האם ווילפריד ניונטו (19) היה יכול להפוך כבר עכשיו לאקזיט הגדול הבא בכדורגל אם איטליה ‏הייתה עולה למונדיאל? שאלה פתוחה מדי, אבל לאיטלקים יש עוד המון זמן ליהנות ממנו. אחרי שער הבכורה שלו בפרמייר-ליג במחזור האחרון, נראה שגם בלידס עוד יקפצו ביציעים בזכותו.
הילד שנולד להורים מחוף השנהב (ובחר לייצג את איטליה) וגדל באקדמיה של אינטר, מחזיק בכל התכונות ההכרחיות לשם לוהט באירופה. באינטר ידעו מה יש להם ביד, וכבר בגיל 16 הוא קיבל הצעה לחוזה מקצועני, אבל לתדהמת רבים שראו בו כוכב עתיד פוטנציאלי עבור המועדון, ניונטו החליט לדחות את ההצעה. הוא לא רצה להיות פוטנציאל לעתיד, וחיפש יעד בו יוכל לשחק בבוגרים באופן מיידי.

1 צפייה בגלריה
שחקן נבחרת איטליה ווילפריד ניונטו מול שחקן נבחרת הונגריה אטילה פיולי
שחקן נבחרת איטליה ווילפריד ניונטו מול שחקן נבחרת הונגריה אטילה פיולי
ניונטו מול הונגריה
(צילום: AFP)

מי שזיהתה ראשונה את הכישרון וזינקה עליו כשחקן חופשי הייתה פ.צ ציריך מהליגה ‏השווייצרית הראשונה. ניונטו קיבל את ההבטחה שחיפש, ולמרות שלא הפך ישר לשחקן הרכב, הוא התבסס כמחליף האידיאלי עם שער וארבעה בישולים ב-26 משחקים (פתח בשלושה מהם). הסגנון והתנועה הישירה עם או בלי הכדור הפכו את וילפריד לנכס. בעונתו השנייה, בה זכתה ציריך באליפות, ערך ווילפריד 33 הופעות בליגה, והחיזר בשמונה שערים ובישול.
הקיץ, החיזוק של ברצלונה פתח עבורו דלת: בארסה רכשה את כוכב לידס ראפיניה, ואחרי שניסתה לצרף שמות כמו קודי גאקפו ובמבה דיאנג, לידס החליטה ללכת על ניונטו שעה בלבד לפני סגירת חלון ההעברות. זו הייתה קפיצה משמעותית מאוד עבור שחקן שעוד לא מלאו לו 19 אז, והמנג'ר ג'סי מארש התמודד עם שאלות בנוגע למוכנות של השחקן והיכולת שלו להחליף את הברזילאי המצוין. שחקן צעיר, שחקן לא מוכר, שחקן שמגיע מהליגה ‏השווייצרית.
אז נכון, זה לקח מעט זמן, אבל ב-4 המשחקים האחרונים קיבל ווילפריד את חולצת ההרכב ומראה שהיה נכון ללכת עליו. הוא כבש כאמור את שער הבכורה ב-2:2 מול ווסטהאם, ולפני כן בישל את השער הרביעי במהפך שהוביל ל-3:4 על בורנמות'.
עכשיו הגיע הזמן גם לפריצה בזירה הבינלאומית. מאמן נבחרת איטליה רוברטו מנצ'יני אוהב את הילד, וכבר העניק לו שמונה הופעות. לאור חולשת ההתקפה בקמפיין מוקדמות המונדיאל הכושל, ניונטו מסתמן כבר בגיל 19 כחלוץ הפותח של האזורי, ועל שמו כבר רשומים שער ובישול. אין לי ספק שבקרוב ווילפריד יהפוך לכוכב פרמייר-ליג.
גם אתם רוצים להיות פרשנים? תתחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד:
*כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא.
*אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.
*נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.
* אם בכוונתכם לכתוב על משחק או אירוע מסוים שעומד להתקיים, אנא שלחו את הטקסט מספר ימים לפני כן.