היסטוריה פורטוגלית בקטאר: דייגו ריביירו הפך לפורטוגלי הראשון אי פעם שזוכה בזהב באליפות העולם בשחייה. הוא עשה את זה אחרי שסיים ראשון את גמר 50 פרפר בזמן של 22.97 שניות.
אי אפשר היה לפספס את מגן הדוד שמקועקע על גופו של ריביירו. השחיין בן ה-19 סיפר בעבר: "עשיתי את הקעקוע הזה אחרי שאבא שלי נפטר, כדי שישמור עלי. אני מרגיש חיבור מיוחד למגן דוד, כי הוא סמל של שמירה. בזכותו, אני מרגיש שאבא שלי עדיין איתי. אין לי קשר ליהדות, אבל ביקרתי בשגרירות ישראל והשגריר נתן לי שרשרת עם מגן דוד".
1 צפייה בגלריה
דיוגו ריביירו
דיוגו ריביירו
דייגו ריביירו עם הקעקוע
(צילום: Manan VATSYAYANA / AFP)
פורטוגל לא נחשבת למעצמת שחייה, רייבירו הפך באליפות העולם בשנה שעברה לפורטוגלי הראשון שזוכה במדליה באליפות העולם - לאחר שזכה במדליית הכסף ב-50 פרפר.
הפעם הוא סיים ראשון במשחה והביא זהב היסטורי למולדתו. "התחושה מדהימה, אין מילים לתאר. פתחתי רע, אבל לא נלחצתי ובהמשך הגברתי את הקצב. אני מאוד שמח לזכות בזהב. לקח לי כמה רגעים לקלוט שבכלל ניצחתי", אמר אחרי הניצחון בגמר. ריביירו הקדים את האמריקאי מייקל אנדרו (23.07 שניות) ואת קמרון מקאבוי האוסטרלי (23.08).
"לא יכולתי לישון כל הלילה בגלל המחשבה שאולי אהיה אלוף העולם", הוסיף ריביירו, "אני שמח מאוד להניף את דגל פורטוגל באליפות העולם. נתתי הכל והשגתי את מה שרציתי. כעת אני כבר חושב על המשחים הבאים ואיך להצליח גם בהם".