אם אינכם אוהדים שרופים של הליגה האנגלית, ייתכן שהשם קאורו מיטומה אינו אומר לכם דבר. בזמן ששמות ענק כמו ארלינג הולאנד או מוחמד סלאח תפסו את עיקר הכותרות בעונה החולפת, בשקט בשקט, בברייטון, אי שם בדרום אנגליה, פרץ לו מי שמסתמן כמו כוכב-על חדש, קאורו מיטומה.
שחקן הכנף בן ה-26 נולד בקווסאקי שביפן וגדל בקבוצת הכדורגל המקומית. ב-2021 מיטומה עבר לאירופה ונקנה על ידי קבוצתו הנוכחית, ברייטון, בסכום צנוע של 2.7 מיליון ליש"ט, זאת לאחר שהיפני כבש 21 שערים ב-50 הופעות וזכה בתואר שחקן העונה של הליגה היפנית, כולל זכייה בדאבל עם קבוצתו קוואסקי פרונטלה. לאחר עונת 21/22, שבה היפני הושאל לסן ז'ילואז הבלגית, מיטומה ערך את הופעת הבכורה שלו בליגה הטובה בעולם ב-0:0 מול ניוקאסל.

1 צפייה בגלריה
קאורו מיטומה
קאורו מיטומה
קאורו מיטומה
(צילום: EPA)

בתחילת העונה שעברה, מיטומה כמעט ולא קיבל קרדיט ממאמניו, גרהאם פוטר ומחליפו רוברטו דה זרבי, ודקות המשחק שלו היו מאוד מוגבלות. הסיבה העיקרית לכך היא כמובן היכולת האדירה של לאנדרו טרוסאר ששיחק באותה משבצת. נקודת המפנה הייתה כאשר ארסנל רכשה את טרוסאר בחלון ההעברות בינואר, ועמדת הכנף השמאלית התפנתה ליפני הכישרוני. מיטומה סוף סוף קיבל את הבמה שכל כך מגיעה לו והוא לא איכזב. מיטומה השפיע בצורה מאוד חיובית על המשחק ההתקפי של ברייטון, ולעומת זאת העזיבה של טרוסאר השפיעה הרבה פחות ממה שציפו.
אחד מרגעי המפתח של מיטומה בעונה שעברה הייתה בסיבוב הרביעי של הגביע האנגלי, כאשר כבש את שער הניצחון מול ליברפול המתקשה. מיטומה סיים את עונת 22/23 עם 7 שערים ו-5 בישולים בליגה, 2 שערים ו-2 בישולים בגביע האנגלי ושער אחד בגביע הליגה. בנוסף, מיטומה בישל שער אחד במונדיאל במדי נבחרת יפן.
אבל נראה שהעונה שעברה הייתה רק נקודת הפתיחה מבחינתו של מיטומה, שרק ממשיך להתחזק ולהשתפר ובעיקר לעשות לעצמו שם. לאחר עזיבתו של טרוסאר, עזבו בקיץ עוד 2 שמות משמעותיים מבחינת ברייטון: מויסס קאייסדו, שנמכר בסכום עתק של 115 מיליון ליש"ט לצ'לסי, והכוכב הגדול ביותר שלה בעונה החולפת, אלוף העולם אלכסיס מק אליסטר, נמכר ב-35 מיליון ליש"ט לליברפול. יש לזכור כמובן שחלון ההעברות טרם נסגר וקבוצות העל באירופה עדיין יכולות להגיש הצעות מפתות לברייטון, שידועה בגאונות הכלכלית שלה עם עסקאות אדירות בשנים האחרונות, אך בהנחה שהיפני יישאר, העזיבות הללו מטילות הרבה על הכתפיים של מיטומה. ברייטון תשתתף לראשונה בתולדותיה במפעל אירופי, הליגה האירופית, ויהיה מעניין לראות כמה רחוק תגיע בליגה ובגביע.
מיטומה פתח את העונה הנוכחית בסערה, עם בישול במשחק הפתיחה נגד לוטון ושער ענק פלוס בישול נגד וולבס במחזור השני. אין ספק שיש שמות נוצצים משלו, בקבוצות נוצצות משלו, אבל את הקסם הייחודי, הצניעות והרעב הבלתי נגמר לנצח ולהשתפר, אי אפשר לקחת ממנו. נמתין לראות מה הוא יביא לנו בעונה הקרובה. יש סיכוי גדול שעוד תשמעו עליו הרבה.
גם אתם רוצים להיות פרשנים? התחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד:
*כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא.
*אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.
*נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.
* אם בכוונתכם לכתוב על משחק או אירוע מסוים שעומד להתקיים, אנא שלחו את הטקסט מספר ימים לפני כן.