להיות כוכב פופ ענק; לעלות על הבמות הנוצצות ביותר של ברודוויי; להופיע ברחבי העולם בפני גדודי מעריצים; לצאת עם דוגמניות. את כל אלה - פנטזיות של כל כך הרבה צעירים - קודי סימפסון כבר הגשים מזמן. אבל מגיל קטן היה לו חלום אחר, והוא שונה לגמרי ומאוד רחוק מעולם התרבות: לייצג את נבחרת השחייה האוסטרלית בתחרות גדולה, בדיוק כמו הוריו.
ביום רביעי שעבר, עשור אחרי ששיריו כבשו בזה אחר זה את מצעד הבילבורד האמריקאי, סימפסון בן ה-25 הגשים סוף-סוף את חלום הילדות. אליל הנוער (ובעיקר הנערות) שהחליט לאחרונה לקפוץ למים הגועשים של תחרויות השחייה, סיים שלישי בגמר 100 מטר פרפר באליפות אוסטרליה, והבטיח את מקומו במשחקי חבר העמים הבריטי שייפתחו ב-28 ביולי בבירמינגהאם.
9 צפייה בגלריה
קודי סימפסון
קודי סימפסון
סיפור שהכה גלים. סימפסון
(צילום: gettyimages)
סימפסון נגע בקיר אחרי 51.96 שניות, מיד אחרי מאט טמפל (51.64) וקייל צ'אלמרס (51.79), את החיוך הגדול אי-אפשר היה למחוק מפניו. למעשה, אוסטרליה כולה הייתה בטירוף - הרבה יותר מההתלהבות הלאומית משיא העולם של אריארן טיטמוס ב-400 חופשי (3:56.40 דקות), שמחק מהפסגה את קייטי לדקי. לא רק אוסטרליה. הסיפור על כוכב הפופ שהפך לשחיין צמרת הכה גלים ברחבי העולם.
"התחלתי להתאמן לפני קצת פחות משנתיים, אחרי עשר שנים מחוץ למים", סיפר סימפסון הנרגש. "לא חשבתי שאצליח בכלל לדגדג מישהו, ופתאום אתה שוחה כתף לצד כתף מול אלופי עולם. זה באמת מטורף". בחצי המרחק הוא אפילו הקדים את צ'אלמרס, האלוף האולימפי בריו 2016 וסגן האלוף האולימפי בטוקיו ב-100 חופשי.
9 צפייה בגלריה
קודי סימפסון
קודי סימפסון
בימים אחרים. סימפסון והמעריצות
(צילום: gettyimages)
(חרך את המצעדים. סימפסון הזמר בפעולה)

בכל זאת, לא הכל ורוד בבריכה האוסטרלית. יחסיו של סימפסון עם צ'אלמרס גולשים הרבה מעבר למים, ויכולים לספק חומרים לטלנובלה משובחת, שכוללת משולש רומנטי לוהט. אבל קודם לכן: הסיפור המדהים של כוכב הפופ, שנותן פייט לשחיינים הטובים בעולם.

