מארו טפרי מדבר עם נשיא המדינה יצחק הרצוג
(מארו טפרי מדבר עם נשיא המדינה יצחק הרצוג)
חגיגה גדולה במשלחת הישראלית לאליפות העולם באתלטיקה לאחר ההישג ההיסטורי של מארו טפרי, שהוכתר כסגן אלוף העולם במרתון. סגן אלוף אירופה ממינכן סיים בצורה מדהימה את הריצה, תפס את המקום השלישי ב-5 הק"מ האחרונים, וממש לקראת הסיום ביצע עקיפה מופלאה ודרמטית, עבר את לאול גברסילאסי האתיופי והבטיח את מדליית הכסף - הישג שיא למרתון הישראלי.
לאחר הזכייה אמר טפרי: "אני כל-כך מתרגש ושמח לייצג את המדינה שלי בבמה גדולה ולהביא כבוד לעצמי, למדינה ולמשפחה שלי". על הסיום הדרמטי: "החלטתי להתאבד על זה. ראיתי שהוא (המרתוניסט לאול גברסילאסי, שסיים שלישי) נחלש בקילומטר האחרון, חשבתי לתפוס אותו - ובסוף תפסתי אותו".
1 צפייה בגלריה
טפרי
טפרי
סיום מדהים. טפרי
(צילום: AP Photo/Denes Erdos)
לאחר הריצה חגג טפרי עם אשתו סלאמוויט, שגם היא מרתוניסטית. סביבו התקבצו חברי המשלחת, קראו בשמו וגם "אל אל ישראל". גם נשיא המדינה יצחק הרצוג בירך את סגן האלוף העולם הטרי, כאשר התקשר אליו. "אנחנו מאוד מאוד גאים בכך", אמר הרצוג. "עלה והצלח - זה הישג יוצא דופן".
טפרי רשם את הישג השיא שלו בקריירה עם מדליה ראשונה שלו אי פעם באליפות העולם, ובכלל של מרתוניסט ישראלי בריצת הגברים (לונה צ'מטאי-סלפטר זכתה במדליית הארד במרתון הנשים בשנה שעברה). עד כה, הישג השיא שלו, ובכלל של מרתוניסטים ישראלים, היה המקום ה-11 שהשיג באליפות העולם בשנה שעברה שנערכה באורגון.
זו המדליה הראשונה של המשלחת הישראלית בתחרות, לאחר שבלסינג אפריפה לא הצליח לעבור את שלב המוקדמות בריצה ל-200 מטר וצ'מטאי-סלפטר סיימה רביעית אתמול במרתון הנשים. איימרו עלמיה, הישראלי השני במרתון, סיים במקום ה-20 בזמן של 2:12:32 שעות. בעקבות המיקומים שלהם בבודפשט, הבטיחו טפרי וצ'מטאי-סלפטר את מקומם במשחקים האולימפיים בפריז 2024.