ילד הפלא של עולם השחמט במפגן כוח מרשים: הערב (שני) הצליח פאוסטינו אורו בן ה-10 לנצח את לא אחר מאשר אגדת השחמט מגנוס קרלסן הנורבגי, במסגרת טורניר אינטרנטי, במהלכו כל מתמודד צריך לבצע מהלך בתוך דקה.
"הוא לא ישכח את היום הזה בחיים", אמרו בארגנטינה על פאוסטינו, המכונה "מסי של עולם השחמט", שהוסיף בעצמו: "מדובר בכבוד גדול עבורי, מעולם לא שיחקתי נגד מגנוס".
עבור מי שלא מעורה בעולם השחמט, מגנוס הוא לא פחות מרב אמן בתחום. הוא מכהן כאלוף העולם מ-2013 עד 2023 ומוביל את הדירוג העולמי מיולי 2021 (עם 2,830 נקודות).
הוא הגיע אל עולם השחמט בזכות אביו, וכבר כילד הוא הפגין את גאונותו. כבר בגיל שנתיים הוא זכר בעל פה את כל מותגי המכוניות ומאוחר יותר הצליח לזכור בעל פה רשימה ארוכה של כל הרשויות המקומיות בנורבגיה ואת דגליהן. בשחמט, הוא התחרה לראשונה בגיל שמונה.
עכשיו, כך נראה, קם לו יריב חדש. אורו הקדיש את כל זמנו לשחמט, כאשר במהלך השבוע הוא משחק על פי מקורביו כ-200 משחקים. הוא זכה לכינוי "מסי של השחמט" , גם בזכות הדמיון המדהים לדרך שעשה כוכב נבחרת הכדורגל, כשעזב לפני שנה את בואנוס איירס והתיישב בברצלונה עם משפחתו, בצעד שאמור לקדם את קריירת השחמט שלו.
ביוני אשתקד הפך אורו לשחקן הצעיר ביותר שעבר את רף 2,300 הנקודות, כשנכון לעכשיו הוא מחזיק ב-2,330 נקודות, והוא רחוק 500 נקודות מהנורבגי, שכאמור, מוביל את הדירוג העולמי גם אחרי ההפסד המפתיעה. את הטורניר שהפגיש את השניים, אגב, סיים בן ה-10 לבסוף במקום ה-21 מתוך 156 שחקנים.