אליפות ישראל בגלישת רוח בדגם "פויל" הסתיימה היום (שני) בחיפה עם חזרתה של קטי ספיצ'קוב לצמרת הגלישה הישראלית, כאשר היא כבשה את המקום הראשון בשיוט הירואי. בגברים יואב עומר זכה בתואר כשניצח בפער גדול.
ספיצ'קוב העפילה לחצי גמר האליפות מהמקום השני הכללי בתחרות, כאשר היא מפגינה יכולות גבוהות. בחצי הגמר היא ניצחה בצורה משכנעת וביחד עם נעמה גזית עלתה לגמר ולמעשה הבטיחה לעצמה מדליה. בגמר המתינה כבר מאיה מוריס, שקיבלה את הכרטיס הישיר, כיוון שניצחה במוקדמות התחרות.
2 צפייה בגלריה
קטי ספיצ'קוב בתחרות גלישת הרוח בטוקיו
קטי ספיצ'קוב בתחרות גלישת הרוח בטוקיו
חזרה למרכז הבמה. ספיצ'קוב
(צילום: רויטרס)
השיוט היה צמוד, כאשר לקראת המצוף השלישי נפלה ספיצ'קוב במפתיע בעת ביצוע סיבוב. בזמן שהתעשתה ועלתה חזרה על הגלשן הספיקו יריבותיה לפתוח עליה פער משמעותי. ספיצ'קוב לא ויתרה ובחרה בקו שיוט אחר מהשתיים, החלטה שהוכיחה את עצמה, כאשר היא מגיעה למצוף האחרון לפניהן וניצחה את התחרות, כנגד כל הסיכויים.
ספיצ'קוב אמרה בסיום התחרות: "אני עובדת קשה כדי לצמצם את הפערים ואני רואה שאני מתקדמת. הניצחון באליפות ישראל מבחינתי הוא נקודת ציון, אבל המטרה העיקרית היא אליפות העולם בחודש הבא".
2 צפייה בגלריה
יואב עומר
יואב עומר
ניצחון סוחף. עומר
(צילום באדיבות איגוד השיט)
בגברים ניצח יואב עומר, שהוביל לאורך רוב שלבי התחרות, סיים את המוקדמות במקום הראשון והמתין למנצחי חצי הגמר. שיוט חצי הגמר בגברים נפתח עם פסילה בזינוק של יואב כהן ושל דניאל בסיק תשתש. הזינוק השני היה נקי ובסיום ניצחו תום ראובני ועידו פומרנץ.
גמר הגברים היה במעמד צד אחד, כאשר יואב עומר מוביל מראשיתו ומסיים בפער גדול לפני פומרנץ וראובני. זו מדליית הזהב השלישית ברציפות של עומר, שאמר בסיום: "תמיד כיף להתחרות בארץ. תום ואני נאבקנו לאורך כל התחרות ואנחנו נמשיך לאתגר אחד את השני. זו הדרך שלנו להשתפר כנבחרת על מנת שנגיע לתחרויות המטרה בעמדת מדליה".