העלה שירים ליוטיוב

זו הייתה הודעה לא צפויה: סימפסון איכזב בתקופה האחרונה לא מעט נערות ונערים, שראו איך הזמר המצליח לוקח פסק זמן מהמיקרופון - לפחות בכל הקשור להופעות חיות - ונותן הדרן בעיקר במים. אלא שזו הייתה הפתעה בעיקר עבור מי שלא הכיר את סימפסון הילד. אמו, אנג'י, ייצגה את אוסטרליה במשחקי הפאן-פסיפיק ב-1987. אביו, בראד, שחה במשחקי חבר העמים הבריטי ב-1994. קודי תמיד רצה להיות כמוהם - ואז הגורל התערב.
9 צפייה בגלריה
קודי סימפסון
קודי סימפסון
בגיל 14 כבר הפך לזמר החימום של ג'סטין ביבר. סימפסון
(צילום: gettyimages)
כילד בן שבע ביקש סימפסון הצעיר ללמוד לנגן בגיטרה, אחרי שצפה באביו שר במהלך ארוחת ברביקיו בחצר האחורית. ב-2009, כשקודי בן ה-12 כבר זכה בשתי מדליות זהב באליפות קווינסלנד, הוא העלה כמה שירים ליוטיוב. איש לא ציפה לרעידת האדמה שבאה מיד אחר כך.
שירי הפופ המתקתקים הגיעו גם לאוזניו של המפיק המפורסם שון קמפבל. סימפסון הוחתם על יד "אטלנטיק רקורדס" - אחת מחברות התקליטים הגדולות בארה"ב - וחייו השתנו מקצה אל קצה. בגיל 13 עבר עם משפחתו ללוס-אנג'לס, וכעבור שנה כבר הפך הטינאייג'ר האלמוני מאוסטרליה לזמר החימום של ג'סטין ביבר. מפה כבר לא הייתה דרך חזרה.
הנער האוסטרלי סייר ברחבי ארה"ב לצד אייקון הפופ, נכנס למצעדי הבילבורד, הוציא ארבעה אלבומי סולו והפך אף הוא לכוכב. "ג'סטין ביבר הבא", קראו לו. לאחר מכן הגיעו סיבובי הופעות ברחבי תבל, בפני קהל שרובו נערות מתבגרות, ומכירות מרצ'נדייז שהכניסו לכיסו מיליוני דולרים. התהילה הובילה להופעות אורח בסדרות סיטקום אמריקאיות, ותפקיד ראשי במחזמר בברודוויי. זה ממש לא נעצר כאן.
9 צפייה בגלריה
מיילי סיירוס בהופעה, 2019
מיילי סיירוס בהופעה, 2019
האקסית (1). מיילי סיירוס
(צילום: Getty Images)
9 צפייה בגלריה
ג'יג'י חדיד
ג'יג'י חדיד
האקסית (2). ג'יג'י חדיד
(צילום: Getty Images)
מערכות יחסים רומנטיות מתוקשרות ליוו את סימפסון הסלב. למשל, עם דוגמנית-העל ג'יג'י חדיד או עם כוכבת הפופ מיילי סיירוס. גם הופעה ב"רוקדים עם כוכבים", הגרסה האמריקאית, הפכה אותו למוכר בכל בית. רק שהוא רצה לחזור לבית שלו, לאוסטרליה, לבריכה. בשנת 2019 קודי שב לשחות אחרי חלומו.
"כשהייתי ילד אמרתי כמה פעמים לאמא שלי שאני רוצה להיות כמוה, שחיין מפורסם", הסביר סימפסון. "כשהחלטתי לחזור לבריכה, היא הייתה אחד האנשים היחידים ששאלו אותי, 'אתה בטוח שאתה רוצה לעשות את זה? אתה מבין בכמה עבודה זה כרוך?' הינהנתי בראשי והלכתי על זה".
אז מה עושה כוכב פופ שרוצה לחזור לבריכה, אחרי עשור מחוץ למים וחולם להגיע לאולימפיאדה? למזלו, היה לו עם מי לדבר. אוסטרליה, אחרי הכל, היא מעצמת שחייה מהגדולות בעולם, אולי שנייה רק לארה"ב, ואין מי שלא מכיר את גדולי כוכביה, בעיקר איאן ת'ורפ וגרנט האקט, שיחד עם מייקל פלפס הפכו למנטורים עבור סימפסון.
9 צפייה בגלריה
קודי סימפסון
קודי סימפסון
"כשהחלטתי לחזור לבריכה, אמא שלי הייתה אחד האנשים היחידים ששאלו אותי, 'אתה בטוח שאתה רוצה לעשות את זה?"
(צילום: gettyimages)
עם כל השלושה הוא התייעץ לפני שהחליט לקפוץ לבריכה של הגדולים באמת. כולם המליצו לו לא לוותר על החלום. "הם אמרו לי שהם חושבים שאני יכול לעשות את זה, לכן לא היה לי ספק שאנסה את מזלי שוב בבריכה", הודה סימפסון. "זה נתן לי את האוויר מתחת לכנפיים כדי לעוף קדימה".
סימפסון החל להתאמן תחת שחיין העבר ברט הוק. במבחנים האוסטרליים בשנה שעברה הוא לא הצליח להשיג את הכרטיס לטוקיו, אבל גם זה לא עצר אותו. ההתקדמות המדהימה, שלא לומר המטאורית, נמשכה והגיעה לשיא בשבוע שעבר.
9 צפייה בגלריה
מייקל פלפס
מייקל פלפס
מנטור. פלפס
(צילום: gettyimages)
"זה אומר כמה באמת רציתי את זה", הסביר סימפסון. "העובדה שהדברים התחברו מהר מאוד עבורי, לא נראית לי אמיתית. אני חושב על שחייה כל בוקר, כל לילה, ועובד בלי הפסקה. הייתי חייב לקצור את הפירות מתישהו".

