רובנו הופתענו מחזרתו של דייויד בלאט למכבי ת"א, לתפקיד יועץ חיצוני ויו"ר הוועדה המקצועית, וזאת ככל הנראה על מנת לעשות סדר בהנהלה מרובת המשתתפים של המועדון הצהוב. אחרי הכל, לראשונה מאז שנת 2008 מכבי לא זכתה בתואר מקומי או ביורוליג. בנוסף לבלאט, הוועדה המקצועית תכלול את הסקאוטים אבי אבן (שאימן את הקבוצה בחצי העונה האחרונה) ויאיר שבח, והמנהל המקצועי וניקולה וויצ'יץ'. למאמן עודד קטש תהיה המילה האחרונה בקביעת סגל הקבוצה. הצירוף של בלאט הוא לא על חשבון בעל תפקיד כזה או אחר, אלא כדי לסייע למכבי לחזור לימי הזוהר שלה.
בואו ניזכר בדרכו המקצועית: בלאט, שפרש מאימון כדורסל פעיל לאחר שהתגלה כחולה בטרשת נפוצה, הוא המאמן האחרון שזכה ביורוליג עם מכבי ת"א בשנת 2014. לאחר מכן אימן את קליבלנד קאבילרס מה-NBA במשך עונה וחצי (בהן הדריך את לברון ג'יימס והגיע לסדרת הגמר), זכה ביורוקאפ עם דארושפקה והספיק לעבור באולימפיאקוס.

1 צפייה בגלריה
עודד קטש, בלאט, מזרחי וניקולה וויצ'יץ'
עודד קטש, בלאט, מזרחי וניקולה וויצ'יץ'
מכבי ת"א החדשה-ישנה
(צילום: שאול גולן)

זוהי הקדנציה השלישית של בלאט במכבי ת"א. בראשונה הוא שימש כעוזרו של פיני גרשון בשנת 2000 (תפקיד אותו מילא במשך שנתיים), ובשנת 2002 מונה למאמן הקבוצה עמה זכה בדאבל המקומי, והגיע לפיינל פור של היורוליג והליגה האדריאטית. ב-2004-2003 חזר בלאט לתפקיד עוזר המאמן של גרשון. בשנת 2010 חזר בלאט למועדון לקדנציה שנמשכה ארבע שנים (שנתיים היו במקביל לאימון נבחרת רוסיה, איתה זכה באליפות אירופה ובמדליית ארד אולימפית). הוא זכה בחמש אליפויות, חמישה גביעי מדינה ואף נבחר ארבע פעמים למאמן העונה בליגת העל. במהלך העונה החולפת הוא נבחר ע"י אוהדי מכבי ת"א למאמן הגדול ביותר בתולדות המועדון.
נשאלת השאלה: למה הוחלט להחזיר את בלאט למועדון, ומהו תפקיד יו"ר הוועדה המקצועית? לאור העובדה שמכבי לא זכתה השנה בתארים החליט המועדון הצהוב להחזיר דמויות מזוהות עם המותג, שרשמו הצלחות עם הקבוצה בעבר. הרעיון הזה התחיל להתגלגל קצת לפני סיום העונה שעברה, כשבהנהלה הבינו שמשהו צריך להשתנות לאור השנים הבינוניות האחרונות באירופה. אובדן האליפות בליגה וההדחה בחצי גמר הפלייאוף זירזו את התהליך.
האפשרות שבלאט יבוא על חשבון וויצ'יץ' כלל לא עלתה על הפרק. הקרואטי מנהל מו"מים עם שחקנים וסוכנים ומרבה לטוס לחו"ל, תפקיד אינטנסיבי שבלאט לא יכול למלא במצבו הרפואי. במכבי מקווים שהניסיון העשיר של בלאט יעזור לקבל החלטות ניהוליות חכמות מצד אחד, ולבנות סגל חזק ותחרותי שיתחרה הן ביורוליג והן בזירה המקומית. העובדה שהוא משמש כיום כיועץ מקצועי לנבחרת קנדה בכדורסל ובעבר שימש מנהל מקצועי בניו יורק ניקס אמורה להוות יתרון בניהול המועדון הצהוב.
לסיכום, ניתן לראות כי למינויו של בלאט יש שני אספקטים שונים. הראשון הוא הפן המקצועי, שילוב עוד אדם מנוסה שמכיר את המערכת לצורך קבלת החלטות טובה ובניית סגל תחרותי לעונה הקרובה. האספקט השני הוא הפן המכביסטי: כדי שהמועדון הצהוב יחזור לימיו היפים צריך להביא צוות מקצועי שמזוהה עם ערכי המועדון ושידע להוביל אותו להישגים מרשימים כמו בעבר. שילוב נכון ומוצלח של שני היבטים אלו יכול להחזיר את המועדון הצהוב לגדולתו כבר בעונה הקרובה.
גם אתם רוצים להיות פרשנים? אז תתחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד:
*כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא.
*אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.
*נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.
* אם בכוונתכם לכתוב על משחק או אירוע מסוים שעומד להתקיים, אנא שלחו את הטקסט מספר ימים לפני כן.