מרוץ הלילה של תל אביב ייערך ברביעי הקרוב, ובשביל אדם אחד הוא הולך להיות מרגש במיוחד. רס"ן אבי שמעוני יקדיש את ההשתתפות שלו לאל"מ שרון אסמן ז"ל, שהלך לעולמו בפתאומיות ב-1 ביולי השנה כשהוא בן 42.
"הוא המפקד שלי לפני שש שנים עוד כששירתנו יחד באוגדת עזה. המוות שלו היה מאוד מאוד פתאומי, ב-1 ביולי השנה, ואני חושב שזה יהיה אולי סמל קטן לאדם המדהים שהוא היה", סיפר שמעוני לאולפן ynet.
1 צפייה בגלריה
אל"מ שרון אסמן ז"ל
אל"מ שרון אסמן ז"ל
אל"מ שרון אסמן ז"ל
(צילום: דובר צה"ל)
"הכרנו שנתיים אבל אני מרגיש כאילו הכרנו כל חיינו", אומר שמעוני, ,"המורשת שלו היא ענווה וצניעות. הוא היה מפקד שתמך בפקודיו, הוא חילק להם קרדיט על דברים שהוא עצמו עשה. גם אחרי שנים שהוא פיקד עלי, הוא נשאר איתי בקשר, דאג לי והמליץ לי מה לעשות בקריירה הצבאית".
"כמה שהוא היה שקט, ככה הוא היה מנהיג. כמה שהוא היה צנוע, ככה ההישגים שלו היו גדולים יותר", מספר שמעוני, "אני שמח שיצא לו, גם אם זה לתקופה קצרה, לחוות את ההישג של פיקוד על חטיבת הנח"ל. ללווייה שלו הגיעו הרבה מאוד חיילים, כי הוא נגע בכולם והיה איש של אנשים".
"אני חושב שהכבוד המועט הזה של להקדיש לו את המרוץ, זה הדבר שאני יכול לעשות בשבילו. אני רוצה להודות לו בהזדמנות הזאת על כל מה שהוא היה עבורי ועבור הרבה מאוד פקודים", סיכם שמעוני.