צ'אלמרס והאקסית המוזהבת

הפירות האלו היו אמורים לכלול גם כרטיס לאליפות העולם, שתיערך בחודש הבא בבודפשט. כל מדינה יכולה לשלוח רק שני נציגים לכל משחה, אבל צ'אלמרס שסיים במקום השני כבר הצהיר כי הוא מוותר על התענוג כדי להפחית עומסים. סימפסון היה בטוח שהשיג כרטיס לתחרות הכי חשובה שיש אחרי האולימפיאדה.
אלא שאז חלה תפנית בעלילה. צ'אלמרס ביצע פניית פרסה והודיע כי חזר בו. סימפסון נותר בחוץ. למה? ייתכן שמדובר בסכסוך על רקע רומנטי. השמועות באוסטרליה טוענות שצ'אלמרס עשה זאת כנקמה בסימפסון, שיוצא עם האקסית שלו, אמה מקיאון. באופן לא ממש מפתיע, היא גם אחת השחייניות הטובות בעולם, עם ארבע מדליות זהב בטוקיו, כולל דאבל ב-50 וב-100 חופשי. מבינים לאן זה מוביל, כן?
9 צפייה בגלריה
צ'אלמרס
צ'אלמרס
נקם? צ'אלמרס
(צילום: AP)
צ'אלמרס זעם על השמועות הללו והכחיש בתוקף. "זה מגוחך לחלוטין", אמר. "הבדיחה הכי גדולה ששמעתי. הופכים אותי פה לנבל, בזמן שכל מה שעשיתי זה לתת את כל כולי לספורט". סימפסון עצמו הבהיר כי שוחח עם צ'אלמרס ושהם יישרו את ההדורים, אבל באוסטרליה לא ממש קונים את זה.
בכל מקרה, בשנתיים הקרובות סימפסון יילחם על כרטיס לפריז 2024, אולי על חשבון צ'אלמרס. "מה שהשגתי באליפות אוסטרליה זה בונוס, אולי צעד ראשון בדרך למשחקים האולימפיים", אמר השחיין וכוכב הפופ.
9 צפייה בגלריה
אמה מקיאון
אמה מקיאון
החברה הנוכחית של סימפסון. מקיאון
(צילום: AP)
על המוזיקה הוא לא מוותר. בחודש שעבר הוציא אלבום חדש, הרביעי שלו, שעונה לשם "קודי סימפסון". רק בשירות הסטרימינג "ספוטיפיי" יש לו 2.8 מיליון מאזינים חודשיים. רבים מהם, מן הסתם, נמנים עם 4.4 מיליון העוקבים שלו באינסטגרם. "זה עדיין משהו שאני אוהב לעשות", הבהיר סימפסון. "חשוב שלכל שחיין יהיה משהו מחוץ לבריכה, כדי לאזן את חייו".
במקביל הוא עדיין מתייעץ באופן קבוע עם אגדות השחייה ובשבוע שעבר - אחרי סיומה של האליפות באדלייד - סיפר כי אינו חושב לתלות את הגיטרה. "ת'ורפ תמיד אומר לי שאם אפסיק לנגן, הוא יפסיק להדריך אותי בבריכה", הסביר. "הוא פשוט צעק עליי: 'אתה חייב שיהיו לך עוד עיסוקים בחיים'".
פורסם לראשונה: 10:39, 24.05.22