בדקה השביעית של משחקה האירופי הראשון העונה, הדברים נראו רע עבור מכבי חיפה. אולימפיאקוס עלתה ליתרון מוקדם בחיפה, ופסימיות מסוימת השתלטה על התחושה הכללית, גם אם רק לפרק זמן קצר. זה היה אמנם השער הראשון שהקבוצה ספגה באירופה, אבל גם האחרון. מהר מאוד האווירה השתנתה.
מאז אותו שער חובה, שיחקה מכבי חיפה עוד 263 דקות פלוס תוספות זמן, ומאזן השערים בדקות האלה עומד על 0:9 לזכותה. דולב חזיזה השווה בתוספת הזמן של אותו משחק, ובהמשך הוסיפו הירוקים שתי רביעיות – בגומלין מול אולימפיאקוס ביוון ומול אפולון לימסול בשלב שאחריו. בשלושת המשחקים באירופה עומד מאזן הבעיטות למסגרת של חיפה מול יריבותיה על 3:27.
3 צפייה בגלריה
עלי מוחמד
עלי מוחמד
עם רגל וחצי בשלב הבא. מכבי חיפה
(צילום: עוז מועלם)

הערב (20.00), אחרי 0:4 במשחק הראשון, תשחק אלופת ישראל מול אפולון בקפריסין. היא כבר עלתה לשלב הבא, אפשר לומר, אז פחות מעניין לנתח מה יהיה במשחק הזה, אלא יותר מה היה עד עכשיו, כיצד הגיעו התוצאות המרשימות האלה?

מוחמד יכול להשתולל

השחקן הטוב ביותר של הירוקים מפתיחת העונה הוא עלי מוחמד. הניז'רי מציג יכולת עילאית מעמדה אחרת לעומת זו בה שיחק ברוב העונה שעברה. אז מוחמד תופקד רוב הזמן כקשר האחורי ביותר, ועכשיו כבר לא. מאחוריו משחק נטע לביא, ומוחמד יכול להפיק מעצמו דברים נוספים.
עם פתיחת העונה הקודמת, היה די ברור שחוסה רודריגס יהיה הקשר האחורי – כך היה באליפות הראשונה עם ברק בכר – ומוחמד הגיע לשחק לצד לביא באותו קו, או אולי על חשבונו. שניהם ניחנים בלא מעט תכונות כדורגל דומות ושיתוף הפעולה ביניהם היה חייב להיבחן. זה לא קרה, כי לביא היה פצוע רוב הזמן. עכשיו, כשהוא שוב בכושר, בכר הכניס אותו לעמדה של מוחמד בעונה שעברה. וכך יש לאחרון הרבה יותר חופש פעולה להשתולל, במובן החיובי, באזורים קדמיים. לא סתם מוחמד כבש צמד ראשון בקריירה בשבוע שעבר.
החזרה של לביא לכושר נותנת לבכר עוד גיוון בקישור. מחמוד ג'אבר הפך הקיץ לשחקן הרכב בנבחרת ויחזור בקרוב מהפציעה. מוחמד אבו פאני, אם יישאר, הוא אחד השחקנים החשובים בקבוצה. כל אחד מהם מביא איתו משהו אחר למגרש, ובכר יכול להתאים עצמו לצרכים נקודתיים.
3 צפייה בגלריה
ברק בכר
ברק בכר
יש לו הרבה אפשרויות. ברק בכר
(צילום: עוז מועלם)
ההתאמות המדוברות יכולות להגיע בצורות שונות. בניצחון הגדול ביוון, בכר פתח במערך 3־5־2. שבוע מאוחר יותר מול אפולון ההרכב היה זהה לחלוטין, אבל השחקנים סודרו על המגרש בצורה אחרת, במערך 4־3־3. בעונה שעברה היה זה רודריגס שאפשר למאמן לגוון בין מערכים בלי לבצע חילוף, ועכשיו אלה הם דניאל סונדגרן ודולב חזיזה שמשנים עמדה.
את שני הניצחונות הגדולים שלה השיגה מכבי חיפה ללא עומר אצילי בהרכב. הוא החלים מפציעה במשחק ביוון ולא היה כשיר ל־90 דקות (באותו יום בדיוק גם פורסמו ההתכתבויות בפרשת "הכדורגלנים והקטינות"), ובכר המשיך כאמור עם אותו הרכב שפתח מול אפולון.
יהיה מעניין לראות מה יעשה המאמן עם אצילי, במקרים שהוא כן ישחק במערך 3־5־2. האם אצילי ייכנס לעמדת החלוץ השני ליד פרנצדי פיירו? יש כיום בסגל לא מעט שחקנים שיכולים להיכנס לתפקיד הזה – דין דוד, ניקיטה רוקאביצה, ושמועות מהשבוע האחרון מספרות על רצון להתחזק גם בדיא סבע.
3 צפייה בגלריה
עלי מוחמד
עלי מוחמד
השאלה היא מי ישחק ליד פיירו, לא במקומו, כי נדמה שמעמדו של חלוץ נבחרת האיטי ברור. שחקני מכבי חיפה חוגגים
(צילום: עוז מועלם)

