ממפיס דפאי הוא כיום הפנים של נבחרת הולנד. הכדורגלן בן ה-27 ממוצא גנאי שודרג השנה ברמת הנבחרת והקבוצה. הוא הבקיע 12 שערים ב-12 משחקים ב-2021 כשחקן בינלאומי, כיכב בליון ועבר לברצלונה, שם יש לו כבר שני שערים. לכאורה, מדובר בשחקן שקנה את עולמו. אבל הסיפור לא כזה פשוט.
קודם כל, הרקע. ממפיס סבל בנעוריו מעוני קשה ומאבא שנטש בגיל צעיר. עוד בנעוריו ביקש ששם משפחתו לא יתנוסס על החולצה, אלא שמו הפרטי בלבד. כבר התחלה קשה עבורו.

1 צפייה בגלריה
ממפיס דפאי
ממפיס דפאי
ממפיס דפאי
(צילום: AP)

אם נחזור לכדורגל - בנבחרת הולנד אין כיום חלוצים ברמה עולמית, כפי שהיו למשל בקדנציה הקודמת של ואן חאל שהוליך את הולנד למקום השלישי במונדיאל 2014. ממפיס עצמו היה צעיר השחקנים בסגל הכתומים ושימש אז כמחליפם של רובן, סניידר, ואן פרסי ואחרים, שפרשו מזמן ממשחק פעיל. החלל שנוצר גרם לכך שהולנד החמיצה את יורו 2016 ואת המונדיאל ברוסיה ב-2018. את טבלת הכובשים ביורו האחרון הוא הוביל יחד עם דנזל דומפריס, מגן-קשר שבינתיים עבר מאיינדהובן לאינטר.
אם איכשהו את שלב הבתים הולנד עברה בהצלחה, הגיעה צ'כיה וריסקה את החלומות של האורניה בשלב שמינית הגמר, עם ניצחון 0:2. טורניר הקאמבק היה סביר, אבל לא הרבה יותר מזה. מה בעתיד? ממפיס יכול רק לקוות שחלוצים נוספים כמו דונייל מאלן, סטיבן ברחהאוס ועוד כמה נוספים יתפתחו וישכללו את יכולותיהם - כדי שיהיה לו עם מי לשחק ולא תיפול עליו כל האחריות. אולי בקטאר 2022 זה יקרה.
גם בברצלונה הסיטואציה סבוכה. החלל אחרי עזיבת מסי מורגש, במיוחד לאחר ההפסד לבאיירן מינכן במחזור הפתיחה בליגת האלופות. דפאי נראה כבוי והיה מובן מאליו שנטרול שלו הוא אחד המפתחות לניצחון הבווארים. למאמנו של ממפיס, בן ארצו ולשעבר מאמנו בנבחרת רונלד קומאן, אין נחת רבה מפציעתם של אגוארו, בריית'ווייט ופאטי ומיכולתו הרעה המתמשכת של עוסמאן דמבלה. גם הסביבה הביתית, עם עוד חברים הולנדים – כמו סרג'יו דסט (שמייצג את ארה"ב בכלל), לוק דה יונג ופרנקי דה יונג, לא מקלה על ממפיס. סה"כ, קשה לרשת מישהו כמו מסי שאותו לא מייצרים בכל יום במפעל הסמוך לביתך.
אז ממפיס מתחיל את עונת 2021-22 עם הרבה סימני שאלה. עם מאמץ מצידו, שיתוף פעולה של עמיתיו בקבוצה ובנבחרת – וגם קמצוץ של מזל, ייתכן שהוא יסיים אותה כמנצח.
רוצים גם אתם להיות פרשנים? אז תתחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד:
*כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא.
*אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.
*נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.
* אם בכוונתכם לכתוב על משחק או אירוע מסוים שעומד להתקיים, אנא שלחו את הטקסט מספר ימים לפני כן.