הפועל פתח תקווה הוא מועדון פאר, מועדון שזכה בשש אליפויות שמתוכן חמש ברצף (שיא שלא נשבר עד היום). עברו בשורותיה כמה מהכוכבים הגדולים ביותר בכדורגל הישראלי, שמות ענקיים שעיטרו את הסגל בתור הזהב של הקבוצה: נחום סטלמך האגדי, מלך שערי הקבוצה בכל הזמנים, האחים שהגנו על שערה של פ"ת - יעקב ויצחק ויסוקר, זכריה רצאבי, בועז קופמן, שלמה נהרי, שמואל רוזנטל, שאול חייק ועוד רבים וטובים.
בשנות התשעים זכתה הקבוצה בגביע המדינה וסיימה שלוש פעמים כסגנית האלופה, כשבסגל שלה היו כוכבים רבים שגדלו בשורותיה או קיבלו אצלה את הצ'אנס להתפתח, דוגמת ניר לוין, מני בסון, מוטי קקון, אלון חזן, רפי כהן, אדורם קייסי, אופיר קופל, וואליד באדיר, מנור חסן, מיכאל זנדברג ויוסי שבחון. כמועדון, פ"ת זכתה בשש אליפויות וסיימה עשר פעמים כסגנית האלופה, זכתה בשני גביעים וארבע פעמים בגביע הטוטו, כשהפעם האחרונה שהיא שיחקה בליגה הבכירה היה בעונת 14/15.

1 צפייה בגלריה
אוהדי הפועל פתח תקווה
אוהדי הפועל פתח תקווה
אוהדי הפועל פתח תקווה
(צילום: עוז מועלם)

מדובר במועדון עם עבר מפואר שלא נמצא במקום לו הוא ראוי. מועדון שהצמיח כמה מהכוכבים הגדולים בתולדות הכדורגל הישראלי ויש לו קהל אוהדים גדול צריך להיות במקום אחר לגמרי. הפועל פ"ת עברה הליך פירוק פעמיים בתוך שבע שנים, וזה אומר הרבה על הניהול הכושל שהיה לה בשנים האלה, אך לאחר הפירוק האחרון בשנת 2019 לקחה על עצמה עמותת האוהדים "הכחולה" את הבעלות על המועדון. גם מזל היה לה: לאחר שבתום העונה הקודמת ירדה פ"ת לליגה א', היא הוחזרה למקומה אחרי שהפועל איכסל לא קיבלה את אישור הבקרה התקציבית. וכעת היא מוצאת את עצמה בקרב מרתק על העלייה לליגת העל בניגוד לכל הציפיות. לא פחות מחמש קבוצות מתחרות על הכרטיס השני לליגת העל, לאחר הבריחה של בני ריינה שנראית כמו עולה בטוחה.
בנימה אישית, נכחתי לראשונה בחיי במשחק שלה, מול אום אל פאחם, והאווירה הייתה פשוט נהדרת. יש להפועל פ"ת קהל גדול ותומך, והיה פשוט כיף לראות בצהרי יום שישי משפחות מגיעות לראות כדורגל ואוהדים שלא מפסיקים לעודד ולתמוך לאורך כל 90 הדקות. האווירה הייתה של משפחה כחולה אחת גדולה. אינני אוהד הקבוצה, אבל הרושם שקיבלתי הוא שמועדון כזה שספג כל כך הרבה מהלומות, הליך פירוק, החלפת בעלי בית, כמעט ירידה לליגה א' ושנים רבות בליגה הלאומית- חייב להיות בליגת העל. הקהל שפ"תח תביא למשחקיה גדול משמעותית ממה שמביאות היום יותר מחצי מקבוצות ליגת העל.
כשנותרו ארבעה מחזורים לסיום העונה, כל מה שמפריד בינה לבין מקום בליגת העל זה שלוש נקודות מכפר קאסם שנמצאת במקום השני. כשמה שנותר לה אלה משחקים מול היריבות הישירות בצמרת, הפועל פ"ת לגמרי תלויה בעצמה. אני מקווה מאוד שבעונה הבאה היא תשחק בליגת העל, וזה מגיע לקהל הגדול שתומך בה. גם לליגה מגיעה קבוצה עם עבר מפואר וקהל גדול שיוסיף המון צבע ועניין.
גם אתם רוצים להיות פרשנים? אז תתחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד:
*כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא.
*אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.
*נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.
* אם בכוונתכם לכתוב על משחק או אירוע מסוים שעומד להתקיים, אנא שלחו את הטקסט מספר ימים לפני כן.