הישג מרשים לרביעיית השליחים הישראלית באליפות העולם בשחייה: הנבחרת, שעשתה בבוקר היסטוריה ועלתה לראשונה לגמר ב-4x100 חופשי, סיימה במקום השביעי עם זמן של 3:14.43 דקות.
הרביעייה, שכללה את דניס לוקטב, תומר פרנקל, גל כהן גרומי ורון פולונסקי, עלתה לגמר מהמקום השמיני אחרי הופעה אדירה במוקדמות, שבהם קבעה 3:14.03 דקות - שיפור של שנייה ו-32 מאיות לשיא הקודם. הנבחרת הקדימה במאית השנייה את גרמניה, וניצלה את פסילתה של בריטניה כדי לעלות לשמונה הגדולות. זו הייתה הפעם הראשונה שרביעיית שליחים ישראלית עולה לגמר אליפות העולם במשחה הזה. בגמר עצמו היא השתדרגה במקום אחד כשהקדימה את ספרד.
2 צפייה בגלריה
שחייני נבחרת השליחים של ישראל דניס לוקטב, תומר פרנקל, גל כהן גרומי, רון פולונסקי
שחייני נבחרת השליחים של ישראל דניס לוקטב, תומר פרנקל, גל כהן גרומי, רון פולונסקי
שחייני נבחרת השליחים של ישראל דניס לוקטב, תומר פרנקל, גל כהן גרומי, רון פולונסקי
(צילום: סימונה קסטרווילארי, איגוד השחייה)

הדרמה של גורבנקו

לפני כן, השחיינית הבכירה של ישראל, אנסטסיה גורבנקו, הייתה שותפה לדרמה גדולה בחצי גמר 200 מטר מעורב אישי. גורבנקו עלתה לגמר לאחר שסיימה את המשחה במקום שלישי בזמן של 2:10.62 דקות (שמיני בדירוג הכללי), וזאת לאחר תפנית נדירה שבמהלכה נפסלו שלוש שחייניות בכירות שסיימו את המקצה לפניה. אלמלא הפסילות, גורנבקו הייתה מדורגת במקום ה-11 ונשארת מחוץ לגמר, שייערך מחר (שני) ב-15:23 שעון ישראל.
"תמיד כיף לייצג את ישראל בבמות הכי גדולות בעולם ומאוד מרגש אותי לעלות לגמר שוב, אחרי חצי גמר פחות טוב", סיפרה גורבנקו. "אני מאוכזבת שלא הצלחתי לשבור את השיא שלי אבל שמחה שהצלחתי לעלות לגמר בכל זאת, ויש לי עוד הזדמנות מחר. הייתי מאוד מופתעת כשראיתי שפסלו שלוש שחייניות מהמשחה שלי, ושזה מכניס אותי ככל הנראה לגמר, כי זה מקרה ממש נדיר. כיף שיש לי עוד הזדמנות לשחות ולנסות לשפר. תודה לכל מי שעודד מהבית וצפה בי".
זו הפעם השנייה ברציפות שגורבנקו עולה לגמר אליפות העולם, אחרי שביוני בשנה שעברה לא רק הסתפקה בעצם ההעפלה, אלא סיימה במקום החמישי באליפות שהתקיימה בבודפשט, הונגריה - הישג שיא של ענף השחייה בישראל.
ב-13 החודשים שחלפו מאז גורבנקו הספיקה לזכות שוב במשחה זה, באליפות אירופה ברומא, במה שמכונה "בק-טו-בק", אחרי שקטפה את הזהב האירופי שנה קודם לכן, ב-2021 בבודפשט.
2 צפייה בגלריה
אנסטסיה גורבנקו
אנסטסיה גורבנקו
תפנית חלומית. גורבנקו
(צילום: REUTERS/Issei Kato)
בראיון ל"ידיעות אחרונות" סיפרה השחיינית בין היתר שלמרות ההישגים, היא הרגישה כי שנת 2022 לא הייתה הטובה ביותר שלה, בטח לעומת זו שקדמה לה. אולי הסיבה לכך היא כאמור תוכנית אימונים שכללה שהייה מרובה בחו"ל, בין היתר חודשיים וחצי רצופים במחנות ותחרויות באירופה, ובהמשך השנה עוד כחודש וחצי בארה"ב לאימונים אצל מאמן העל דייב מארש וקפיצה להונג קונג למחנה אימונים אחר.
משחה 200 מעורב אישי הוא המקצה החזק של גורבנקו, מאז ששברה את השיא של עמית עברי בהיותה בת 15 בלבד (בזמן של 2:13.29 דקות), במשחקים האולימפיים לנוער שנערכו בארגנטינה ב-2018. במשחקים האולימפיים בטוקיו העפילה לגמר ב-100 גב, שם סיימה במקום השמיני והאחרון.