בכר רץ לכדור חוץ

השאלה היא מי ישחק ליד פיירו, לא במקומו, כי נדמה שמעמדו של חלוץ נבחרת האיטי ברור. אחרי פתיחה בעייתית והחמצת הפנדל האחרון במשחק אלוף האלופים מול באר־שבע, פיירו התחיל להראות למה מכבי חיפה הפכה אותו לשחקן היקר בתולדותיה. הוא לא רק הבקיע שלושה שערים בשני המשחקים האחרונים, אלא גם הכניס שינוי סגנוני לקבוצה, שמחזיקה עכשיו בחלוץ מטרה אמיתי. כזה שיכול להחזיק בכדור עם הגב לשער, ולהפחיד את ההגנות שממול. זה גם עוזר לשחקנים האחרים, כמו במקרה השער של מוחמד בשבוע שעבר.
שלושת השערים של פיירו הגיעו בנגיחות. כל עוד יהיו הגבהות טובות פיירו יבקיע שערים, ולפחות בינתיים, חזיזה והמגן השמאלי החדש פייר קורנו עושים עבודה מצוינת בהקשר הזה. בכלל, בעוד שלקורנו יש מדי פעם ליקויים הגנתיים, ברור שהוא נשק התקפי חשוב. אלה לא רק ההגבהות המדוברות אלא גם היכולת להשתחרר מלחץ של היריבה ולהוציא את הקבוצה להתקפה.
השלמת הסגל של מכבי חיפה בצורה מהירה העונה מורגשת. לא רק ברמת החיבור הקבוצתי, אלא גם בכושר המשחק האישי של המצטרפים החדשים. הוא מאפשר לקבוצה ללחוץ המון ולשחק מהר כבר בחודש אוגוסט. 50 שניות מפתיחת המשחק מול אפולון הרוויחה המארחת כדור חוץ, ובכר רץ אליו, ודרש מהשחקנים הסמוכים לחדש את המשחק במהירות. המטרה של מכבי חיפה העונה תהיה לשחק מהר, כמה שיותר מהר, כדי להפעיל לחץ על יריבות שבאות להתגונן.
כך, פתחה מכבי חיפה את כל העונה שלה במהירות, עם ניצחונות גדולים על אלופות יוון וקפריסין. אחרי שהמשימה תושלם הערב מול אפולון, תגיע היריבה השלישית, הכוכב האדום בלגרד. המשוכה האחרונה, זו שאם מכבי חיפה תעבור אותה, היא תוכל להציג את שיטת המשחק שלה גם מול הקבוצות הגדולות בעולם, בליגת האלופות.
פורסם לראשונה: 10:32, 09.08.22