בכנסת התקיים היום (שלישי) דיון בנוגע למצב הספורט בחברה הערבית ביוזמת ח"כ סימון דוידסון. במהלך הדיון הוצגה תמונה עגומה כאשר ל-60 אחוזים מבתי הספר במגזר אין אולם ספורט, רק 8 אחוזים מהספורטאים בענפים האישיים הם ערבים בעוד בענפים הקבוצתיים הם מהווים 17 אחוזים.
דוידסון פתח את הדיון ואמר: "צריך לתת כלים לספורט בחברה הערבית אבל בשביל זה חייבים כסף וראינו את חשיבות הספורט גם אצל המפונים שהחזיר אותם לשפיות. ספורט זה כלי דרמטי לשינוי בחברה הערבית".
1 צפייה בגלריה
"צריך לתת את הכלים לחברה הערבית". ח"כ סימון דוידסון
"צריך לתת את הכלים לחברה הערבית". ח"כ סימון דוידסון
"צריך לתת את הכלים לחברה הערבית". ח"כ סימון דוידסון
(צילום: דוברות הכנסת, דני שם טוב)
ח"כ אחמד טיבי: "צריך לתת את הדעת על הפער במתקני הספורט. זמינות המתקנים במגזר הערבי נמוכה יותר וזה גורם גם לנחיתות במספר הספורטאים הערביים לעומת היהודים".
ח"כ יואב סגלוביץ: יש ממשלה שהחליטה לצמצם תקציבים לחברה הערבית. זה כוונת מכוון וזה גם בספורט. הממשלה הכריזה מלחמה על המאבק בפשיעה. הנתונים השנה- 244 נרצחים- הגרוע אי פעם. שר בלתי כשיר עומד בראש המשרד שאמור לטפל בזה. זה לא רק בספורט ולא רק נגד ערבים, אלא נגד הקבוצות שלא מיוצגות בקואליציה".
זוהיר בהלול: "ספורט זה קרש ההצלה של החברה המרוסקת שלנו. צריך לחלק תקציבים לפי מספר תושבים, תנאי סף כמו מגרש כדורגל, אולם ספורט, טניס ובריכת שחייה. לא יכול להיות שב-2024 עדיין מדברים על זה שאין בריכות ומגרשי טניס בחברה הערבית. זאת תעודת עניות לחברה הישראלית".
בתאל גרבי, מנכ"לית עמותת ערכים בספורט, שמפעילה פעילויות חברתיות וקהילתיות רבות בחברה הערבית ובחברה הישראלית בכלל לקידום ערכים באמצעות ספורט: "הספורט הוא הכלי לחיזוק החוסן ולמניעת התנהגויות שליליות. הזנחת הספורט בחברה הערבית דורשת טיפול רב מגזרי חוצה משרדים. אסור להפוך את זה לסיפור פוליטי כי זאת הבטן הרכה של החוסן החברתי שלנו".