שיטת משחק היא לא בהכרח המדד בו אפשר לבחון אם קבוצת כדורגל משחקת התקפי או הגנתי. מה שקובע אלו ההוראות של המאמן לשחקניו, האם המגינים עולים באופן תדיר כשיש התקפות, האם הלחץ הוא גבוה ובעיקר כיצד הקבוצה נראית כשיש לה סגל שחקנים שמסוגל לספק משחק כדורגל התקפי משובח. והפועל באר שבע של רוני לוי נראית רע, אין מילה אחרת לתאר זאת.
פרט למשחק אחד העונה נגד מכבי ת"א בטרנר, באר שבע גורמת לאוהדיה לסבול כאשר הם צופים בה, ושריקות הבוז הן בהתאם ליכולת של השחקנים שעולים על כר הדשא ומכוונות בעיקר לאדם אחד - רוני לוי, שבהחלטות לא ברורות מצידו הפך לאיש השנוא ביותר ביציעי האצטדיון. ישנם מספר סיבות לסלידה של הקהל הבאר-שבעי מלוי, בראש ובראשונה הכדורגל ההגנתי והנסוג של הקבוצה. לכך אפשר להוסיף את הקללה שסינן לוי לעבר הקהל, אך טען שלא כיוון אותה לאוהדי באר שבע (אף אחד לא מאמין לזה).

1 צפייה בגלריה
רוני לוי
רוני לוי
רוני לוי
(צילום: עוז מועלם)

ההתנהלות שלו אחרי משחקים חלשים תמוהה גם היא, והוא משדר התנשאות בראיונות, לצד יכולת להסיר מעליו אחריות ולהעביר הלאה את הביקורת. לוי נמצא בהפועל באר שבע מינואר 2021, והוא זה שבחר את סגל השחקנים לקראת העונה הנוכחית. מעבר לכל זה, אפשר לציין גם החלטות תמוהות שקשורות לבחירת ההרכב ולשחקנים שצריכים לשחק יותר.
השחקן הטוב ביותר של באר שבע העונה הוא רמזי ספורי, עם שבעה שערים ושישה בישולים. הוא אחד הגורמים העיקריים לכך שבאר שבע צמודה למכבי חיפה, אבל לוי מצא לנכון להחליף את הכוכב שלו 14 פעמים מתוך 17 הופעות בהרכב הפותח. שחקן בכיר בדמותו של דור מיכה, שהגיע בקול תרועה רמה, לא זוכה לקרדיט מצד לוי, והוא מישהו שיכול להוסיף יצירתיות שכל כך חסרה לבאר שבע. איתי שכטר, בדקות שהוא משחק, מוכיח שהוא יכול לתרום לקבוצה, וזה נכון גם לגבי תומר יוספי ורותם חטואל שבוודאי ראויים להרבה יותר הזדמנויות.
מבחינת הסגנון, קבוצה שיש לה בחלק ההתקפי שחקנים דוגמת מיכה, ספורי, יוספי, חטואל, ניקיטה רוקאביצה, שכטר, יוג'ין אנסה וגוסטבו מרמנטיני שהצטרף בינואר, צריכה לשחק התקפי ולהיראות הרבה יותר טוב. הפער שעומד על שתי נקודות ממכבי חיפה הוא שקרי, כי באר שבע לא נראית כמו קבוצת צמרת. הסיבה היחידה להפרש הקטן הוא איבוד הנקודות של חיפה לאחרונה, ולא כדורגל סוחף של באר שבע.
אוהדי הפועל באר שבע שורקים בוז כי הם רוצים לראות כדורגל, וזה לגיטימי לחלוטין. לא מעניין אותם "מאבק האליפות" הדמיוני שנוצר (מה עוד שכך קבוצה אלופה לא יכולה להיראות). ובטח שהשריקות הללו אינן הסיבה ליכולת של הקבוצה. אלונה ברקת חייבת להבין שעם רוני לוי אין להפועל באר שבע עתיד מזהיר. הרי הוא נכנס לעימות עם האוהדים, בדיוק כפי שקרה לו במכבי חיפה ובית"ר ירושלים, והפער בין איך שהוא רואה את הדברים לבין איך שהשאר רואים אותם הוא גדול. התירוצים הרבים שנשמעים מסביבתו הם סיסמאות נבובות וריקות מתוכן, טהקבוצה נראית רע באשמתו הבלעדית. הגישה ההגנתית והנסוגה שלו מוציאה מבאר שבע כל אפשרות לשחק כדורגל התקפי ואטרקטיבי, למרות שיש לה את היכולת לשחק כך עם הסגל שעומד לרשותו.
אין לרוני לוי מקום בכדורגל המודרני, ולא רק בגלל הכדורגל המיושן וחסר המעוף שלו, הקיבעון שלו, אלא בגלל יחסי האנוש הרעים שלו. תם זמנו.
גם אתם רוצים להיות פרשנים? אז תתחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד:
*כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא.
*אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.
*נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.
* אם בכוונתכם לכתוב על משחק או אירוע מסוים שעומד להתקיים, אנא שלחו את הטקסט מספר ימים לפני כן.