חייב לשפר ולו במעט את ההגנה האישית. מצפייה בכל 4 המשחקים בסדרה ההגנה האישית שלו פשוט לא קיימת לצערי, והכוכב של מכבי חייב לסייע גם בחלק הזה של המגרש.
4: סלוקאס ממש לא שומר גדול. ניסיון לשחק עליו בפוסט אפ אגרסיבי עם בראון למשל יכול לעבוד לטובת מכבי, גם בהיבט התשה שלו בהגנה וגם באפשרות לסחיטת עבירות. זאת אסטרטגיה שמכבי לא ניסתה.
5: אני לא בעד לנסות לגרום לקצב משחק איטי יותר – אני לא חושב שזה מתאים לסגנון המשחק של מכבי, אבל כן צריך לדעת לוותר על שלשה קשה, לדחוף את הכדורים פנימה יותר – לפוסט אפ של קולסון או אפילו לניבו בניסיון לשחרר את הכדור שוב לשלשה חופשית יותר. במידה והמשחק מתפתח למאבק תמוד, צריך לנהל את ההתקפות האחרונות בצורה חכמה יותר – ללכת לשחקנים החמים, לקחת את הכדור עד הטבעת ולא לבצע יותר מדי חילופים שמכניסים שחקנים קרים למגרש ברגעים קריטיים.
מכבי יכולה לעשות את זה למרות הכל – למרות החיסרון הכואב והמשמעותי כל כך של שחקן ברמת MVP, למרות האווירה העוינת ולמרות הדומיננטיות של הגארדים בצד השני. אם אכן זה יקרה, זאת תהיה ההעפלה המתוקה ביותר לפיינל פור בהיסטוריה של מכבי, ללא כל ספק.
גם אתם רוצים להיות פרשנים? התחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד:
*כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא.
*אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.
*נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.
* אם בכוונתכם לכתוב על משחק או אירוע מסוים שעומד להתקיים, אנא שלחו את הטקסט מספר ימים לפני כן.